Inlägg från: Anonym (men) |Visa alla inlägg
  • Anonym (men)

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (33-åring) skrev 2012-09-26 21:55:28 följande:

Men om allt annat stämmer så bra, ta kontakt ändå. Jag tror att många fyller i det utan att reflektera speciellt mycket. Snacka ett tag och ta sen upp frågan. Själv vet jag inte om jag vill ha några barn (lutar mer åt nej än ja) och har därför kryssat i "vet ej", men låter inte bli att ta kontakt med dem som kryssat i "vill ha".

Men det är ju jättedumt. Jag antar att killen inte skrev,just för att (b) inte ville ha barn. Tror man sätter sig i en knivig sits. Been there. Och så "måste" man göra slut ..eller ta sig bort..fast man visste det från början.
    Menar,om man nu är säker på att man vill ha barn/inte ha barn. 
  • Anonym (men)

Men vad? Här är man borta ett tag..och då blir man bortlovad? Mhmm..

Och vadå Papito.När du dejtar ser du knappt åt någon anna? Knappt alltså!Tungan ute  

• Anonym (men)

Fast jag fattar inte det där heller..snacka i veckor osv..jag vill klämma,känna och se..Om man pratar med någon läänge..fine,man märker att det kanske är en bra person med fina värderingar etc etc. Men tänk om han sedan luktar..unket..eller har något man tokirriterar sig på..så tycker man redan bra om han och nästan tvingar sig att gilla han..för han är bra och  man har snackat såå längeSolig

Nää..inget för mig..men man är ju olika. 50mil bort dessutom? Mhmm..nä,jag vill ju ha ALLT..och det skulle bli svårt  då{#emotions_dlg.flower}  

• Anonym (men)
    Little Miss Fucking Sunshine skrev 2012-10-18 11:39:35 följande:
    Jag tror ju inte att man kan få ALLT. Jag tror att man kan vara otroligt nöjd men inte få allt. Och det är problemet hos många. De sätter upp skyhöga krav som ingen människa kan leva upp till. Det finns ingen som är så komplett. 
    I grunden handlar det ju ändå om att älska och bli älskad, och jag kräver inte ALLT för det.
    Sen är det ju så att många lever liv som gör att man inte kan ses direkt nu på en gång. Jag har blivit dissad av män som inte förstått att jag inte kan slänga iväg mina barn till barnvakt med kort varsel för att träffa de. Har man så jävla bråttom är jag nog inte rätt person ändå. Jag är inte så enkelsidig att man klurar ut mig på en kväll, och jag förväntar mig att den jag träffar heller inte är det, och då ser jag inte brådskan.

(Jävlarns vilket bitchigt inlägg, jag ber om ursäkt, men jag står för det

Hmm..oki. Då missförstod du nog..för mig innebär ALLT..en familj,leva/bo ihop..och 50mil bort ..blir det jävligt svårt.
    Och jo,man kan få ALLT..iaf det jag menar med allt i mina ögonSolig 
  • Anonym (men)
    NooneBird skrev 2012-10-18 13:26:09 följande:
    50 mil emellan, går lätt att fixa! Det är väl bara att någon flyttar? Jag vill inte begränsa mig till mitt län eftersom jag inte lyckats träffa någon irl här så vill jag vidga mina vyer. Jag kanske missar mitt livs kärlek för att jag väljer någon som duger i närheten. Personligen tycker jag att det är skönt att det är avstånd för då kan det inte gå för fort fram som vissa har en tendens att göra när man bor nära varandra. 

Säger ju att vi är olika..jag skulle inte ta mina barn 50mil bort..det är väl det som är "bra" med nätet..man sållar bort det direkt. Och det är ju inget personligt då.
    Jo,så kan man ju se det..kanske finns en passande karl i Afrika?Tungan ute

Och nej..jag vill inte dejta för nära..hehe,knäpp som man är..men vill inte springa på de på Ica..när man bestämt sig för att man inte passar ihop.
    Och som sagt,har man barn osv..är vardagspusslet svårt att få ihop iaf..men blir längtan stor..skulle jag inte vilja ha kärleken mer än någon timme bortGlad 

• Anonym (men)
    NooneBird skrev 2012-10-18 13:51:00 följande:

Japp alla är vi olika och därför behöver man inte heller döma någon annan för deras val.

Såklart inte. Det har jag inte gjort heller. Bara skrivit utifrån mig.
  • Anonym (men)
    NooneBird skrev 2012-10-18 16:23:58 följande:
    Precis! Aldrig mer kommer jag att "nöja" mig igen bara för att det är bekvämt. 

Usch,vad trist att du gjort det..Nä,skulle aldrig nöja mig bara för att.aaldrig gjort.
    Men jag skulle inte börja leta 50mil bort eller leta efter en med 9barn Flört  Det är lite skillnad .
    Det är ju så i kärlek..springer man på sitt livs kärlek..så bryr man sig inte vad han har i bagaget osv. Men på nätet,när man får svart på vitt lite mer..så är inte jag den som tänker.."ok,jag blir jätterädd när jag ser han..men han är säkert trevlig" Eller "jaha,han har 3 barn med 3 kvinnor..som han inte har vårdnaden om någon..men hey,jag ger han en chans"... 
  • Anonym (men)
    Xmag skrev 2012-10-18 22:23:49 följande:

Fast det är ju viktigt att skilja på vad man aktivt söker och vad man råkar träffa på. Man behöver ju inte aktivt söka en med 9-barn 50 mil bort men det behöver inte betyda heller att man stängt dörren för om man skulle stöta på en sådan person och gnistor uppstår... Tycker att det kan vara rätt bra att fokusera lite på vad man letar efter annars kommer man inte att hitta något och är då endast hänvisad till de man "råkar" stöta på.
    Men det är ju det jag menar!..springer jag på någon som bara boom..och allt är så bra..sedan bor han då 50mil bort,då kommer inte det hindra,om känslan är där.
    Men på en nätdejtningsida,kan man ju välja bort det direkt..

Helst springer jag bara på någon..ödet..En gång träffade jag en kille i Tunisien(svensk) när jag var där på semester..han bodde "bara" 6mil från mig..vad var oddsen liksom..vi var ihop i 15årSolig    
  • Anonym (men)
    Little Miss Fucking Sunshine skrev 2012-10-19 08:36:35 följande:
    Men varför ska du välja bort någon direkt för att han inte bor nära?
    Han kanske är ditt livs kärlek och du väljer bort honom för han inte finns inom gångavstånd?

4-5mil är inte gångavståndSolig
    Därför att jag vill? Hehe..annars ska det var ett jävla kanonmail,som får mig att falla från första raden..nä,det kommer ju inte hända,så lätt faller jag inteFlört
    Så ja,på en sida skulle jag välja bort det..lika 9barn som sagt..mm mm..som skulle avskräcka mig. Men det är ju bra att alla är olika..annars skulle vissa inte hitta någon{#emotions_dlg.flower}

Och jag vet vem som är mitt livs kärlek..men det kanske inte betyder att vi får leva ihop,vem vet? Eller om mitt livs kärlek är död..då måste man väl ändå någonstans gå vidare? Ja,du frstår Glad    
  • Anonym (men)
    Little Miss Fucking Sunshine skrev 2012-10-19 08:48:44 följande:
    9 barn? Är du inte lite överdramatisk nu?
    Du känns ganska nedvärderande överlag tyvärr. 

om någon har 4 och du har 3 då,typ.
    Då får jag kännas såSolig Trist att du känner så,men det får stå för dig. Du gör det som passar dig och din familj bäst,jag gör detsamma.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!