• Papito

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (b) skrev 2012-09-09 22:06:18 följande:
    Nej jag tänker inte satsa på honom... nej vi har inte träffats men våra samtal flöt så bra. Han fick mig att skratta och tvärtom, och det är ju väldigt ovanligt tycker jag.Kunde prata i timmar varje dag. Jag vet att det låter helt sjukt men jag kunde nästan känna kemin emellan oss även om vi inte träffats. Därför har jag också haft svårt att släppa det men ska man ha ett långdistans så är tilliten det allra viktigaste så det föll där.. och jag håller med man måste vara extra kär för att klara det. Jag vet för jag har haft det så i ett halvår..

Tack för dina kloka ord!  
    Guuuuuud vad löjlig du är!

Du är ju helt nere i tjockholmaren...synd, annars hade jag kunnat barmhärtiga mig över dig

"han fick mig att skratta"

Sluta nu...det är väl ingen match, vem tror han att han är???

• Papito

Haha, känns som att alla som inte längre är lika sugna på dejtandet kommer ut ur garderoben

Rainbow: Ja, minns mitt fina PM angående det gröna gräset HP blev t.o.m. kär i mig en liten stund. För övrigt tror jag att det kan vara rätt väg att gå, lugna sig lite. Samla kraft och lust igen istället för att bara köra på slentrianmässigt och blir bitter.

HP: Oavsett om du tycker fysiken är viktig eller inte så verkar han inte något att satsa på. Är det det enda han bryr sig om lär han vara lagom kul i längden.

Xmag: Du verkar ha koll på vad du vill, att lära dig vad du inte vill..haha. Tror att det är minst lika viktigt, att man ser signaler tidigt på saker man inte vill ha i en relation. Sen är det alltid ett givande och tagande, man kompromissar helt enkelt. Både med sig själv och med partnern. Det viktiga är att inte kompromissa bort sina grundbultar, det kan aldrig funka i längden då.

En reflektion jag gör är att de flesta som skriver någorlunda regelbundet i tråden verkar ha ganska sunda och rimliga tankar och förväntningar, även om vi tänker och gör olika finns det en fult förståelig tanke bakom de flestas resonemang och agerande. Kanske är det åldern som ställer till det lite? Många av oss är i 30-40-årsåldern och en del kommer från ganska långa relationer som spruckit. Klart att det blir en konstig nystart när man varit borta från den världen i många år. Det tar nog ett tag innan man vet vad det är man söker (ofta sig själv också). Våra olikheter bygger nog också mycket på det, att vi är i olika faser i sökandet. Sen är det som så många säger, att man blir mer kräsen när man blir äldre. Man vet vad man inte vill ha, man är inte lika flexibel och har lättare för att avstå en relation istället för att satsa när man redan vet att det är dödfött. Många har barn och det är en stor faktor, man tar inte in vem som helst i deras liv, man vill inte byta ut folk i deras närhet och när man väl träffar någon bra ska den dessutom klaffa med barnen och kanske man själv med den andres barn...och barnen med varandra, och det det praktiska...och de galna exen...

haha..svävade iväg lite men tror egentligen inte att det är något fel på er som inte hittar rätt. Tror att det detta kan vara en del av förklaringarna och omständigheterna som försvårar.

• Papito
    Anonym (b) skrev 2012-09-10 09:33:28 följande:
    Papito: Du har faktiskt helt rätt, vem tror han att han är och tro det eller ej men jag kommer inte ta upp kontakten med honom någonsin igen. Så jag kanske behöver någon som kan barmhärtiga sig över mig iafSolig 

HP: Ja kom ut ur garderoben bara, gör det! vem vet jag kanske gör samma sak.   

Wow, låter som att jag har en het dejt på gång...
  • Papito

Vet inte, låter som att Xmag kan ha gjort det.

Bra fråga, är också nyfiken

• Papito

Sen har vi våra misstankar angående singelpappa & singelmorsa Båda rodnade kraftigt men förnekade å det bestämdaste

• Papito
    Little Miss Fucking Sunshine skrev 2012-09-10 15:33:35 följande:
    Varför?

lättare med hp när man skriver på mobilen.. haha
  • Papito
    Anonym (Mamita) skrev 2012-09-10 15:46:57 följande:
    Sorry om jag verkar korkad med vad är HP? Äsch hans förlust!!

Men var dejtar man nu för tiden?? Är less på att vara singel!!

Du kan få konkurrera med singelmorsa och (b) om en dejt med fantastiska mig
  • Papito

Men (b) bor långt bort och dejtar hej vilt och singelmorsan är på en annan som inte verkar tycka att hon är ett lika bra kap som hon själv tycker.....så vad säger det om min attraktionskraft?

Haha, tur att man kan skratta åt eländet

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!