Foreverlove skrev 2012-08-30 18:00:40 följande:
Jaaaa! Point taken!
Det där med mataffären..visst spanar man inte in så många där.. MEN som många sagt innan (tror jag) är det inte enbart utseendet man går på.
Attraktion för mig är mkt mer än utseende, tror jag du håller med om.
Mitt x hade jag nog inte tittat speciellt extra på i butiken..nog för att han ser bra ut, men ändå.
Det var ju hela hans person som jag tände på. Hela paketet!
Såklart man måste vara fysiskt attraherad men det är ändå ett pussel som ska läggas där jag vill att alla bitar ska falla på plats.
Absolut inte! Jag går absolut inte på utseende i första hand. Vad jag menar är att man även omdevetet är ganska selektiv, både när det gäller utseende och personlighet.
Jag måste givetvis attraheras av min partner men det innebär inte att hon måste se ut enligt "snyggmallen". Jag attraheras av humor, charm, bra värderingar, blicken, skrattet...ja, du fattar. Är inte så himla noga med att det måste vara ett speciellt utseende. Har haft både smala och tjocka tjejer, långa och korta...inte så att jag haft en miljon, vill bara poängtera att jag inte enbart faller för en viss typ av utseende, då är personligheten desto viktigare.
Dessutom kan jag ofta se en kvinna vid frukten eller så och tänka att "hon ser charmig ut, jag kanske bara borde gå fram och börja prata med henne".
Grejen är att jag troligen skulle våga om jag bara visste att hon är singel...och det vet man ju aldrig, haha. Jag tror på sånt, att egentligen borde man våga sånt oftare. Jag skulle som sagt våga rent så men eftersom väldigt få vågar det är jag rädd att framstå som ett psycho, även om jag tror att de flesta skulle bli lite smickrade, tror jag att få hade vågat prata lite och kanske ta mitt nummer.. Lite synd ändå att man skulle framstå som konstig, jag hade bara blivit smickrad men som man är det svårare med den biten, man framstår nog som desperat eller psycho. Men egentligen, om jag går fram till Foreverlove eller HP vid isbergssalladen en vanlig grå tisdag när ni är trötta och glåmiga efter en lång dag på jobbet...borde inte det vara mer smickrande och charmigt än att jag glider fram på krogen när ni fixat upp er som bara den för att se bra ut och jag har några öl i mig som grusar omdömet?
Jag tror på vanliga möten..om vi inte hade haft så himla många regler kring sånt så att man framstår som konstig.