• Angie08

Vågar man testa?

Hej,

Är på bim-2 idag och har hela denna veckan mått väldigt illa, fast mest på eftermiddagen, men då blir det nästan olidligt.
    Har haft lite hugg de senaste dagarna i nedre delen av magen och fått väldigt känsliga bröst. 
    Är dessutom VÄLDIGT uppsvälld på magen. 

Är det vanliga symptom på en graviditet? Kan det vara värt att testa idag? Och kan man då testa med eftermiddagsurin eller är det viktigt att göra det på morgonen?

Tacksam för lite hjälp! :)

• Svar på tråden Vågar man testa?
  • Soffipropp

Jag har inte bestämt mig riktigt än, men det kliar ju redan i fingrarna. Får se om jag kan hålla mig. Ska försöka att inte testa för tidigt. Det finns ju de som plussar några dagar innan bim.

• Angie08

Melikey0u: det tar ju några dagar för ägget att fästa i livmodern så 2 dagar efter äl är alldeles för tidigt att känna. Om du nu inte hade äl tidigare? :) kör du med tester?

• Angie08

Då du har störst chans att bli gravid tror jag.
    Apparna där du skriver in senaste mens för att få reda på äl är inte alltid säkra. Om du vill veta exakt så borde du testa med äl-test.

Soffi: håller tummarna som vanligt :)

• Soffipropp

Vad bra:) men börjar bli rätt trist att alltid hoppas månad till månad. Det är det enda som maler i huvudet. Och ännu mer nu när man börjar närma sig bim. Det tar sig väl nångång får man hoppas.

• Soffipropp

Jag har också en sån app. Och ibland stämmer den och ibland inte. Det kan diffa nån dag hit eller dit på den, så den är inte 100% säker.

• Soffipropp

Japp så heter den:) det är då man har chans att bli gravid. Eftersom spermier kan leva i ett par dagar i en så kan det ta sig då också. Att spermierna ligger kvar o väntar på ägglossningen liksom.

• Angie08
    melikey0u skrev 2012-10-08 09:27:15 följande:
    I morse hade jag vita sega flytningar å ont i magen!
    Kan även säga att de skumma är att jag inte knäppa min jacka längre :0

Har även en annan fråga kan man ärva mkt efter sin mamma? Min mamma hade mens 3 månader med mig :0
    Jag tror inte riktigt att det är något som är ärftligt, men har du testat dig något? För om du tror att du kan vara gravid sedan innan så borde det ju visa något starkt nu :)
  • Soffipropp

Tog ett äl test idag. Vet inte varför. Men det gav nästan fullt utslag. Vad tror ni det kan betyda?

• Angie08
    Soffipropp skrev 2012-10-08 09:52:30 följande:
    Tog ett äl test idag. Vet inte varför. Men det gav nästan fullt utslag. Vad tror ni det kan betyda?
    Äl tester kan ge utslag på graviditet har jag hört :) Såå spännande :) 
  • Soffipropp

Jo det har jag också hört men har även hört att de inte kan det. Så vad ska man tro på? O det verkar väl lite konstigt om det ger så starkt utslag nu när jag inte ens har ägglossning

Svar på tråden Vågar man testa?