Ärliga nätdejtingstråden!
![Solig Solig](https://www.familjeliv.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-sunny.gif)
Vill bara tipsa om att dagens pappersdn har en riktigt bra artikel om nätdejting och dejting i "fråga psykologen" delen.
57-årig mamma som frågar och svaret hon får tar en helt annan vinkel än väntat. Läsvärt - jag hittar tyvärr inte artikeln på webben, de verkar inte lägga ut just dom svaren med det samma.
För snäll och go kanske ?
Ibland måste man också visa att man vill ha tjejen, ge henne en kyss eller två
För att parafrasera - "Snälla pojkar kommer till himmelen, stygga pojkar kommer hur långt som helst"
Skämt åsido - fundera över vilka tjejer du träffar, varför det inte fungerat, när det inte fungerat (första dejten, första kyssen, första sexet, första ikea ?) och gör något åt det - ändra något bara.
Jahapp.
Undrar vad det är som händer - jag skriver till en hel del och då händer 1 av tre saker just nu:
* Antingen så läser de inte ens - gissningsvis är de inne och tittar och väljer själva vem de skriver till eller så får de så många brev att det drunknar i mängden, eller så tittar de på bilden vid brevet och väljer bort redan där.
* Eller så läser de och svarar inte efter att ha besökt profilen - bortvald igen, pga text och eller bilder.
* Eller så svarar de men efter 2-3 mail så rinner det hela ut i sanden, inga fler svar.
Jag är inte sån att jag ligger på och skriver och frågar varför de inte svarar eller så, det är helt okej, det är ju tydligen så man beter sig (Happypancake). Det fanns en jag skrev lite mera med - hon fick annat för sig kvällen för dejt och efter det beskedet, inga svar - igen, ok, jag förstår och respekterar det.
Men jag tror att jag just nu kunde behöva lite nya tankar, lite nya tips och idéer. Jag har en hyffsad presentationstext just nu, som beskriver mig och mitt liv - jag har bilder jag tycker om ur min vardag, ingenting stylat eller så - selfies på promenad eller hemma typ (NEJ, inga badrumsselfies , och inga bara överkroppbilder)
Sedan är ju generellt senhöst lågsäsong - antar att alla sitter hemma, tröstäter glass och drömmer om nästa vår och sommar
Mötesplatsen ? Var själv där som betalande ett bra tag, träffade en tjej, vi var tillsammans ett bra tag men det fungerade inte i längden.
Annars är jag rätt nöjd med Happypancake, alla är där ändå Det är liksom samma människor överallt.
En del säger att betalsajterna är bättre, men jag har egentligen inte upplevt det.
Badoo fungerar inte alls för mig - där måste du ha proffstagna profilbilder, annars är du bortklickad och nerröstad direkt.
Skönt att läsa den här tråden
Typ alla har dålig erfarenhet av nätdejting
Jag höll på mycket med detta i våras/somras
Träffade ingen seriös som jag blev intresserad av
Den träffade jag av en slump på en telefonlinje (Myshörnan)
Lustigt så det kan bli...
Hittade en intressant artikel - tänkvart när man sitter och skriver med någon eller är på dejt!
www.nytimes.com/2015/01/11/fashion/modern-love-to-fall-in-love-with-anyone-do-this.html&_r=0
Kikade in här även om jag slutat nätdejta för snart 2 år sedan.
Förstår inte riktigt resonemanget, tjejer ska vara ärliga och lägga upp bilder bl.a. när de är som fulast, och får då räkna med att bli bortsållade av 90 %- i nästa andetag surar en man över att han blir bortsållad och att tjejer bara borde ge honom en chans.
Gäller inte samma regler för männen?
Dagens lästips (med rätt stor igenkänningsgrad )
www.alltomstockholm.se/stadsliv/article4130516.aos
*puff*
Några "gamlingar" kvar ?