• germany

Tips om dhea

susmar72 skrev 2012-11-08 21:37:43 följande:
    Germany: skönt att du är ruvare. Jag håller tummarna och tår att du ska gå hela vägen
    Tack, vad snäll du är Glad
  • germany
    Anemon skrev 2012-11-09 18:47:17 följande:
    Ni som går i Falun, har någon fått ett journummer dit?
    Inget av mina recept går att expediera pga fel arbetsplatskod på receptet och givetvis var jag på Apoteket efter att kliniken stängt idag. Ska börja spruta troligtvis söndag....
    Tacksam för en inboxning!
    Hej. Vet inte om det nummer som jag har går att få tag på nu, men jag inboxar dig så kan du i allafall prova att ringa det numret. Hoppas det löser sig för dig!
  • germany
    Cice skrev 2012-11-09 19:36:24 följande:
    Germany  {#emotions_dlg.flower}   : 

Roligt att  du är ruvare. Jag håller tummarna & tår att du ska gå hela vägen ........

Kram
    Hej Cice! Och tack för dina tummar & tår.
    Hoppas allt är väl med dig?
    Kram till dig från mig Solig
  • germany

Välkommen Liv 73 (fin årgång Flört)
    Jag har inte haft några besvärliga biverkningar av DHEA.
    Lite fetare hy och att håret behöver mer tvättar än tidigare. Lite plitor / acneliknande utslag.

I övrigt mer energi och att jag känt mig mer harmonisk & lugn vad gäller tålamod Glad.

Innan du börjar med DHEA så försök få ta ett prov så du vet ditt värde innan du börjar med preparatet, tro mig! Du kommer att ångra dig sen att du inte försökte få veta ditt hormonvärde och jämföra skillnaden efter några månaders intag.

Lycka till!

• germany

Vill bara påminna om att det nu finns att köpa DHEA i homeopatisk form i Sverige.

• germany
    Cice skrev 2012-11-10 11:39:06 följande:
    Hej Germany

Tack tack, det är bara fint med mig..

Jag jag visste inte att man kunde köpa DHEA i homeopatisk  form..   jag har inte använt DHEA i snart två mån nu...     Men det är bra att veta det. 
     Heter oså DHEA ?

Ha en bra helg  min vän....      
    Skönt att höra att du mår bra Glad.

Ja, det är ett homeopatiskt DHEA (Wild Yam). Har skrivit tidigare i tråden om en alternativbehandlare som nu säljer detta preparat. Tänkte själv testa det längre fram, men än så länge så har jag kvar av Prasteron recept.

Trevlig helg till dig också! Själv ska jag snart dyka ner i min storstädning igen Tungan ute, allt damm ska puts väck bort och mina nya fina gardiner ska strax få pryda husets fönster. Städa, putsa, feja, fixa & dona och hålla ruvarskräcken i hyfsat schack!
  • germany
    Gaaaa skrev 2012-11-10 13:23:33 följande:

En massa filmer hemma är också bra
    Skrattande Det håller jag med om! På kvällarna så intar jag alltid med gott samvete soffan och myser ner mig och somnar sedan gott där och vaknar så där mitt i natten :)

• germany
    Gaaaa skrev 2012-11-10 13:39:10 följande:

Så har man inte hunnit tänka nästan nått
    Solig Enkelt som en plätt ju :)
  • germany

Jag hittade en sida om DHEA där det stod att när man testat sitt DHEA-S värde efter att ha ätit DHEA och därmed kommit upp i ett helt normalt DHEA värde så ska man återgå till en underhållsdos av DHEA (förstod det som att det var ca 5-10 mg).

Kanske är ganska klokt att inte köra på med samma dos (50-75 mg) om värdet förbättrats avsevärt och ganska klokt att inte helt sluta med preparatet heller utan kanske då prova att köra med låg underhållsdos och sedan fortsätta ta DHEA-S värde regelbundet för att hålla koll så att det inte sjunker under ref.värde). Hur tänker ni i att äta eller inte äta DHEA. Undrar hur länge man törs äta preparatet i ett sträck.

Även om jag inte tror att jag är gravid efter vår senaste IVF så fick jag för första gången ut ett ägg med högsta kvalite och ännu ett ägg som ansågs bra. Och detta efter att jag då ätit Prasteron i 5 månader. Så i mitt fall så tror jag absolut att kvaliten på äggen förbättrats tack vare DHEA. Mitt värde när jag kollade låg precis i mitten så jag är helt övertygad om att jag låg under ref.värde innan.

I övrigt så har jag märkt att det fastnar hår i kammen när jag kammar igenom håret efter tvätt. Och jag tror att mitt tjocka hår börjar tunnas ut lite :( Inte alls lika tjockt och fylligt som det annars brukar vara. Sedan måste jag tvätta håret oftare nu motför tidigare.

• germany
    cff skrev 2012-11-13 12:13:26 följande:
    germany - stod det någon rekommendation om hur långt uppehåll (hur många timmar eller dagar) man borde göra uppehåll innan DHEA-S testet? (jag tänkte att om de kanske menar att om man har ok nivåer efter ett upphåll på t.e. 48 timmar så klarar nog kroppen av att producera tillräckligt (binjurarna kan ju ha återhämtat sig lite)
    Nej, det stod inget om att behöva göra något uppehåll med DHEA i ett visst antal timmar eller så för att kolla värdet.
    Enligt min läkare så behövs inget uppehåll för att ta provet, oavsett om jag äter DHEA eller ej.
    Dock hade jag på eget bevåg uppehåll i 24 timmar innan jag tog provet.

Har du nyligen tagit om värdet?
    Jag funderar på att försöka få kolla upp mitt värde igen i December + en massa andra prover som jag också ska försöka få igenom hos min nya VC.
Svar på tråden Tips om dhea