Ärliga nätdejtingstråden!
Grasp skrev 2013-01-08 17:30:07 följande:
Att jobba i kassan är ju oftast bara en del i ett arbete. Eller du dömer ut alla som jobbar i butik då?Precis som någon annan skrev. Så jobbar många extra som kassör, för att finansiera sina studier eller annat. Snacka om att döma ut, haha...
Utbildning? Jobb? Har inte det minsta betydelse enligt mig. När man väl träffar på sin *stora* kärlek :) Det viktiga är att man trivs med sitt yrke, har ordnad ekonomi och kan leva sitt liv som man vill.
Om man i ungefär min ålder behöver finansiera sina studier... då har man nog inte rätt ambitionsnivå.
Jag dömmer absolut inte ut alla som jobbar i butik - men jag tror inte det 21-åriga kassabiträdet som extraknäcker medan hon pluggar till fritidspedagog och så jag har så mycket gemensamt.
Om vi däremot pratar butikschefen i en modebutik som kanske reser lite i jobbet et cetera - då har vi kanske mer gemensamt.
Utbildning? Jobb? .... och på vilket sätt hänger det inte ihop med yrke, ordnad ekonomi och kan leva sitt liv som man vill.... ? Det får du gärna förklara