• Angie08

Vågar man testa?

Hej,

Är på bim-2 idag och har hela denna veckan mått väldigt illa, fast mest på eftermiddagen, men då blir det nästan olidligt.
    Har haft lite hugg de senaste dagarna i nedre delen av magen och fått väldigt känsliga bröst. 
    Är dessutom VÄLDIGT uppsvälld på magen. 

Är det vanliga symptom på en graviditet? Kan det vara värt att testa idag? Och kan man då testa med eftermiddagsurin eller är det viktigt att göra det på morgonen?

Tacksam för lite hjälp! :)

• Svar på tråden Vågar man testa?
  • Angie08

Jag tycker att det är bra men allt har ju med att göra när du har äl också. Många brukar ju testa med äl test i 2 månader typ för att se om äl kommer samtidigt varje månad och känner efter hur det känns när ägget släpper osv :)

• Soffipropp

Jag brukar ju testa med äl test. Men om man har sex varannan dag så borde det vara lite enklare för då finns det ju alltid spermier i en.

• Angie08

De e sant :) sen för man ju hoppas att dem är starka soldater även fast man har sex så "ofta". Vissa killar får ju svagare spermier om man har sex varannandag, de behöver mer tid att få nya starka :)

• Soffipropp

Jo det är sant. Men man tkr ju att nån endaste futtig liten spermie ska orka ända fram. Har du något tips o ge för att öka chanserna?

• Angie08

Jag har aldrig gjort något speciellt förutom att mot slutet så hade vi bara sex när vi hade lust, inget "tvång" bara för att det var äl. Som tur är ville ju båda nästan varje dag den månaden då det funkade för mig :)
    Har ju hört massa historier om bisolvon, folsyra osv men jag vet inte bad jag tror om det. Kanske lite idioti att dricka hostmedicin för att det ska hjälpa, men testa folsyra annars :) är ju inget farligt och när du blir gravid ska du fortsätta med dem till vecka 12 tror jag :)

• Soffipropp

Jag äter redan folsyra. Men det är inget som förbättrar chanserna utan för att minska risken att få ett barn med ryggmärgsbråck. Jag vet inte om jag tror på det här med bisolvon och bidrottninggele, munkpeppar mm. Det är nog bara slumpen i sådana fall. Vi får köra på när lusten faller in helt enkelt. Har en sambo som verkligen älskar att mysa så det är bra;) vi tar nya tag på lör o hoppas att det tar sig den kommande månaden. Då skulle det bli ett juli barn i sådana fall.

• Soffipropp

Har även hört att en del fått rubbade cykler också när de använt sig av någon sådan metod

• Angie08

Jo jag vet att folsyra inte ska förbättra chanserna men det är många som blivit gravida när dem börjar med det, konstigt nog.
    Jag tror inte heller på alla dessa kurer för att bli gravid lättare.
    Vet inte riktigt vad man ska göra förutom att prata med en barnmorska eller läkare och fråga om det finns något :)

• Tovo

Har hört att rosenrot ska vara bra!! alltid värt att testa
    Här är det ingen bebis på G än iaf, ska ha mens idag så den dyker nog upp snart, bebissuget sitter fortf kvar men då maken inte är lika sugen just nu så har mitt sug avtagit lite oxå...ett barn till vill vi ha men har ingen direkt brådska än fortsätter följa denna tråd och hoppar verkligen att det blir några fler plus snart!!! Kram till er alla å trevlig helg!

• Majandra

Soffi; Jag tror dock att ni gjorde helt rätt nu med sex varannan dag. Förstår att det känns fel att det inte blev något plus men det är väl det att man ändå bara har 20-30% chans när man träffar äl och gör allt rätt. Så jag tror inte ni gjort något fel utan bara inte haft oddsen på er sida. Jag tror ni hade bland de bästa förutsättningarna den här månaden.

Svar på tråden Vågar man testa?