• Papito

Ärliga nätdejtingstråden!

Opcode skrev 2012-07-30 18:38:29 följande:
    Fast du måste väl förstå tjejerna också det är väl inte så självklart att leta män i Sveriges rövhål? ;) Haha
    Som sagt...du har mycket kvar att lära...
  • Papito
    Opcode skrev 2012-07-30 19:22:27 följande:
    Jag upplever det så också faktiskt, inte för att jag raggat i någon större utsträckning på krogen. Men jag funderar på om det antingen är så att krogmiljön attraherar en annan grupp av människor (men samtidigt som sagt jag har ju varit på båda sidor så det argumentet håller ju inte), Det enda jag kan tänka mig är att många inte är den typ av tjej man är intresserad av iallafall. Det handlar som sagt inte om hur många man träffar på utan att man träffar på rätt person, en person som kan kompromissa, som kan föra en vettig dialog och inte tror att man är någon djävla tankeläsare. Det är nog det jag hatar allra mest med den tjej erfarenhet jag har, man kan fråga något rakt ut och få ett svar, för att senare få veta att man borde fan vetat att det inte var så hon menade. Och om man vid något tillfälle inte tar henne på orden, då gjorde man fel för man lyssnar ju för helvete inte på vad hon säger. Som sagt den typen tjejer visar jag var dörren är direkt oavsett hur snygga och attraktiva dom är, utseendet är betydelsefullt men det är fan bara ett skal till en personlighet som ivissafall uppenbarligen är hur ful och tvistad som helst.
    Jag håller i grunden med om att kvantitet inte slår kvalitet men om man bara går fram til en enda, som man TROR är ren kvalitet...då är sannolikheten inte så stor att just den tjejen är ren kvalitet och om hon är det ska hon dessutom vara intresserad av just dig.

Därför tror jag att man måste våga prata, kanske inte med många åt gången men däremot inte ta en motgång så hårt utan helt enkelt vara öppen för  att det kan dyka upp någon annan som är trevlig. Alltså inte i raggsyfte, utan bara tjöta lite...då märker man om det är någon man kan passa ihop med. Ju fler trevliga tjejer du pratar med, desto troligare att någon faller dig på läppen och du henne...men om man av ren princip bara pratar med en i halvåret...ja, då blir det tufft.
    Vi har ju nosat lite på det ämnet förut Oppis, att det inte handlar om att du ska gifta dig med tjejen ifråga men att man kanske måste öppna upp fältet lite så att fler kan komma inom skjuthåll...(haha, göteborgsvits, fattar du? Fattar du? )
  • Papito

Oppis, jag skojar mycket med dig men kan vara allvarlig också. Vi skriver mycket här båda två och jag vill verkligen att det ska gå bra för dig, du verkar vara en reko kille. Efter att ha läst ett par miljoner av dina inlägg vågar jag mig på att tro att du tänker och analyserar för mycket.

Det är väl det som är med kärleken, det fina, att allt inte är logiskt. Att man ibland faller för någon man aldrig hade trott, att man blir löjligt barnslig, att det pirrar i magen, att man mår allmänt bra nästan oberoende av vad som händer i övrigt i ens värld.

Du ska givetvis tänka och analysera men det finns en gräns...även för logiken och det rationella. Kärlek är inte alltid logisk och jag tycker att det låter som att du behöver gå mer på känslan, på intuitionen...inte bara på det logiska och rationella.
    Det är inte en bok eller en dator, människan är så komplex och möter du en kvinna och förväntar dig att hon ska reagera exakt på ett visst sätt i en viss situation...kan hon egentligen bara misslyckas och du blir besviken.

Lita på känslan, låt kärleken få vara lite ologisk...uatn att bli naiv eller blåögd...men våga gå på känsla.

• Papito
    Anonym (e) skrev 2012-07-30 19:59:15 följande:
    Haha ok, därför jag inte träffat Mr Right än då Den bästa tjejen finns i huvudstaden!
    Ja..så måste det vara...du har oturen att bo fel!

Men näää, du ska inte få flirta med mig, du ska inte få mig på fall...måste börja flirta med folk som inte bor på andra sidan Sverige...
  • Papito

Alltså, många glömmer att kärlek är något fint, underbart...men att det är jäkligt mycket hårt jobb också. Det är ju värt varenda armtag men det är hårt jobb. Allt ska inte vara det, det måste flyta på också men man måste vara beredd att ta sig igenom svackor, svårigheter, yttre faktorer som slitiga jobb, vakna barn på nätterna...ja, du fattar. Allt ska inte vara hårt jobb men det ingår, utan jobbet har man inte heller glädjen, rosa moln...etc.

• Papito

Alla är ju inte som ditt ex...även om hon inte är ensam om att vara falsk.

Jag försöker tänka tvärtom när en tjej sviker, att hon banne mig inte ska få nöjet att få mig sluta tro på kärlek och på andra människor

• Papito
    Anonym (e) skrev 2012-07-30 20:59:13 följande:
    Haha, attans då! Jag som hade värsta planerna.
    Bring it on...
  • Papito
    Anonym (Tabula) skrev 2012-07-30 23:55:12 följande:
    Förresten, JAG var på date för några veckor sedan. Sen gick jag hem och tog bort min profil från nätdejtingsidan, kanske för alltid. Har fått en ny insikt; Jag var rätt snygg och "het" när jag var yngre, men kan inte längre välja och vraka. Men det funkar ändå inte för mig att dejta nördar... Är liksom ok om de är som jag, lite bedagade och var snygga en gång i tiden, för då kan de ändå ha kvar en självsäker stil och vara lite coola i vem de är eftersom de har blivit bekräftade förr och därmed är trygga i sig själva. Någon som nästan aldrig har haft en tjej är inte sådan, och passar alltså inte mig. Och tyvärr, min erfarenhet är att det inte direkt vimlar av attraktiva män, inte ens de fd attraktiva på dejtingsidorna. Otroligt trist måste jag säga.
    Oj, Tabula lever!

Du har ju inte träffat mig..hahaha..men du är väl östkustare som alla andra på det här plejset!
  • Papito
    Anonym (33-åring) skrev 2012-07-31 20:45:49 följande:
    Den där utmaningen.... gills middag med en dejt från förra året?  Ärligt talat, jag har helt tappat lusten till dejtingsidorna. Finns ju inte en vettig människa i närheten av mig, känns det som. Har ändå bokat in en träff, med en som bor lite för långt bort för min smak, men ändå. Dock hade vi inte någon gemensam ledig tid förrän 11 aug, så det fick bli då. Men, om jag ska fortsätta med nätdejtning så får ni nog peppa mig lite tror jag...

Haha, 11 aug. räknas inte in i tävlingen...två veckor sa vi. Jag får också problem, att få lite flow är inte svårt men jag är lite korkad och hittar bara långdistansare
  • Papito
    Opcode skrev 2012-07-31 21:53:16 följande:
    Du får sluta näthandla och gå till dom lokala affärerna istället

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!