• Papito

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (rainbow) skrev 2012-08-25 00:00:18 följande:
    En rätt vettig (?) kille kontaktade mig. Han hade först ingen bild och då bad jag om en. Han lägger då upp en bild på sig själv (antar jag) i mössa och solglasögon, man såg knappt hur han såg ut. Kanske resonerade han som du men min reaktion: vad döljer killen? Resultatet blev att jag inte skrev till honom mer. 

De bästa bilderna är representativa för hur man faktiskt ser ut. Och personen ler och är fullt påklädd utan att gömma sig bakom en massa accessoarer ;)
    Men det är väl en enorm skillnad på att inte ta sitt allra bästa kort mot att ha solglasögon och mössa! Haha

Jag menar ju inte att jag döljer något eller tar ett skitfult. Jag tar ett som är ganska representativt för mig men som kanske inte är det där bästa..det man är så stolt över..haha.

Men mössa och solglasögon...då kan det kvitta, då hade jag nog bliivt irriterad istället och undrat var seriositeten tagit vägen. Hellre en blinddejt än det läget faktiskt.
  • Papito

Rainbow - Jag håller nog inte med. Jag har kort där jag själv tycker att jag ser skitbra ut men det är sällan de tas och ofta kan jag se att det visst är så jag ser ut...när jag är som bäst men att mitt vardagliga jag oftast inte ser så ut. Obs, menar inte att jag piffat till mig på korten utan de är också alldagliga men råkat bli riktigt bra..haha. Då tar jag hellre ett som visar mig precis så som jag tror att jag ser ut i vardagen, oftast.

Första gången jag var inne på nätdejting dejtade jag en tjej som var tio år äldre men skitsnygg...sen visade det sig att kortet var gud vet hur gammalt och hon såg i själva verket jäkligt sliten ut t.o.m för sin ålder..fattade aldrig varför hon gjorde så.
    Trodde hon att jag inte skulle märka det?
    Om jag nu bara gick på utseendet hade hon ju varit körd men slösat bådas tid.
    Nu går jag inte bara på utseende och vi klickade inte heller men även om vi gjort det och jag kunnat bortse frå n bluffen hade jag ju ändå undrat över beteendet.

• Papito

Foreverlove - Jag tillhör nog mellanskiktet i den frågan. Är fullt medveten om att jag inte är skitsnygg samtidigt som jag inte tycker att jag är ful.
    Tror jag har rätt ok självkänsla så det är inte där det sitter för min del.

• Papito
    Anonym (b) skrev 2012-08-25 22:09:58 följande:
    Jo bara han inte tror jag är alkis som tvunget vill ha mitt glas vin för han kan ju inte dricka i och med att han ska köra.

Tycker inte att han verkar bra...tror inte charmen dyker upp.

• Papito

Kul med lite fart i tråden igen.

Rainbow - Jag tror som (b) sa, att du inte ska tänka så mycket på vad killarna vill utan vad du själv vill. Gör valet för din egen del, bestäm själv helt enkelt..sen får du chansa. Man kan inte spela spel i all evighet och det är faktiskt lite det du gör. Fundera på vad du vill och  ta steg utifrån det.

Tre dejter på en gång? Nä, är det är inte heller min grej. Då är man ju inte på väg hela tiden, ger aldrig ejten en chans

• Papito
    Anonym (b) skrev 2012-08-25 22:25:14 följande:

Ja vad ska man göra:) du har ju inga alternativ att komma med
    Dumpa honom så kommer jag över nästa helg... lite räkor och ett hångel senare har du glömt torrbollen
  • Papito

Skulle kunna bli...  

Men lite långt att åka för en promenad och en kaffe....finns det några hotell där ute på vischan?   Eller någon väninna som kan låna ut en soffa...                                                                                                                                                                   

• Papito
    Anonym (b) skrev 2012-08-25 22:49:01 följande:

Hördu du du! vi har hur många hotell som helst( ok kanske överdrivet lite) vad jag är sträng som inte inbjuder till mitt hem. Men men jag är värd att vänta på

Ett litet pytteproblem bara, vi har barnhelg då har vi inte det hahaha   
    Haha, där fegade du ur snabbt...det var nog vinaren som talade...

Däremot tycker jag att du gör helt rätt i att inte bjuda hem någon första dejten. Det skulle jag aldrig förvänta mig eller ens föreslå faktiskt.

Det roliga är att många tänker så på nätet men kan dra hem ons utan problem, haha.
    Obs, menar inte att du gör så (b)..mer en kommentar angående ämnet.
  • Papito
    Anonym (b) skrev 2012-08-25 22:49:01 följande:

Hördu du du! vi har hur många hotell som helst( ok kanske överdrivet lite) vad jag är sträng som inte inbjuder till mitt hem. Men men jag är värd att vänta på

Ett litet pytteproblem bara, vi har barnhelg då har vi inte det hahaha   

Så du är värd att vänta på.... ska jag komma ihåg

• Papito

Okej, antingen är (b) på en fantastisk dejt som slutar gud vet när...
    Eller så har torrbollen chockat henne så mycket att hon inte klarar av att surfa på ett par dagar och sen väljer bort dejtande i ett halvår..

Vi får hoppas på det första alternativet, haha!

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!