modesto skrev 2013-01-03 13:48:10 följande:
Ställer du krav i hans situation med största sannolighet förlorar du honom. Jag tycker att det inte är alls illa att träffa honom 7-8 gånger i månaden och det är fullt möjligt att bygga en relation på det och bli kär även om det är bara sex och lite samtal. För mig en sån relation är perfekt. Och man kan också ha känslor i den från både sidor, det har jag upplevt.
Nu ska alla seriösa ordentliga människor i tråden hoppa på mig men varför varför ska man gå längre än så och vilja till slut flytta ihop och bygga en familj när man har barn sen tidigare!!!!!
Varför ska barnen dras in i alla nya kärleksaffärer som kanske inte fungerar igen efter ett antal år.
Varför låta inte barnen växa och slippa behöva vänja sig till mammas eller pappas nya kärlekar som är naturligtvis "för alltid" den gången!!!!!! Slippa vänja sig med påtvingade syskon!!
Varför inte leva sitt kärleksliv ändå vid sidan om utan att behöva presentera det för barnen?
Och ja, det kan vara känslor när man bara ligger, det kan dem, i det fallet det är påtvingade familjen som han är inte redo till han inte vill ha. Lev och njut av det du har Tusse och jag tycker att du har det fantastiskt.
Varför ska alla ha tunnelseende och tvinga allt till bara en variation av en relation. Eller dras med grupptycket och vilja något bara för andra har det som mål? Jag tycker att det är fel, dåligt och omoraliskt att i många fall att tvinga barn till nya familjekonstellationer som de inte valde. Att ha en älskare vid sidan om familjen är mer moraliskt och humant mot barn i mina ögon. Låt barnen växa i lugn och ro och slippa nya familjebrytningar med alla era nya. Det är en ny familj han inte vill ha, men han kan vara kär i dig och du i honom, det är fantastiskt tycker jag och det ÄR det bästa lösningen i din situation i mina ögon.
Modesto - kan bara hålla med dig. Det är inte lätt att bygga en relation när bägge har barn och antagligen inte vill flytta dom, särskilt med tanke på hur man hamnat i att vara singel, med risken att det inte fungerar igen.
Särbos, som kan träffas ibland med barnen också, det tror jag är fungerande i längden (och gör att man kan träffas lite oftare än när bägge inte har barnen.
Men fram tills man är väldigt säker på att det fungerar, dölj för barnen och låt dom inte se alla de gånger de inte fungerar.
Men det hindrar inte att man ställer honom mot väggen och säger att man vill mer än bara KK, därmed inte sagt att man flyttar ihop, köper en volvo, skaffar jycke och hittar ett gemensamt radhus ... Men kanske sagt att man är trogen varandra, inte har andra, inte letar vidare och bryr sig också när man inte ligger i sängen ...