• Papito

Ärliga nätdejtingstråden!

Oppis....jag VET att det funkar! HAr kört det en miljon ggr själv. Får ALLTID ett leende tillbaka..sen är det upp till dig.

Rent generellt spelar det ingen roll VAD du säger, det är ATT du säger något och med rätt ton, lagom glad.
    Då kan man nästan säga vad som helst, bara man kan spinna vidare på det.

Vädret är ingen hit men om du gör ngt annorlunda med det, typ säger något om vädret och tillägger ngt som visar att du fattar att det är tråkigt.

*skickar över mitt kontonummer, vill ha en 500/dejt*

• Papito
    Opcode skrev 2012-07-25 02:18:57 följande:
    Läste inte din dejt den här tråden? ;)

Du kan få 500/giftermål ;) Hehe 

Nej men seriöst du har nog helt rätt jag inser det själv och jag reagerar ju likadant. Problemet är att man är så djävla feg att öppna käften om inte den andra säger något först, men det är det jag börjar komma till insikt med att det inte spelar någon större roll egentligen vad svaret blir, man förlorar ju ingen man hade innan.
    Men det är att ordspråket "Bättre vara tyst och låta folk tro man är en idiot än att öppna käften och ta bort alla tvivel" som man har i bakhuvudet... Men det är ju ganska uppenbart att på tex forumet eller IRL med folk jag känner så har jag ju nästan mundiareé istället  

Hon dumpade mig precis....igen!

• Papito

Opcode (och ni andra lite blyga)

Du kan träna upp den förmågan. Vad jAg förstått åker du runt mycket och träffar kunder, eller? Passa på att säga någon extramening, inte en flirt eller så men något som inte har med jobbet att göra.

En bra grej för att verkligen träna sig på att våga prata med okända är att hälsa på busschauffören. Säga god morgon helt enkelt. När du fått det som rutin lägger du in någon mening till.

Sen hade du en dialog med någon om huruvida man ska behöva flirta med flera eller helt bara en. Den andre ( tror det var Ute igen) sa vettiga saker. Precissom med allt annat i livet handlar det om att träna, träna och träna. Inte nödvändigtvis på att flirta men på att prata.

Testa dem här tipsen på folk du inte är intresserad av, bara för att vänja dig ochh våga. Då är det inte lika pirrigt heller.

När du väl vågar är steget inte alls lika stort sen.

/Dr Lööööv

• Papito
    Opcode skrev 2012-07-25 02:29:52 följande:
    Åh. Blir det precisionsharpun en tredje gången gilt då? Eller är trålen i kastad igen?

Haha, hon kan inte slita sig. Det är iofs lite allvarligare den här gången men det löser sig nog.

Hon brukar bli arg när klockan blir mycket. Lite som med barnen, missar man läggningen är man körd sen när de blir övertrötta...(eller hur råttan )

Blir tufft när vi gift oss men hellre lite temperament än bara tystnad
  • Papito

(b)

Din är från sthlm och min också, vi presenterar dem för varandra först, så slipper vi ha dåligt samvete och alla fyrafår en partner inom rimligare avstånd. Perfekt!

• Papito

(b)

Var i Skåne är det då? Zlatanland? Kenny Jönssonland? Henkeland?

Hm...du ser hur jag associerar till olika platser va?

Hur går det för er andra då? Snart dags för playan, kul om nåååågon har uppdaterat sen. Alla kan ju inte ha gått i ide.

• Papito
    Anonym (Ute igen) skrev 2012-07-25 11:32:30 följande:
    En av killarna jag försöker maila med just nu (jag tog kontakt) svarar otroligt enstavigt och slutar varje mail med "vem är du?" vad ska man svara på det ....

Skriver inte mer helt enkelt.
  • Papito

Kom igen nu, tråden kan ju inte dö så fort Oppis eller jag är borta en dag eller två. Fler får ta ansvar och dejta loss!

• Papito
    Opcode skrev 2012-07-26 22:02:44 följande:
    Ja jag ligger lågt nu, Jag är nöjd med tillvaron överlag Men jag håller dina tips i bakhuvudet hela tiden och jag funderar lite på en viss tjej som har en 6:a på intresseskalan, jag tror det skulle kunna bli en 10:a ganska snart om hon svarade lite, hon har gett vissa subtila indikationer som jag uppfattar det, men jag kan missförstått det också.
    Troligen missförstått....

Skojar med dig Oppis!
    Kul att det iaf finns tendenser. Tänk nu på våra tips om att inte bli för på eller stel i tänket. Även om du vill hitta ditt livs kärlek kan du börja lite lugnt så att du inte skrämmer iväg henne, blir det så blir det.
    Hoppas att det iaf blir lite flirt.
  • Papito
    Anonym skrev 2012-07-26 22:28:10 följande:
    Fast Oppis skriver hennes namn i tråden, får man göra så?
     Vad menar du?
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!