• Angie08

Vågar man testa?

Hej,

Är på bim-2 idag och har hela denna veckan mått väldigt illa, fast mest på eftermiddagen, men då blir det nästan olidligt.
    Har haft lite hugg de senaste dagarna i nedre delen av magen och fått väldigt känsliga bröst. 
    Är dessutom VÄLDIGT uppsvälld på magen. 

Är det vanliga symptom på en graviditet? Kan det vara värt att testa idag? Och kan man då testa med eftermiddagsurin eller är det viktigt att göra det på morgonen?

Tacksam för lite hjälp! :)

• Svar på tråden Vågar man testa?
  • Soffipropp

Ja det är ju det. Lika besviken blir man varenda gång, men sen är mensen väl är slut börjar man få upp hoppet igen. Men det känns riktigt surt att det aldrig verkar ta sig o man fär det där efterlängtade plusset. Jag börjar fundera på om det är något fel på antingen mig eller min sambo. Fast samtidigt har jag ju varit gravid förut men det var ett par år sedan o saker o ting kanske har ändrats.

• Majandra

Ja man börjar verkligen tänka i de banorna. Iom att jag är tjock och rejält överviktig så vet jag ju mycket väl att det kan ställa till det. Men ändå läser jag om de som väger lika mycket som mig och blir gravida. Så det är högst troligen där problemet ligger hos oss. Men jag kommer bara inte igång och går ner i vikt. Nästa steg för oss att få en bebis är egentligen för mig att gå ner i vikt. Men där så känner jag lite att jag har 'tur' som har regelbunden mens och troligen har äl i samband med det. Men det är bara att ta tag i det och gå ner i vikt. Men det är lättare att äta gott och skjuta på det ett par dagar (som blir veckor och månader)....

• Soffipropp

Ja för en del hjälper det att gå ner i vikt. Jag är dock inte överviktig. Jag lever kanske inte så jättesunt. Men jag försöker vara nyttig i veckorna o utesluta en del kolhydrater. Cyklar till o från jobbet varje dag oavsett väder o det är ett par km enkel väg. Det är bara fortsätta ha sex så hoppas vi att det tar sig snart.

• Majandra

Ja det är bara att kämpa på :) för eller senare så kommer våra plus också. Jag känner ju att jag har mig själv att skylla att det inte blir något plus så kan ju inte vara helt arg på att det är orättvist, jag behöver ta tag i mig själv igen :)

• Soffipropp

Här myser vi på som bara den nu. Sambon är riktigt sugen på mys nu, känns jätteskönt då blir det inte som ett tvång att ha sex regelbundet när båda vill:)

• Angie08

Nu börjar jag bli nervös, igen :(

Har ont i magen och det känns som att något är fel.
     RUL är på måndag nästa vecka, så blir en jobbig väntan då man inte vet om allt är som det ska :(

• Majandra

Aj då. Det låter inget vidare Angie. Var och hur gör det ont då? Du kanske har någon vän som har barn som kan säga om de känt så eller inte. Jag tror inte man ska fråga folk på familjeliv hur det känns, folk här verkar rätt tokiga ibland.

• Angie08

Ja vet inte riktigt hur jag ska förklara, kanske som kraftig mensvärk :(
    Jag ville mest skriva av mig lite.
    Jag har en kompis som har barn men det var 10 år sen som hon va gravid så hon kommer aldrig ihåg när jag frågar nånting. Kan ju lika väl vara växtvärk.
    Blir mest orolig för att jag inte har känt bebis än :( tror jag borde göra det nu.

Svar på tråden Vågar man testa?