• germany

Tips om dhea

Vi 4 - Jag har väääldigt svårt att tro att du gjort någon upprörd eller så med ditt tidigare inlägg om den där läkaren som utalade sig som han gjorde om DHEA. 
    Har alltid tyckt du verkat vara en genuint snäll tjej som alltid vill allas bästa. Hjärta

• germany
    Missne skrev 2012-12-15 22:31:54 följande:
    Germany: Förresten, vilken dag fick du plusset på? Och har du några symptom
    Tack Missne Glad
    Vi 4 skrev 2012-12-15 22:40:53 följande:
    Germany, även jag är nyfiken på hur det var denna cykelm, när blev äl? Var det tidigare eller senare än du brukar, (har för mig att du nyligen skrev om att det hade flyttat sig igen) och undrar också hur lång lutealfas du brukar ha och vilken dag efter äl som du plussade du på? Nyfikna jag 

Svarar till er båda samtidigt.

Jag fick utslag på ÄL test antingen dag 12 eller 13 (brukar alltid skriva upp exakt dag...men gjorde det inte denna gång, men är till 99 % säker att det var på dag 13 faktiskt). Så det var lite tidigare än vad jag annars brukar ha. Mina ÄL utslag kunde sedan jag började med DHEA  komma antingen på dag mellan dag 14, 15 eller 17. Alltså så fick jag ÄL lite tidigare denna gång.

Jag har regelbunden menscykel på 28 dagar.

Då ÄL utslag nu kom på dag 13 (ÄL då kanske dagen efter) så räknar jag dagar från positivt ÄL test (fast borde kanske räkna dagen efter egentligen?) så fick jag positivt på graviditetstest på dag 15 efter ÄL. Låter kanske sent, men då det tar olika tid för ägg att vandra och sedan då hitta en plats att fästa så tror jag det är normalt i tid, eller?

Att vara nyfiken Vi 4 är ett friskhetstecken i denna "bransch" och här i trådarna så får man  fråga ALLT, vi delar ju verkligen samma intressen Solig
  • germany

Missne - Glömde igen....förlåt min glömska...

Symptom fick jag några dagar innan jag testade positivt då jag fick spotting 2 ggr samma dag (brukar aldrig få det innan mens).
    Hade också molvärk i magen några dagar innan samt rejäla hugg i vad som kändes äggstockarna och framförallt vid ett tillfälle nattetid som sedan klingade av. Lite mer svullna bröst men inte alls ömma (brukar inte ha specieltl ömma bröst vid mens heller). Sedan har jag känt att det stramar i magen om jag vänder mig hastigt i sängen eller om jag kliver upp efter att ha suttit vid datorn tex. I övrigt inga andra symptom.  

• germany
    Älva1973 skrev 2012-12-15 23:41:34 följande:
    Ni är väldigt aktiva här inne och jag hinner inte läsa allt och hänga med.
    Men jag ser att det kommit ett plus nu och vill verkligen gratulera Germany till det.
    Stort grattis !!!!!!!!!!!!!! Solig önskar dig all lycka till.

Jag har fått svar på mina prover och de ser bra ut. Sedan så har inte AMH-provet kommit än och jag ska ta om progesteronprovet. Även mitt VUL visade på många fina blåsor i båda äggstockarna. Men hur som helst sa hon att allt såg ut att ha bra förutsättningar. Vi kommer ändå att satsar på ett IVF i februari och om inte det går bra så kör vi naturligt eller med frysta försök.
    Nä, ska man hänga med om allt som händer så måste man läsa minst 1 gång varje dag Tungan ute, annars har man noll koll på vad som hänt och inte hänt :)
    Tack för grattis. Vet inte vad som händer, men jag får försöka beta av en dag i sänder....

Åh, det låter ju jättelovande med alla dina prover som verkar vara bra! Och många folliklar dessutom, det låter ju onekligen som om du borde ha riktigt goda chanser Glad.
    Att du inte har fått svar på AMH än så tror jag inte du behöver vara orolig. Tror inte du har så jättelågt och skulle du ha lägre så har inte det någon betydelse för om dina andra värden är bra och att du dessutom verkligen har flera fina folliklar så tror jag det här kommer att gå hur bra som helst när ni kör erat IVF.
    Och förkasta ALDRIG hemmaförsöken under tiden!
  • germany
    linköping68 skrev 2012-12-15 21:30:18 följande:
    Germany: blir lika varm i hjärtat när jag även läser  här om ditt plus. Hjärta Gläd dig varje dag pt detta fina och underbara. Du är gravid!
    Åh, tack så mycket! Jag förstår fortfarande inte att just vi har lyckats på helt egen hand. Sånt här händer alltid alla andra men aldrig någonsin en själv....så har det alltid känts. Som något helt ouppnåeligt faktiskt.
    Men tar försiktigt en dag i taget, inget mera.

Vad händer hos dig? Var längesen jag såg dig i de trådar jag besöker. Men jag brukar kika in i Atentråden då och då.

Det jag kan säga till dig och andra är att detta otroliga faktiskt kan hända, bara det att det känns så himla avlägset när man sitter där i båten och gungar och inte alls vet om man kommer att lyckas ro i land. Men så länge man kämpar så finns verkligen ALLA chanser i världen!

Jag vet inte varför vi lyckades nu, men ska när jag får mera tid skriva ner lite av de förändringar som jag kan ana mig till kanske har varit positivt för mig motför alla andra otaliga försök.

• germany
    Lillstoran skrev 2012-12-16 14:21:00 följande:
    Germany - hur gammal är du? Om jag inte missminner mig runt 38 - 39 år dvs. Något/några år yngre än mig. Är väldigt GLAD för din skull och hoppas att det blir en liten framöver. Kram!
    Jag är född -73 så det stämmer att du är något år äldre än mig.
    Önskar att jag kunde vrida fram tiden fullt ut så att jag vore ungefär där du är nu, dvs snart BF.
    Du har inte alls så länge kvar nu, spännande!

Jag undrar varför du fick ta TPO - ak och TRAK i början av din graviditet? Bad du om det eller ingår det i alla prover som tas när man blir inskriven?
  • germany
    susmar72 skrev 2012-12-16 15:03:34 följande:
    Stort grattis! Germany, jag håller mina tummar för dej.
    Snart är du också ett steg på väg mot "något" som kommer att bli bra ska du se. Och jag lämnar dig inte förstår du Kyss
  • germany

Lillstoran - Ok, men då är det alltså inga prover som tas för alla nygravida utan det var en speciell situation för dig?

Missne - Himla roligt att du har dubbelchans denna månad! Jag håller tummarna för dig!

Svar på tråden Tips om dhea