• Papito

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (b) skrev 2012-08-27 09:45:41 följande:
    Haha du är ju för go trodde ingen var så intresserad av att veta hur det gick men det var det tydligen

Lite chockad är jag nog, iaf lite förvirrad.. vi dejtade bara i ca 2timmar (har läst att det är max på första dejten) man ska ju sluta när man ligger på topp osv osv. Var faktiskt helt slut efteråt.. han hade ville gärna fortsätta men jag sa att vi kan ju träffas igen istället.

Det var trevligt och han var mysig på något sätt och lätt att prata med. Han fick bara en kram när vi sa hej då, så det är ju svårt att veta om det finns någon gnistrande kemi? ska man veta det redan? när jag träffade mitt ex så blev jag ju så tokkär med en gång och det slog gnistor bara jag petade på honom. Jag jämför nog undermedvetet med det även om jag inte vill det. Han den nya verkar dock veta precis vad han vill och har redan messat både igår och idag. Han ska absolut få en chans till men man önskar ju att det kändes lite mer pirrigt redan nu....

Nä, ingen keeper. Om man måste fråga sig om det fanns kemi och man inte känner minsta lilla i magen..näää, kan aldrig vara något att ha. En trevlig torrboll utan pirr...låter verkligen som något att satsa på
  • Papito
    Anonym (b) skrev 2012-08-27 18:46:49 följande:
    Papito: Taskmört

men jäklar vad han är på nu! skriver att han verkligen gillade mig och hade han bara visst vad jag känner så hade han lagt ner sin sida! jag sa att jag behöver mer tid, det var ju ok men han har inte känt så här för de få han har träffat innan.. vi ska träffas på torsdag och äta iaf. Han föreslog en film efteråt men jag vet inte om jag vågar ta hem honom än. Jag kanske är överdrivet försiktig? 

Sluta nu, killen är desperat! Klara varningstecken...snart kokar han kaniner. Om han är så på när du får space...hur blir det när han släpper loss..?

Nä, han kan nog inte få chicks och grabbar tag i det han kan nu.

Kom håg var du hörde det först!

• Papito

Anonym (b) skrev 2012-08-28 08:39:51 följande:
    Papito: Det var faktiskt inte så snällt sagt av dig, grabbar tag i det han kan få? du hade nog förstått honom bättre om du hade träffat mig IRL
    Haha, hade jag säkert gjort.Jag får väl börja dejta igen då
    Anonym (b) skrev 2012-08-28 09:05:36 följande:
    Fast... ni har ju rätt synd att han inte förstår att han förstör för sig själv. Men han är nog inte en jättevan dejtare, han har varit tillsammans med samma tjej i 13år, sen har han varit singel i ett år och haft ett "förhållande" på en månad.Det är dock han som gjort slut med båda. Näe nu vet jag verkligen inte vad jag ska göra... fick ett morgonsms där det står att han tänker jättemycket på mig. Gör jag mig själv en björntjänst om jag går på middagen då tro... och Papito du känns inte så neutral
    Va??? Inte neutral???

Nä, jag skojar bara. Visst är det bra om det pirrar till lite mer redan i början. Och visst verkar han lite väl på men å andra sidan är det bättre så än att han spelar svårflirtad..jag hatar såna spel.

Du säger att han är rejäl, trevlig och ser bra ut. Jag tycker nog också att du ska ge honom en andra chans, vissa kan vara nervösa och lite blyga men växa med tiden. Verkar han bra kanske han växer efter ett par, tre dejter och gör han inte det kan du alltid tacka nej till en fortsättning. Du lovar ju inget för livet för att du går på några dejter.

Lycka till
  • Papito

Ger bort dejter till kreti och pleti, torrbollar utan charmn dessutom.....inte undra på att man är singel...

• Papito
    Johnny Mnemonic skrev 2012-08-28 20:09:46 följande:
    Han kan geografi och spela bilbingo också

Haha...om jag kan spela bilbingo, det vete tusan, har aldrig testat. Ser det mer som en taskig och genomskinlig ursäkt för att få hångla

Lite som när man körde den klassiska:

Ska du följa med hem till mig och dricka té? (mycket bra isbrytare by the way...men den måste sägas med humor och charm, det får liksom vara uppenbart att man smörar...hör du det Mnemonic? Hör du det? Det måste vara uppenbart annars faller charmen och du låter sliskig, det är fin gräns där......eller, vet du vad? Skippa den frasen, du är inte där ännu

Hej, vill du följa med mig hem och se på min frimärkssamling?

Ska du följa med hem och mata mina guldfiskar?
    - Har du guldfiskar?
    - Nä, men du kan få följa med ändå

Det värsta var att hur billiga kommentarerna än var så funkade de nästan alltid. Kanske inte för att få med tjejen hem men för att få ett första leende (och därmed stor chans till dopp i grytan vid senare tillfälle).

Herregud,
  • Papito
    Anonym (b) skrev 2012-08-28 20:32:16 följande:
    Fast jag vet faktiskt inte om jag tycker det är speciellt charmigt att ha inövade repliker för att få kvinnor på fall.. det märks rätt tydligt tycker jag. Men det har tydligen fungerat för de tjejer du har träffat Papito...

Då föredrar jag där det kommer naturligt och att personen i fråga inte är medveten om det själv. 

Om du har följt med i tråden ett tag...så tror jag att du innerst inne vet att jag inte har eller någonsin  haft färdiga repliker.. Tycker du att jag verkar ha svårt för att vara spontan och hitta nya infallsvinklar

Jag jobbar inte så, tror inte heller på uppstyltade mallar, det är ju det jag försöker lära Mnemonic, att det egentligen inte är VAD du säger utan ATT du säger det.

Men visst, behöver du tänka så för att skillnaden med dejten inte blir så stor så...känner mig som sagt storsint idag....och ödmjuk, glöm inte ödmjuk!

• Papito

Håller med (men), du får definiera strulat.
    Allt handlar om hur mycket och hur seriöst det varit.

Som grundregel rör jag inte kompisaras ex, finns alldeles för många fiskar i havet för att snurra till det med såna saker.
    Men samtidigt  kan det finnas undantag som bekräftar regeln, du får kolla upp mer.

• Papito

Har inte läst hennes kravspec men förstått att den är diger...haha. Har kompisen själv uppmuntrat är det en annan femma men hon menade det uppenbarligen inte.

Svårt läge faktiskt, samtidigt säger du själv att han inte är tillräckligt intressant..då kanske han inte är Mr Right ändå...varför riskera vänskapen?
    Däremot kan du ta upp själva sakfrågan med henne, det med hennes principer etc.

• Papito
    Anonym (Tabula) skrev 2012-08-28 23:56:27 följande:

Inom vad? ;)

Hehe, nej den är inte alls diger faktiskt. Killen ska vara smart och kul, det ska vara givande & intressant att prata med honom och han ska tycka om mitt barn. Inte speciellt diger alls, men ack så svårt att uppnå .(.

Jag lägger ner projektet men hade jag verkligen varit galet intresserad av honom hade jag fått ta mig ett rejält snack med henne, då hade jag nog inte släppt honom faktiskt. 40+ och desperat, dessutom vill jag att min son ska växa upp med en man också!
    Synd för dig att jag inte dejtar....
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!