Inlägg från: Angelven |Visa alla inlägg
  • Angelven

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (rainbow) skrev 2013-01-10 09:53:45 följande:
    Haha! Damned if you do, damned if you don't  

Kul med mailet iaf, någon som verkar lovande? 
    Jadå - vi skall träffas väldigt snart
  • Angelven
    Anonym (men) skrev 2013-01-10 10:16:06 följande:

Joo,om du finns i Sthlmstrakten?Solig
    Jodå

Ifall du inte gjort det kan du ju smyga förbi min profil här och lämna ett PM ... 
  • Angelven
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-10 10:22:57 följande:
    Killar- en fråga till er. jag har just nu (och inte tidigare heller) haft varken profilbild eller text. Har privata bilder på HP som jag visat för de jag pratat lite mer med, och har fyllt i annan info, typ civilstånd, vad jag söker efter etc.

MEN, nu till frågan. vad är viktigare, bild eller presentation? Är avsaknaden av endera avgörande för er? Och vad ska stå med i en presentation egentligen om jag får för mig att skriva en sådan? 
    För mig är det helt avgörande med bägge.

Jag vill se vem jag pratar med - och ja, attraktion och utseende är en del av paketet för mig. Jag räds absolut inte en blinddate och har gått på en del minor med profilbilder, så en uppdaterad bild (nyare än typ 10 år vore ju bra ...) är uppskattat. Självklart ser alla inte lika bra ut på bild, mina bilder är katastrof och jag funderar allvarligt på en porträttfotograf

Det är samma med presentation - en människa som inte förmår att uttrycka sig i skrift, det är nog faktiskt inte så intressant - och en presentation som talar om hur svårt det är och hur lite man vågar skriva och att man får veta mera om man mail'ar - det ger inget.  Jag uppskattar en presentation som beskriver dig och vem du tror dig vara, vad du tycker om att göra och hur du lever ditt liv. Det får gärna stå något om vad du söker efter men jag är lite försiktig med det efter att (som jag skrivit tidigare) jag fått veta att jag var ett svin som ville kedja fast kvinnan vid spisen med barnen (det stod absolut inte så )

Det tredje som är viktigt är faktiskt matchningen - om vi är en dålig match så skriver jag helt enkelt inte och bild+presentation skall vara bra om jag skall skriva om inte matchningen finns, jag vet ju inte om jag alls är det tjejen har i åtanke annars, right.

Eller brukar ni bara gå fram till främlingar och säga "Tjena, Date ?" - snacka om ytligt  
  • Angelven
    Anonym (Lotten) skrev 2013-01-10 10:40:40 följande:
    Jag funderar oxå väldigt mkt, om allt möjigt.. käner mig så förvirrad i hela den dejting-process. Känner mig så ny på det, så oerfaren på nåt sätt.. och vilsen. Att jag typ inte vet vad jag söker, vad jag vill ha och vad jag behöver... det är som att man aldrig smakat på godis, å då vet man ju inte heller vilka man gillar utan man köper en godis-påse och såf köper man 1 av varje sort och så måste man först smaka på alla bitar innan man vet vilken man gillar allra mest så man vet nästa gång man ska köpa godis, vad man faktiskt vill ha och gillar, typ så. Och det känns lite tids- och energikrävande att behöva äta upp hela påsen innan man vet vad man villar önska jag var mera trygg i mig själv som person när det kommer till dejting, att jag hade mera självkännedom så att säga.
    Sen hjälper det ju inte till att jag just nu vantrivs på jobbet då jag e grymt understimulerad, då jag lärt mig allt som går att lära sig och det går inte att komma vidare. Så det blir lätt att man fastnar med sina egna tankar under dagarna och det tar rätt så mkt energi att hela tiden vara vänd inåt.... 
    Härlig liknelse med gottepåsen Lotten!

Jag var igenom ett antal av bitarna och hade till och med handlat på mig en färdig påse med bara en sorts bit... när vi kom på att det fanns aldrig riktigt tillfälle att sitta ner bredvid varandra och nalla ur påsen. Med andra ord, vi trivdes och tyckte om varandra men hade inkombatibla liv. Det tog slut för ett år sedan efter många månader av "varandes med flickvän".

MEN, det lärde mig väldigt mycket om vad jag måste leta efter, vad det är som fungerar och inte fungerar. Tidsödande, javisst, men man får helt enkelt prova sig fram och utgå från den självkännedom man har och tankar om hur man vill att det skall fungera, vad man vill göra, hur man vill leva. 
  • Angelven
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-10 10:54:21 följande:
    Är det någon av er (icke-anonyma) killar som har HP? Isf kan jag PM:a mitt namn till er, och lägga till erat nick så kan jag få lite feedback på om jag valt "rätt typ av bilder"...? Så får ni tänka utifrån att jag är ute efter att träffa någon seriöst i ca 30-35 års-åldern.
    Du är välkommen förbi (även om vi nog inte är så sams om en del saker, så kan jag ta en titt på bilderna om du vill, du får gärna göra omvänt - fast mina är nog rätt usla)
  • Angelven
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-10 11:01:01 följande:
    Jag börjar förstå varför jag aldfrig kommit till skott och skrivit ihop något Jag skulle absolut kunna beskriva mig själv men däremot vill jag inte gå in på detaljer om hur jag lever mitt liv om jag inte pratat mer med personen och känner att det kanske finns något där. Får försöka hitta någon balans mellan att kunna behålla viss anonymitet och samtidigt inte vara en mussla haha
    Man behöver ju kanske inte berätta att man älskar att göra någonting som gör att alla i hela sverige direkt vet vem man är

.. och försök undvik att berätta att du tränar och tycker om att resa om inte det är en stor del av ditt liv

Det är inga detaljer som behövs, det är ju lika mycket en känsla som förmedlas av hur du skriver och vad du valt att skriva om - står det tio rader om den vackra katten som du kallar Hr. Svensson och som är ditt allt - ja, då var det nog viktigt för mig att veta det, att få en känsla av att katten är viktig i ditt liv.

Står det att du varje helg träffar din druidcirkel och skall på shamantrumkurs i vår, jupp, också viktigt

Finns det bilder på din hoj och du berättar att du brukar åka på en hojresa med tjejgänget ner i Europa varje sommar - också viktigt.

Och om det står att du bara äter ekologisk vegetarisk mat, batikfärgar själv och har grisar - då är du den där antroposofiska tjejen eller hur ?

Allt det är personligt, men inte direkt något som bryter din anonymitet (nåja, det med druidcirkeln gör det kanske om man är i dom kretsarna
  • Angelven
    Anonym (Lotten) skrev 2013-01-10 11:11:15 följande:
    Tack!

Ah, förstår vad du menar. Det är väl det som är hela grejen, att man blir ju aldrig "klar" eller full-lärd om sig själv... för varje situation och människa är unik. 
    Tror jag förstår hur du menar ang. din relation - förutom känslan så måste ju oxå logistik och grejer funka. Ibland brukar jag säga att ha en relation är lite som att driva eget företag..mkt som ska stämma, fixas och trixas med, det räcker inte bara med kärlek och att man tycker om varandra. Lite så du menar kanske?

Och precis det du säger, just genom att ha denna erfarenheten så vet du nu mera om dig själv...  men i mitt fall känns det som jag har typ nada erfarenhet, fast det har jag väl egentligen och om jag försöker minnas det och tänka igenom så vet jag säkert mer om mig själv än vad jag tror

Oj, vad givande samtal vi har idag. Me lajk!  
    Precis så jag menar - och det är väl det som gör att jag sorterade som jag gjorde - jag har faktiskt ändrat det helt genom våra tidigare diskussioner, får se hur det fungerar.

Det är ju genom diskussioner man ser sig själv, får en spegel att titta i och ser hur man uppfattas och får möjlighet att bli bättre eller förändras. 

Så, jag söker inte bara kärleken, jag söker fungerande kärlek. Det finns säkert en soulmate, i Kiruna eller Ystad - men det fungerar inte rent praktiskt när jag bor i Stockholm - det är faktiskt en hel del som skall fungera även I Stockholm , det är ju lätt 8 mil och 1.5 timme till kärleken ...
  • Angelven
    Anonym (Lotten) skrev 2013-01-10 11:27:20 följande:
    Ha? 8 mil och 1,5 till kärleken? *hänger-inte-med* Obestämd
    8 mil och 1.5 timme - det är Stockholm-normalt.

Bilar går inte så fort här - och de går ändå snabbare än kollektivtrafiken så skall man ta sig till någon på andra sidan stan så blir det de tiderna ibland (förort till förort) 
  • Angelven
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-10 11:17:41 följande:
    Haha så klockrent. För visst är det så, jag skriver inte till de som saknar både bild och presentation.
    Jag hoppas att jag inte är ful som stryk, utlåtande från Angelven kommer väl relativt snart...! Upptagen, oengagerad eller lat är jag i alla fall inte, kanske inte de signalerna jag vill sända ut. Men är lite rädd för att en bild och presentationstext lockar till sig ALLT istället och att jag får ägna tid åt försvarstal kring varför jag inte vill träffa någon. 
    Utlåtande framme

Rainbow är väldigt söt men har lite gryniga bilder Solig
    (du fick ett mail på HP)

Inget som inte går att bättra med lite bättre ljus. 
  • Angelven
    Anonym (men) skrev 2013-01-10 11:47:51 följande:

Mmm..typ 45-50min till migFlört

Nämen så jag skriverSkäms 
    Tveksamt - jag har 50 minuter till Kista med bussen ...

Men det är klart, med bilen när barnvakten tagit över ... Oskyldig 
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!