• Papito

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (HP) skrev 2012-08-30 17:50:19 följande:

Jag tror att Tabula hade förstatjing på dig. Tungan ute

...då lär jag vara singel länge....

Är inte hon från Skåne? Distansförhållanden är inte min grej...och hon har ju kompisens reserv på gång..haha
  • Papito
    Foreverlove skrev 2012-08-30 18:00:40 följande:
    Jaaaa! Point taken!

Det där med mataffären..visst spanar man inte in så många där.. MEN som många sagt innan (tror jag) är det inte enbart utseendet man går på.
    Attraktion för mig är mkt mer än utseende, tror jag du håller med om.
    Mitt x hade jag nog inte tittat speciellt extra på i butiken..nog för att han ser bra ut, men ändå.
    Det var ju hela hans person som jag tände på. Hela paketet!
    Såklart man måste vara fysiskt attraherad men det är ändå ett pussel som ska läggas där jag vill att alla bitar ska falla på plats.
    Absolut inte! Jag går absolut inte på utseende i första hand. Vad jag menar är att man även omdevetet är ganska selektiv, både när det gäller utseende och personlighet.

Jag måste givetvis attraheras av min partner men det innebär inte att hon måste se ut enligt "snyggmallen". Jag attraheras av humor, charm, bra värderingar, blicken, skrattet...ja, du fattar. Är inte så himla noga med att det måste vara ett speciellt utseende. Har haft både smala och tjocka tjejer, långa och korta...inte så att jag haft en miljon, vill bara poängtera att jag inte enbart faller för en viss typ av utseende, då är personligheten desto viktigare.
    Dessutom kan jag ofta se en kvinna vid frukten eller så och tänka att "hon ser charmig ut, jag kanske bara borde gå fram och börja prata med henne".

Grejen är att jag troligen skulle våga om jag bara visste att hon är singel...och det vet man ju aldrig, haha. Jag tror på sånt, att egentligen borde man våga sånt oftare. Jag skulle som sagt våga rent så men eftersom väldigt få vågar det är jag rädd att framstå som ett psycho, även om jag tror att de flesta skulle bli lite smickrade, tror jag att få hade vågat prata lite och kanske ta mitt nummer.. Lite synd ändå att man skulle framstå som konstig, jag hade bara blivit smickrad men som man är det svårare med den biten, man framstår nog som desperat eller psycho. Men egentligen, om jag går fram till Foreverlove eller HP vid isbergssalladen en vanlig grå tisdag när ni är trötta och glåmiga efter en lång dag på jobbet...borde inte det vara mer smickrande och charmigt än att jag glider fram på krogen när ni fixat upp er som bara den för att se bra ut och jag har några öl i mig som grusar omdömet?

Jag tror på vanliga möten..om vi inte hade haft så himla många regler kring sånt så att man framstår som konstig.
  • Papito
    Anonym (rainbow) skrev 2012-08-30 19:21:09 följande:
    Tror att min dejt från i helgen var lite som singelpappan tyvärr. Ni vet, en sådan där som vill äta upp kakan och ha den kvar. Han messar och så men ser att han är online på dejtingsajten (nu kan man ju tycka att det är dubbelmoral men just för att jag inte litar på killar så skaffade jag två olika konton, ett som jag aldrig skriver från utan mer bara för att hålla lite koll på avstånd så att jag inte blir lurad).

Men jag vet inte hur ni tänker, om man träffat någon och vill se vart det leder, är man på dejtingsajten dagen efter och spanar in utbudet? Eller är det jag som inte kan det här spelets regler? 
    Svårt det där, han kanske kollar om du är inne..ännu en kass grej med nätet. Att "alla" dejtar runt gör att "alla" blir otrygga för man vet att den andra troligen har flera på g. Blir en ganska onaturlig situation där man inte vet när man ska släppa taget och våga hoppa.
    Jag dejtade en tjej och tittade in då och då för att kolla om det kommit fler brev men som jag sa tidigare så försöker jag fokusera på en i taget och då hade jag egentligen redan avslutat det mesta redan innan..avslutade med en som bara mailade sporadiskt och efter två-tre dejter pausade jag helt enkelt och loggade inte in mer. Nu loggar jag inte heller in...väntar på att någon kommer fram vid frukt- och grönsaksdisken istället

Fråga honom rakt ut om han fortfarande är igång på sajten.
  • Papito
    Anonym (Tabula) skrev 2012-08-30 20:21:19 följande:

Jo hon är från Skåne och dessutom urusel på att skicka flirtiga inboxgrejer . Men kompisens reserv är inte på gång. Fast det var skönt att få ventilera hela grejen med er!
    Kunde jag inte bara fått leva med att jag blivit ratad för en såååå eftertraktad man???

....nu blev jag ratad för ingen alls... haha

Skånskor pratar visserligen jäkligt sexigt men det verkar inte vara min grej...de ratar mig bara

Nåja, då är jag fri att paxa igen då...
  • Papito
    Anonym (HP) skrev 2012-08-30 21:42:59 följande:
    Jag träffade min bästa killkompis här på fl för ett år sen! Flört

Jaha, är det jag som ska paxa Papito då? Men jag bor också fel tror jag. Utan att behöva outa mig så har jag ju tittat på din sida idag och konstaterat att vi inte delar kust, om man säger så. 

Skandal...finns det inga bra kvinnor på västkusten? Alla kan ju inte bo i Stockholm och Skåne.

HP, du får flytta ner!
  • Papito
    Anonym (rainbow) skrev 2012-08-30 21:57:43 följande:
    Fast han skriver aldrig till mig på han är online ju. När han kontaktar mig är det på mobilen och det känns väl lite som att han antingen försöker hålla mig på halster eller så ser han mig som ett lämpligt tidsfördriv i väntan på något bättre? Hmm...ska ge honom en chans till veckan så har jag förhoppningsvis mer kött på benen...? Är bara rädd för att bli utnyttjad, känns som om det är lättare i nätdejtningvärlden...
    Fråga rakt ut, sen får du gå på magkänsla.
  • Papito
    ulfsas skrev 2012-08-30 23:39:19 följande:
    Sorry.

Alla finingar från Västkusten flyttade upp till Stockholm strax efter att jag flyttadeOskyldig 

Haha, flyttade de efter dig dit eller ifrån dig härifrån...haha
  • Papito
    Anonym (singelmorsa) skrev 2012-08-30 23:23:13 följande:
    Klart det finns bra kvinnor på västkusten, jag är en av demGlad
    Wow!

Så det existerar verkligen andra än stockholmare och skånskor här?
    Började undra om jag hamnat fel, om jag missat någon skylt med västkustförbud eller så

Låter lovande..du kan få paxa mig då...men du får skynda dig för jag är ett kap!
    Haha, möjligen om jag flyttar...här är jag helkörd!

(egentligen har vi inget val heller, det är ju bara vi från framsidan..men vi kan ju få inbilla oss att vi kan välja & vraka)

• Papito

Nu har jag iofs inte varit på Café Opera och jag tvivlar inte på att det finns snygga tjejer där...men något säger mig att det inte är den typen jag är ute efter. Reserverar mig för att jag kan ha fel, självklart!

Dessutom spelar det ingen roll att de snyggaste tjejerna finns där, de bästa männen finns här...

• Papito
    ulfsas skrev 2012-08-30 23:48:35 följande:
    Som jag skrev, efter min flytt upp till Stockholm så kom de efter.

Som min Göteborgske kompis Micke sa efter ett Café Operabesök under en helg när han var hos mig.
    Han tittade sig storögt runt i lokalen och sa att '' så här snygga tjejer finns inte i Göteborg''.

Skämt åsido så är det rätt stor skillnad på GBG och Stockholm på alla sätt. GBG är Sveriges största småstad Skrattande

Sagt av en som numera bott 24 år på vart ställe. 

Du definierade inte åt vilket håll flytten gick, anade att det var till sthlm men damerna kunde också ha flytt när du kom hit.. hehe.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!