• germany

Tips om dhea

mba 12 - Det är mycket av den anledningen som jag räds för att köra långa protokollet. Inte bara för att jag tycker det krockar med ätande av DHEA utan för att jag inte tror långa protokollet är bra för mig med lågt AMH.

Har läst flera här på FL som varit nedreglerade och de säger ALDRIG mera! Det har tagit lång tid för deras kroppar att komma tillbaka och fungera igen och den tiden har inte jag råd med! Både pga mitt låga AMH samt min ålder. Hade varit lite skillnad om man är yngre och har tiden framför sig och så bättre ägg där IVF oftast då förr eller senare resulterar i en bebis.

Du har fått samma upplägg som mig gällande hormonpreparat och dos :) Jag tror den kombinationen kan bli riktigt bra faktiskt!

Vad bra att du fick ta DHEA-s och vad både spännande och kanske lite nervöst att invänta provsvar från AMH.
    Bra att du fick kollat att du fortfarande har vätska kvar efter hsg-röntgen. Men du ska ju inte köra IVF nu så vätskan hinner nog absorberas helt när det drar igång för dig. Du är på G tjejen Solig. Jag läser genom dina rader och tycker det känns som om du har mkt mera styrka i dig nu än vad du hade för några månader sen. Heja heja!!

Cff - Här har du en till som inte har kunnat sova. Varit vaken större delen av natten :(
    Hade jag bott närmare så hade vi kunnat setts över en fika eller gått en promenad och lättat på de sämre känslor som vi bär inom oss. Men vi får finnas vid på det här sättet istället. Hjärta

Menopur maxdos är 450 IE.
    Jag tycker inte alls att du ska känna dig tvungen att köra långa protokollet om du får kalla fötter!
    Du kan väl alltid annars skylla på att du inte hinner köra långa pga att du är uppbokad med jätteviktiga saker och inte orkar nedreglera dig. (Du vet vad du kan skylla på, de borde ha förståelse.....)
  • germany

Sedan så känner jag att jag måste få skriva av mig då jag inte vill vända mig till någon i min närhet i detta....

Jag tar sats och försöker mig på att skriva, fast det känns väldigt konstigt & overkligt må  jag då säga! Förvånad

Miraklet som händer "alla andra men inte mig".....har nu faktist hänt mig på riktigt!
    Jag har fått ett Plus på graviditetstest och inte via IVF utan den naturliga vägen.
    Är förstås försiktigt glad, men också på min vakt och låter inte glädjen få skölja över mig alltför starkt.
    Men liiite glad tvingar jag mig att få vara här och nu i allafall. Solig

• germany
    Hannah8401 skrev 2012-12-15 08:17:21 följande:
    Gratulerar dig i denna tråd oxå kära Germany! GRATTIS!!!!
    Tack Hjärta
  • germany
    myran6801 skrev 2012-12-15 08:41:55 följande:
    Åh Germany, du är så värd detta plus!!!! Du är en av de finaste som jag stött på här på FL. Det kommer gå strålande! Åh vad glad vår gemensamma vän/akupunktur Lotta H kommer bli!!!!! Kram
    TACK så väldans mycket kära Myran! Fint av dig att pusha mig framåt med lite framtidstro....jag behöver nog det just nu.

Jag måste erkänna att jag är ganska så rädd & darrig....är väl totalt skadad av alla motgångar som den här barnverkstaden har lagt i min ryggsäck och som gjort att den många gånger varit väldigt tung att bära. Men jag tvingar mig verkligen att försöka "lätta på ryggsäcken" och att känna lite glädje just "här & nu".....En dag i taget Glad

Hi hi, Lotta är den första jag pratat med och den första som fått se plus på bild. Vi hade en lång pratstund i går, finns ingen bättre än henne att lätta sitt hjärta för Solig

Och du vet att jag håller tummar för dig fortfarande. Läste nyss i ÄD tråden om din oro. Jag hoppas att din magkänsla har fel....Jag kikar in där varje dag ska du veta. Kram kram Hjärta
  • germany
    PimPim1 skrev 2012-12-15 08:45:33 följande:
    Grattis Germany, vad roligt! Förstår om du inte tror på att det är sant och att det ska gå vägen ännu men ett plus är första steget till ett mirakel och det är du faktiskt värd. {#emotions_dlg.flower} 
    Ett plus är i allafall ett plus :) Något som jag aldrig trodde jag skulle få uppleva och definitivt inte den naturliga vägen!! Och nej, jag tror inte på att detta är sant......fattar verkligen... INGENTING Drömmer

Förresten, hur länge har du ätit DHEA nu?
  • germany
    mba12 skrev 2012-12-15 11:20:50 följande:
    Germany, det rinner glädje tårar♥Gud vad härlig tjejen♥ Wow jag är så glad för er, du var värd ett plus♥ Det kommer gå så bra:) Visst är det första gången du ser ett plus?Det kommer stanna, speciellt när du har fått på naturliga vägen ;) Åh så Lotta vet det också :) Det känns så bra att prata med henne. STORT STORT GRATTIS VÄNNEN och hjärtlig KRAM♥
    Du ser mba :) Plötsligt händer det!!! Jag hoppas det händer dig också och mest troligt när du som minst anar det! Solig 

Ja, det är mitt allra första plus :) Jag hoppas det finns någon...någonstans... som håller sin vakande hand över oss lite extra nu.
    Oh ja, Lotta är den jag först tänker att jag måste prata med, vare sig det är glädje eller sorg. Hjärta

KRAM till dig också och du vet att jag önskar sååå att din kropp ska vara bättre förberedd inför nästa IVF.

PS: Jag var lite för snabb att skriva om dos och upplägg. Jag skulle ta gonal-f  450 IE och så från dag 6 lägga till med 150 IE Menopur. Du gör tvärtom va? Dvs börjar med Menopur och lägger till gonal-f sen?
  • germany
    Lillstoran skrev 2012-12-15 09:58:25 följande:

Ett stort GRATTIS! Vilken fin julklapp!
    Tack så jättemycket! Det vore ju en helt underbar julklapp, och även en fin födelsdagspresent då jag fyller år på juldagen Solig
  • germany
    MissBoring skrev 2012-12-15 10:18:37 följande:
    Kära Germany vad roligt att läsa att du fått ett plus! Försök att ta en dag i taget och njut När började du ana att det va något på gång? Kram
    Tack Miss B! Ja, en dag i taget är nog klokast och även att tillåta sig att känna lite glädje, Glad trots att det faktiskt känns som att vara ute på svag is som jag inte vet om den bär eller ej....den känslan är inte kul! Men jag försöker mota bort den dåliga känslan så gott det går.

Jag vet inte om jag direkt misstänkte att det kunde ha tagit sig. Men i Tisdags så fick jag spottings vid 2 tillfällen och även mensvärk fast ändå inte riktigt som mensvärk (svårt att förklara). Brukar aldrig ha spottings och inte heller mensvärk förrän samma dag som mensen gör entre.

På onsdag natt så vaknade jag tvärt av att det tvärhögg till i vad som kändes äggstockarna! Gjorde tväront i några sekunder, sen var smärtan borta och kom inte tillbaka något mera. Kanske var det "någon" som borrade sig in djupare då?! Har tagit stickor hela den här veckan men fått minus ända fram till i går kväll då ett plus visade sig och så även i dag. Har bara 1 sticka kvar nu som jag sparar tills imorgon, sedan kommer nya från testlagret på måndag så då kan jag missbruka stickorna igen vilket jag kommer att göra nu framöver Tungan ute

Kram!
  • germany
    Vi 4 skrev 2012-12-15 11:38:40 följande:
    Germany, men åh vilka fantastiska nyheter!!! Hurra, vad glad jag blir för din och er skull! Även jag lkänner mig rörd och att det är så rätt att just du nu får uppleva detta efter allt ditt kämpande och alla dina varma uppmuntrande hejarop du givit till oss andra. Det är verkligen superroligt! Jag kan intelåta bli att tänka DHEA, att det faktiskt nu när du ätit det ett ordentligt tag och fått in det ordentligt i systemet givit resultat. Det ger ialla fall mig hopp om att det bara gäller att hålla i och kämpa på. Jag förstår dock verkligen din oro och förstår att det känns som lång väg kvar, men jag hoppas du ändå kan tillåta dig att vara glad och hoppfull också! Och så vill jag också peppa dig med att man ju i studierna om DHEA sett att det är mindre risk att embryona har avvikelser och därmed minskar risken att få missfall, vilket det finns fin statistik på. JAg kommer att glädjas åt detta under lång tid!
    Visst ger det hopp i tråden Solig.
    Jag tror också att DHEA har spelat in att min kropp verkar vara mer i balans. Jag har ju mått jättebra av DHEA...förutom nu mot slutet när jag ökat till 75 mg och fått biverkningar i form av håravfall, skägg (fjunväxt :) samt acne. Har ju ätit under en ganska lång period (snart 7 månader).  Jag tog DHEA-s i tisdags så jag hoppas få svar på det till veckan. Har dock slutat med Prasteron nu när jag fick se ett plus, såsom man ska göra.

Blir så glad när jag riktigt känner att mitt plus faktiskt ger riktig framtidstro till er andra.
    Jag blev ändå totalt sågad av min utredningsläkare...ÄD eller adoption var hans ord....
    Måste säga att jag är oerhört glad att jag efter att ha gråtit ur mig den värsta sorgen så fick jag en kämparglöd utan dess like och svor på att INTE ge upp utan att ha gett allt jag har att ge!

Det skulle vara så fantastiskt om jag om 1 år kunde få visa upp en liten parvel för den här läkaren och kanske möjligtvis ge honom en tankeställare ändå.

Nu vill jag våga hoppas, både åt mig själv och dig och alla andra fina kämpare i denna tråd!
    Kram så länge!
  • germany
    callimero skrev 2012-12-15 12:01:41 följande:
    Men Germany, vad är det jag läser - GRATTIS!!! Skrattande
    TACK! Ha, ha, jag får snart skrivkramp!
    Jag har fått ett plus och ska bara våga släppa taget om det tyngre grejerna jag har på ryggen och bara ta med mig de lätta grejerna som ger mig frid i sinnet Solig....Grjen är att det tar nog ett bra tag innan jag är där, men jobbar på det :)
Svar på tråden Tips om dhea