Inlägg från: Angelven |Visa alla inlägg
  • Angelven

Ärliga nätdejtingstråden!

Tusse85 skrev 2013-01-06 23:23:25 följande:
    Jo nu vet jag iaf. Och skrev ett sms tillbaka och skrev att jag inte är arg. För nu fick jag iaf ett svar så ilskan försvann. Och vi bor trots allt 15 minuter ifrån varandra och min bästa vän bor 2 kvarter nedanför honom så risken finns att vi springer på varandra är stora.

Och kom en tår när smset kom, aldrig kul att bli dissad vem det än är ifrån, men har inte lyckats gråta mer efter de trots att jag gärna vill för en liten klump finns det ändå i magen. Men ja, det är bara att gå vidare....
    Jupp- men skönt att veta och få ett avslut.

Njut av barnen nu!

Och så rotar du fram en lika trevlig kille om ett par veckor, som ser lika bra ut, och som är mycket mera mogen  
  • Angelven
    Tusse85 skrev 2013-01-07 11:09:36 följande:
    Men föredrar ni om tjejen är blyg eller väldigt framåt?

Jag som är så oblyg man bara kan bli och har en tendens att prata om jag är lite nervös. Jag får visserligen mina dejter att öppna sig men har börjat fundera på om detta får mina dejter att känna sig "omanliga" av att jag är så himla oblyg och stark i mig själv (ja det är nog det intrycket jag ger även om vi här vet sanningen egentligen). Så har fundering på att tona ner mig lite och vara mer "söt och blyg" på nästa dejt när det nu blir...

Okej, vi får se om ni förstod vad jag menade med ovan för hade helt enkelt svårt att förklara vad jag menade ;)
    Förstår hur du menar - och ja, iaf på mig fungerar söt och blyg bättre - även om det alltid när jag väl har fallit varit ganska tydligt att tjejen inte hade något emot det (hon visade det typ fast inte så tydligt, lite blygt och försiktigt).

Du får antagligare andra killar / större valmöjlighet med lite mera söt/blyg.

Å andra sidan - jag tappade en tjej för många många många år sedan .... för att jag själv var alldeles tokblyg och försiktig och hon inte vågade säga flasklock. Vi satt i månskenet på Kårallens veranda på Linköping Universitet och dinglade med benen en sensommarnatt ....

Blyga pojkar får inte kyssa söta flickor - och blyga flickor kysser inte blyga pojkar heller ...

Tror jag antagligen förlorade en möjlig soulmate där .... (A-M! om du läser det här ....
  • Angelven
    Anonym (33-åring) skrev 2013-01-07 13:38:03 följande:

Att vara undantaget som bekräftar regeln känns bra, vem vill vara som alla andra liksom? Fast jag fattade ärligt talat inte vad du skrev före, du har inte haft rätt om att du inte skulle ge nån jättetrevlig chansen?

Nja, redan som typ 15-åring bestämde jag mig för att barn ska man ha (sitt första) före 30, annars ska man (jag) inga ha. Den känslan sitter fortarande kvar, så det känns väldigt osannolik att det skulle bli några för min del. 
    Jag menar bara att om du faktiskt tittar på oss med barn och tycker det är okej, då är du ganska unik - alla tjejer jag pratat med som inte haft barn har velat ha en man utan barn för att deras förstfödda också skall vara mannens, de vill inte komma till en halvfärdig familj.

... det kan iofs vara ett smart sätt att tacka nej lite försiktigt när man inte är intresserad av mig  
  • Angelven
    Ernst Hugo skrev 2013-01-07 19:35:44 följande:
    Hallo alla dejtare Solig

Funderade på det där med åldersspannet. Hur gör ni?

Skriver ni till någon men där ni själva hamnar utanför hens åldersramar? Samma om någon skriver till er men hamnar utanför åldersspannet, hamnar det mailet i pappaerskorgen oavsett?

Har lite egna tankar men ville först höra era       
    Nej, jag skriver inte till någon som har mig utanför mitt spann - om hon tycker det är intressant får hon väl höra av sig. Igen, erfarenhetsmässigt, så är det oftast inte intressant för henne, jag har aldrig träffat på ngn som ens svarar på mail'et  med "nej tack" typ.

Så jag skriver hellre till någon där jag inte redan är bortsorterad, jag brukar lägga ner _lite_ jobb på mail'et

Däremot tittar och läser och funderar jag alltid när det är tvärtom - både uppåt och neråt i ålder. Och svarar ALLTID, även om det är nej. Mest för att jag själv avskyr att inte få ett svar ens.
  • Angelven
    Anonym (b) skrev 2013-01-07 20:21:35 följande:
    Ja jag funderade på det idag, med åldern... jag skriver aldrig till en kille om det står i hans profil att han söker någon yngre än vad jag är. För en sådan kille vill jag ändå inte ha men inte för att generalisera men killar/män verkar inte bry sig om att jag har en min och maxgräns! vet inte vad det beror på?

Likadant med det där man kan välja om sitt eget utseende, genomsnittlig, ser bra ut, snygg m.m, där fyller de flesta killar i att de är snygga! men det är de ju inte  ¨många är så självgoda... jag menar det är ju betraktarens öga som avgör det!
    Ah! det är där jag gör fel

"Normalkropp och genomsnittslig"

Jag får nog bli lite mera självgod så jag inte blir bortsorterad. Det betyder då egentligen, fet som smörspäckad donut i lyxförpackning, skogstrollen springer skrikande när de ser mig

Hmm.... man kanske skulle lite i hemlighet be någon av damerna här om ett utlåtande

Men, 43 år, allt hår kvar, 80-85 kg och 183 cm och tränar - det är väl ganska normalt eller ? *nyfiken* 
  • Angelven
    Anonym (b) skrev 2013-01-07 21:02:38 följande:

Javisst är det! ska köpa årskort på gymmet imorgon och ser verkligen fram emot det! man får annat att göra förutom att häcka vid datorn
    Judon drar igång på måndag

Då skall julefläsket plågas bort med blod, svett och tårar  
  • Angelven
    Anonym (Lotten) skrev 2013-01-07 21:42:30 följande:
    Rakat eller hår på hövve spelar nog ingen roll Obestämd Däremot har jag skitsvårt för dialekter. Jag kan inte dejta någon som inte är från Göteborg, och pratar samma dialekt som mig. Det bara går inte. Skumt men så är det. Och sen har jag hakat upp mig på att han måste vara över 180 cm oxå..
    Då är det kört - jag har längden men inte dialekten.

Själv får jag ju erkänna en svaghet för gotländska (nope, jag är inte därifrån)

Hmm... till skillnad från Noonebird klargjorde du att det var håret på hövve vi pratade om

Jag tittar på håret - jag är svag för långt också - och har kanske lite svårt för gråa stänk, däremot gör det mig inget om de är bortfärgade.

Skall man som man färga bort dom eller är det bara fåfängt ? 
  • Angelven
    NooneBird skrev 2013-01-07 21:41:20 följande:
     Lät ju som att jag kunnat prata om något annat där….
    Hehehe

Fin ny bild förresten, jag var bara tvungen att ta en titt. Det är mig obegripligt att du ens finns på datingsiter, vem har nånsin släppt dig från sig ?!?
  • Angelven
    Anonym (Lotten) skrev 2013-01-07 22:04:31 följande:
    Fast eftersom du inte har dialekten så är det rätt kört! Tungan ute
    Inte du heller

tror just gôttebôrska är lite svårt för mig att ens försöka härma.

Tusan också, du som har långt hår ... och jag med mina silverstänk  
  • Angelven
    NooneBird skrev 2013-01-07 22:42:09 följande:
    Vad söker du för ålderspann då? Jag är en sån som alltid gått för äldre män tidigare är lite nyfiken på vad ni 40+ män anser vara för ungt? Oftast får jag höra att jag inte ens ser ut att vara 30 och får alltid visa leg på bolaget. Är jag på krogen och spanar in någon snygg äldre kille så känns det som att jag inte blir tagen på allvar riktigt. Sen finns det ju dessa som nappar då de är ute efter ONS men sånt la jag ner för ca 7år sen… Då är jag hellre utan än att vakna på morgonen med ågren och att sen göra "walk of shame" hem med gårdagens klädsel och smink kl 08….

Papito vad säger du om den saken och ni andra herrar?  
    35+ brukar jag leta, det är egentligen mest för att jag nog aldrig lyckats ens få ett svar från någon under den åldern

Maximerad effektivitet eller nått - jag har egentligen inga särskilda åldersfördommar annat än att jag nog faktiskt helst vill träffa en tjej att stanna livet ut med - och om jag är 65 och hon 50 så blir det kanske inte enkelt men det är nog en fördom. Typ rädd att förlora en yngre tjej när jag blir äldre ...

Sedan vet jag inte om jag skulle kunna se en 25-åring seriöst om hon började flörta med mig, utan snarare fråga mig vad hon är ute efter, vad får hon ut av det ? Jag vill inte vara ONS och hennes "jag provade med en äldre gubbe", då är jag hellre utan. 

Kanske samma som gör att jag inte mailar yngre än därikring ungefär - jag vill inte vara den där äldre gubben som är på nån ung tjej. Kanske nån sorts respekt - jag går inte där jag inte är välkommen eller åtminstone inte utskrattad

Om jag sedan inte visste hur gammal hon är och hon är mogen att prata med, ser bra ut, ni vet, så där obestämbar som en del kvinnor är, inte gammal, inte ung, då tror jag inte jag ens skulle reflektera över det. 

Sedan är ju frågan hur mycket man egentligen ens skulle klara att inte smälta totalt om du bredde på charmen - jag tycker verkligen om din bild  Nåja - du var i Göteborg ?
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!