• Angie08

Vågar man testa?

Hej,

Är på bim-2 idag och har hela denna veckan mått väldigt illa, fast mest på eftermiddagen, men då blir det nästan olidligt.
    Har haft lite hugg de senaste dagarna i nedre delen av magen och fått väldigt känsliga bröst. 
    Är dessutom VÄLDIGT uppsvälld på magen. 

Är det vanliga symptom på en graviditet? Kan det vara värt att testa idag? Och kan man då testa med eftermiddagsurin eller är det viktigt att göra det på morgonen?

Tacksam för lite hjälp! :)

• Svar på tråden Vågar man testa?
  • 3 barns mamma84
    Soffipropp skrev 2012-10-09 19:40:29 följande:
    Ja du jag vet inte hur det går riktigt. Hoppas inte mensen dyker upp här. Men känns som det då det kommit lite rosa aktigt här nu
    Typist jävla skit detta jag förstår inte varför det ska vara så svårt att få bli gravid.
    Varför kunde man bara inte ta ett tablett och ca 10 dagar typ och sen blev man gravid !! 
    Skulle vara en dröm.
    Men måste mna såklart tänka på föräldrar som INTE ska ha barn barn som blir misshandlade eller som inte har råd osv.
    Men det kommer AALLTID handla om att vi ska ha koll på mensen ägglossningen och se till att mannen kmmer in i en och att man ska ha koll igen på mens eller graviditet ''suck'' vilket jobb alltså

Fy jag hoppas det inte var tecken på mens utan tecken på ett gravHjärta    
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Soffipropp

Ja det vore grymt enkelt med en tablett eller också bara ha sex och killen kommer i en så blir man gravid. Tyvärr är det ju inte så enkelt:( det har bara kommit lite rosa så hoppas det inte kommer mer, men men jag verkar ju inte ha någon tur med det här så det är nog mensen:( är skit deppig o nere just nu.

• Soffipropp

Fan fan fan mensen hade kommit under natten:( så ledsen o besviken. Känns så hopplöst allting

• Majandra

Usch Soffi, det var inte vad jag ville höra. Så värdelöst att mensen kom. Trodde verkligen det var dags för plusset att komma nu. Kram

• Angie08

Neej, va tråkigt :( Förstår att det känns jobbigt :( 
    Jag trodde att det var dags för ditt plus nu :( 

• Soffipropp

Ja det är skit tungt just nu. Haft jordens mensvärk idag så jag inte visste vart jag skulle ta vägen:( vi har ju haft sex regelbundet så vi kan inte ha missat äl.

• Soffipropp

Jo jag vet men man börjar ju fundera om det verkligen kommer bli något plus. Har ju vart gravid förut så man tkr det borde gå nu men det kanske har ändrats

• Angie08

Visst kommer det bli plus men det kan ju ta 9 månader eller 1 år (inte för att göra dig deppig) menar bara att det kommer gå.
    Tro mig jag tappade också hoppet mååånga gånger, men det gick tillslut och väntan är helt värt det :)

• Soffipropp

Ja det är bara att hålla ut helt enkelt. Mensen är slut på lör så då får man ta nya tag. Vad tror du, är det bra att köra varannan dag?

Svar på tråden Vågar man testa?