• germany

Tips om dhea

Tuvalina skrev 2012-11-16 09:55:49 följande:
    Germany, Tack! Ta gärna reda på det och hör av dig sen!! Hjärta Angående mående så blir det nog så tillslut, i alla fall för mig, att ju fler gånger man misslyckas ju snabbare vill man tar sig vidare ur träsket och det svarta. Det låter bra att  ni går vidare - vad är vidare för er nu, i detta läge? Lät så underbart det du skrev igår om att vara ute med sin vän och skratta och bara släppa taget. Som sagt, det har hjälpt mig mycket att tänka: Det blir nu som det blir!

Jag mår bra tycker jag. Det känns som vi har hopp ändå om framtiden. Att göra ÄD känns ändå som en stor möjlighet. Vi ska ju dit redan i november och kön är inte så lång nu, har jag hört så det kan ju bli redan i vår!

Tycker det låter förnuftigt resonemanget kring att äta DHEA under nedreglering, att det inte är att föredra. Det låter logiskt, tycker jag!

Pippi, vad tråkigt att höra att det blivit så i Falun för er. De är ju inte omöjliga... konstigt, mycket konstig. Är det S. ni gått hos? I så fall tycker jag det är ännu konstigare. Jag är ju nästan lika gammal som du, fyller visserligen 42 nu i dec men han rådde mig att fortsätta äta DHEA och jag har samma AMH som du! Mitt FSH är normalt.

MissB, hej dig!!
    Jag inboxar dig ikväll.

• germany
    Tuvalina skrev 2012-11-20 16:22:36 följande:
    Hörrni alla DHEA:re, ni kanske skrivit om det innan men... är det många här som fått hår på överläppen av att äta DHEA?

Jag är lite oroad nu att det blir för mycket testosteron...
    Jag har klarat mig från ökad hårväxt. Tungan ute
    Däremot så tycker jag att jag börjat lossa lite hår :(
    Kan du inte be om att få ta ett DHEA-s prov och även kolla testosteron?
  • germany
    linköping68 skrev 2012-11-17 21:49:12 följande:

Kanske kunde denna grej även vara för mig då jag nog är snäppet äldre än er....??? Solig
    Skulle även jag få inboxat när köttet kommit på benen.....? Glad
    Jag inboxar dig också så snart jag "köttat" på mig lite Skrattande.
    Men förvänta dig inte alltför mycket Flört
    Och påminn mig om jag glömmer bort.....
  • germany
    Happies skrev 2012-11-20 19:40:06 följande:

Jag fick faktiskt mer hår på överläppen, mörkt dessutom så det blev till att använda pincett  Men det har försvunnit nu. Tyvärr blev håret på huvudet tunnare, så det gick lite "fel väg". Jag minns inte om det var under perioden jag tog 75 mg per dag eller 50 mg per dag. Iaf så redde det upp sig efter avslutad behandling.
    Kul att se dig här!  Glad
    Hur långt gången är du nu? För jag hoppas såklart att du fortfarande är gravid?

Tänk om du kunde dra dig till minnes om det var när du ökade till 75 mg som biverkningarna ökade.
    Jag hade inga biverkningar när jag åt 50 mg. Men sedan jag en tid tillbaka har börjat äta 75 mg så har jag börjat tappa en hel del hår samt att jag fått finnar lite här & där. Kan såklart stå ut med dessa om de är av godo :) men vet inte om jag ska tolka det som ett bra tecken eller dåligt?
    Ska snart ta nytt DHEA-s så kanske jag kan få mig en vink om jag kan trappa ner till 50 mg igen där jag uppenbart mådde som allra bäst.
  • germany

Cice - Hm...Ha, ha Solig. Upprepar det som många andra redan har skrivit :)
    Ta ett gravtest!!!

• germany
    Gaaaa skrev 2012-11-22 18:40:10 följande:

Jag tar sulfur och cimicifuga racemosa heter dom. Den sista gör nytta
    Aha Glad. Låter ju toppen att du verkar svara på de preparat du fått.
    Men visst har ni valt ÄD eller är jag ute och cyklar? Förlåt i såfall Hjärta
  • germany
    Gaaaa skrev 2012-11-23 10:41:24 följande:

Nej du har inte fel Det är bara det att sverige har nya regler så om jag gör ivf utomlands så har jag/vi stor chans att få ersättning från försäkringskassan nu.
    Så vi ska prova en sista gång!

Sedan blir det ÄD och där har vi stor chans att också få betalt från försäkringskassan fast vi bor i ett snålt landsting
    Har du också bara 1 landstingsfinansierat IVF försök? Uruselt att man bor på fel ställe i landet :(
    Vård borde vara lika för alla....oavsett var i Sverige vi bor Rynkar på näsan. Nej, nu fattar jag säkert fel....du söker dig ju utomlands för IVF, men kan du få det bekostat av försäkringskassan?
    Att ÄD kan gå att få ersättning för vet jag, men hur funkar det med IVF utomlands?

Du är inne på samma linje som vi, testa åtminstone 1....kanske 2 ggr till innan vi väljer ÄD.
    Känns så himla bra att jobba med ÄD parallelt så att man inte behöver dyka ner i den världen när det kanske börjar dra i hop sig. Jag tar reda på så mkt jag bara kan och har redan klart med att jag kan göra VUL och få recpet omskrivna och bara det känns tryggt.

Men först IVF, eller hur? Solig
  • germany
    Gaaaa skrev 2012-11-24 12:21:08 följande:

Nej jag hag gjort 3 ivf + 3 till som vi själva betalat.
    Men det nya är att barnlöshet räknas som en sjukdom, det kan man inte sluta behandla...
    Så trots mina gjorda IVF här så har jag nu stor chans att få ivf betalt av försäkringskassan om den görs utomlands
    Inte för att grusa dina förhoppningar....det är det sista jag vill Hjärta. Dock så undrar jag för att jag tycker det är jätteintressant. Glad Men är du verkligen säker på att just IVF utomlands kan ersättas av försäkringskassan? Att man kan få ersättning utomlands för ÄD är ju för att det är så lång väntetid att få donator här i Sverige och att då finns det alla skäl i världen att man bör få ersättning.  Medan det går mkt snabbare utomlands då donatorerna är betydligt fler där och ingen direkt kö finns. Men just privat IVF i Sverige är det ju inte dirket någon väntetid på, därför så känns det tvivelaktigt (tagit bara så här i luften från min sida) att försäkringskassan verkligen ersätter IVF:en utomlands.

Har du någon info sida om detta som säger att det är så eller vet du någon som har fått ersättning för just IVF? Berätta gärna! Är det som du skriver så är det ju fantastiskt! Skrattande
  • germany

Vi 4 - Skönt att höra ifrån dig! Tänk att man kan sakna och undra vart livet har fört ens trådvänner när det har varit tyst ett tag Hjärta.

Vi kan väl alla lova varandra att om vi väljer att helt gå vidare och inte längre vistas eller skriva här på FL så kan vi säga farväl.....eller på återseende kanske Skrattande.
    Jag känner att jag bryr mig lika mycket om er som jag bryr mig om mig själv i denna tunga barnkamp!
    Otroligt nästan att man kan få så mkt styrka genom er som ju faktiskt är helt okända människor! Fantastiskt säger jag då bara! Och därför så är var och en av er väldigt saknad om ni bara försvinner utan ett ord....Hjärta

Jag tycker du ska försöka gå upp till 75 mg de sista veckor som är kvar innan ditt IVF.
    Kan berätta att jag pratade med min klinik i går och jag frågade om de börjat utvärdera om Prasteron har gett någon effekt till deras patienter. De hade inte hunnit gjort någon direkt studie då det inte gått så lång tid. Men på en del hade det gett effekt och på en del inte.
    Sedan så visste dom ännu inte hur pass viktigt DHEA hormonet egentligen var för fertiliteten. Även om man kanske har lågt DHEA värde så var det inte sagt att just DHEA hormonet hade någon större betydelse, men att det var det som hoppades komma fram till snart. Dock så finns det ju en massa studier utomlands som stöder att det verkligen INTE är av ondo att äta DHEA. Så jag väljer att tänka som så att det inte skadar i allafall Solig

Svar på tråden Tips om dhea