• Papito

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (singelmorsa) skrev 2012-08-31 18:34:56 följande:
    Tolkade du mitt inlägg som att jag tycker man ska "nöja" sig? För det menade jag verkligen inte. 

Känner jag inte att personen har "det" för mig så är jag inte intresserad. Sen kan jag absolut ge det ett par dejter för att man inte alltid känner wow på en gång men känna wow det vill jag allt göra 

Att jag citerade dig berodde på att jag höll med om ditt inlägg
  • Papito
    Anonym (singelmorsa) skrev 2012-09-01 15:17:46 följande:
    Alltid trevligt att få medhåll men tilläggas ska att jag tål kritik så tar inte bort paxet för den sakens skull

Vad skönt att höra, kommunikation är superviktigt för mig så det är bra att du är öppen för det. Vill kunna prata om allt med min blivande fru

Dessutom får du gärna säga ifrån när du tycker att jag är fel ute, vill inte bara ha ja-sägare runt omkring mig, finns ingen utveckling i det
  • Papito
    Anonym (b) skrev 2012-09-02 20:02:39 följande:
    Ja det känns så trist... men samtidigt vill jag vara själv av någon anledning. Så leta tänker jag inte göra... har sagt upp mitt VIP på MP också...

Nu återstår det värsta att säga detta till honom. Usch känns inte alls bra i magen
    Du får komma och bli tröstad på framsidan
  • Papito
    Anonym (HP) skrev 2012-09-03 08:55:23 följande:
    För att vara nån som inte dejtar erbjuder du dig sannerligen mycket... 

A hörde av sig igår iaf. Hade varit på ikea halva dagen och köpt möbler och sen spenderat andra halvan med att skruva ihop de.  

Jag väntade till nu med att höra av sig. Jag hatar att spela spel men jag kände att jag var tvungen att få lite distans till det. Jag kände mig besviken igår och ville inte kasta ur mig nåt dumt.

Så nu har jag skickat ett vuxet och civiliserat meddelande istället.  

Haha, sant....men vad är det man säger, tomma tunnor skramlar mest

Jag dejtar iofs inte för tillfället men flirta kan man ju...och att jag inte dejtar är inte hugget i sten, det är liksom ingen principsak, skulle en flirt bli lite mer allvarlig hade jag kunnat tänka mig en dejt. Det är mer att jag inte själv söker aktivt, jag träffar gärna någon men har inte bråttom. Det får bli som det blir liksom.
  • Papito
    Anonym (HP) skrev 2012-09-03 08:55:23 följande:
    För att vara nån som inte dejtar erbjuder du dig sannerligen mycket... 

A hörde av sig igår iaf. Hade varit på ikea halva dagen och köpt möbler och sen spenderat andra halvan med att skruva ihop de.  

Jag väntade till nu med att höra av sig. Jag hatar att spela spel men jag kände att jag var tvungen att få lite distans till det. Jag kände mig besviken igår och ville inte kasta ur mig nåt dumt.

Så nu har jag skickat ett vuxet och civiliserat meddelande istället.  

Vad innebär ett vuxet och civiliserat meddelande?

Svårt att ge råd, hur längesen var det han hörde av sig innan den här gången och vad var sagt?
  • Papito
    Anonym (b) skrev 2012-09-03 21:17:43 följande:
    Puh nu är det gjort. Var fortfarande lite osäker men när han skickade ett sms där det stod: jag saknar dig jättemycket. Då kände jag att jag kan inte besvara hans känslor. Jaha där gick men miste om en fredag där man kunde fått massage och lasagne Precis vad jag ville ha men inte med honom...

Ok...så lasagne och massage ska jag inte satsa på då... eller så får jag tänka att det är skillnad på folk och folk

(HP) Ta det lugnt nu..skojar bara lite
  • Papito

(HP)

Förstår att det inte känns klockrent. Han kanske helt enkelt är väldigt upptagen men visst tycker jag att han kan visa lite mer intresse om han är intresserad. Är han chockförkyld (och JA, vi blir sämre än ni kvinnor ) kan han alltid svara men säga att han är så dålig att han inte kan hålla på med sms, att han hör av sig när han blir bättre.

Jag gillar inte att spela spel eller när andra gör det med mig, behöver inte heller få en miljon sms (även om det är trevligt) men visst vill man känna att den andra är lite på iaf. Det du kan göra om du är väldigt intresserad är att prata om det med honom.

• Papito
    Anonym (singelmorsa) skrev 2012-09-03 21:48:33 följande:
    Ärlighet varar längstGlad
    Bättre för motparten att veta att det är dött lopp än att jag och hoppas helt i onödan. Uppskattar det enormt själv, visst att man blir dissad men hellre det som sagt. 

och
    Johnny Mnemonic skrev 2012-09-03 21:54:09 följande:
    Ja alltså det är alltid jobbigt med sådant, men det är helt sant vad han säger. Jag önskar så mycket jag träffat på en tjej som varit så ärlig också; men istället tog det flera år av velande innan jag fick veta och det gjorde bara allt så mycket värre. Sen får jag skylla mig själv också... Jag var dum nog att tro på framtid och förändring- något annat existerade inte för mig och det blev bara att man byggde upp skyhöga förväntningar. 

Det är det jag inte förstår varför tjejer isynnerhet verkar ha så djävla svårt att säga hur det är, sårar gör man ivilketfall såvida man inte ljuger och säger något helt annat än hur det är, alla vet att känslor inte kontrolleras isåfall hade man genast släppt dessa om någon sa något liknande- men att linda in det i bortförklaringar och svävande svar som man kan tolka hur som helst är bara ett effektivt sätt att sätta kniven i ryggen någon dag. 
    Dööhhhh, JM, försök inte smöra in dig hos singelmorsan...hon har redan paxat mig. Lagt kort ligger, kom inte som en tjuv om natten nu...
  • Papito
    Anonym (HP) skrev 2012-09-04 08:13:53 följande:

Jag blev irriterad igår kväll för jag såg att han var ingloggad utan att svara. Så jag skrev att han skickar mixade signaler till mig, i fredags var han väldigt på men efter det har han verkligen inte varit det. Och att han bör fundera på om han har tid och lust för det här innan han eventuellt hör av sig igen.
    Då svarade han direkt. Han hade varit hos doktorn för att han är så dålig och sen hade han fått hem sin son som visst var hysterisk för att han glömt en gosedjurs-räv hos sin mamma.
    Men nu håller jag lite låg profil. Jag orkar inte riktigt engagera mig.
    Vi ska att vi ska ses nästa vecka. 
    Jag har liksom redan en annan person i mitt liv som typ sträcker fram en kaka och varje gång jag vill ha kakan rycker han undan den. Jag behöver inte en till.     

Du får sluta med sötsaker...
  • Papito

74:a...prima årgång!

Tycker vi inte att JM och (men) verkar ha en gullig och flirtig ton mellan sig?
    (men) du får  inboxa JM, kanske kan bli något i tråden, vad trevligt

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!