Inlägg från: Anonym (men) |Visa alla inlägg
  • Anonym (men)

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (Lotten) skrev 2013-01-10 10:20:21 följande:
    Nåt särskilt du funderar på??

Mmm..hur ska jag förklara? Man tycker om någon rätt mycket..men det är mycket "knöl" osv..inget "flyt"..
    Försöker att leva i nuet och inte tänka för långt framåt..men någonstans vet man ju vad man söker i slutändan..vad man vill?
    Och när man börjar fundera på saker,då kanske det inte är rätt? För då borde man inte fundera eller? Svammel svammel....

Det gör lite ont bara,att lämna någon man egentligen tycker om och som är en bra person..men som man inte ser att man får ihop det med på det sättet jag kanske önskar i framtiden.     
  • Anonym (men)
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-10 10:31:03 följande:
    Utan att veta allt för mycket om situationen känner jag igen mig, var i den situationen för drygt 2 år sedan. Just i stunden kändes det jättejobbigt att lämna men när jag gjort det insåg jag att det bara var en tidsfråga. Och att så länge jag stannade med honom var jag ett steg längre ifrån att hitta det jag egentligen vill ha...

Nä,precis. Och när vi snackade lite här i tråden om att man förlorade lite av sig själv..kände jag.."hjälp". För jag är en väldigt positiv tjej. Men nu känner jag kanske,att jag inte är mig själv riktigt längre.
  • Anonym (men)
    Anonym (Lotten) skrev 2013-01-10 10:34:32 följande:
    Tror oxå att när man känner så, att det e mkt knöl o strul o man funderar mkt.. ja då kan det mkt väl vara som du säger, att det inte rätt. Men på nåt vis vill man helst inte inse det utan försöker kravla sig fast vid tanken att det ska  nog bil bra...men man vet eg innerst inne att det inte kommer bli bra å med sitt förnuft vet man att det kanske e bättre att gå vidare, typ... svammel svammel här oxå. 

Precis. Och någonstans vet man vad man vill och söker..Visst,lite får man ju anpassa sig etc..Men den där magkänslan,ja,den är nog oftast rätt?

Vissa saker är jag iaf bombsäker att jag inte vill "tumma" på. Detta är lite mer flytande..därför kanske det är lite svårt att sätta fingret på exakt.  
  • Anonym (men)
    Anonym (Lotten) skrev 2013-01-10 10:42:26 följande:
    Nu vet ju inte jag hela din story eftersom jag inte hängt så länge i tråden. Ni alla verkar ju "känna" varandra en del... känns som jag är lite ny i gänget fortfarande. Men blir lite nyfiken på dig, vem är du? Ålder? Vart bor du? Bara så jag får en liten uppfattning vem jag pratar med

Ja,jag har ju hängt här länge..Du är lite mer nytillskottGlad

Jag är en rak och ärlig tjej(tror i skrift att folk ibland tror jag är lite hård) men jag säger nog bara som jag känner/tycker,ur min synvinkel då. Har lärt mig lite med åren,att jag måste försöka linda in det lite ibland. Men själv gillar jag när folk är ärliga och raka mot mig.
    Uppväxt och från Sthlm från början,bor nu i Uppland,36år,har barn..och jag hade en särbo..eller har,nä,inte. Aja..jag funderar på det iaf. 
  • Anonym (men)
    Anonym (Lotten) skrev 2013-01-10 10:46:05 följande:
    Ååå jag blir lite avis, för jag önska att jag visste lite mera som dig.. typ vad man vill och vad man söker. Fast iofs tror jag börjar mer o mer närma mig en bild av vad jag söker - bara för ett par månader sedan hade jag inte ens det. Och ang. mag-känslan - ja när det kommer till den så har jag mer o mer börjat uppmärksamma den. kanske låter lite sjukt men jag har i nästan hela mitt liv enbart gått efter huvudet, o inte alls följt och lyssnat på min kropp, min känsla... och det kan jag lova gör att man hamnar väldigt fel. Så nu försöker jag stanna upp, reflektera och "lära mig" höra den sk mag-känslan.... som jag inte har så mkt kontakt med, än. 

Oj, vad djupa vi blev nu..  

Det måste jag nog ge mig iaf,att jag är en hyfsad människokännareGlad
    Och jag tror känslan är så viktigt..klart man måste tänka ocksåFlört

Vet ni,vi är de enda däggdjur,som går in i en fara,fast vi känner obehag. Tex om du får en olustig känsla att gå in med någon i en hiss tex..så slår vi bort den känslan och gör det iaf. En hund skulle aldrig tränga sig in i det läget.  
    Och djur känner ju av direkt när de inte gillar någon och blir avvaktade eller skäller. Tänk om vi skulle göra likaFlört  

Och jag vet att vissa saker kan jag inte tumma på..tidigare kanske jag försökte göra det,föratt kanske inte vara så trångsyntTungan ute Men det är ingen mening för mig,jag vet det nu.  

Funderar mycket idag.  
  • Anonym (men)
    Anonym (Lotten) skrev 2013-01-10 11:05:51 följande:
    Det är bra att fundera. Dock tenderar jag oxå att fundera liiite för mkt ibland, eller rätt så ofta

Precis, jag tror känslan är super-duper-viktig men har man levt hela sitt liv med att "tänka" fram livet istället för att känna sig fram så blir det lite ovant när man ska börja "känna efter" igen, hur fan gjorde man liksom? Det är väl liksom det jag håller på att utvecklar och börjar få kontakt med igen. Lite ovant. Men jag kämpar på. 
    Och ang. hissen - så är jag lite av en expert på att tränga undan slå bort jobbiga känslor och obehag, utan Tänker istället..  jag måste börja bli lite mera av en hund i mitt beteende Skulle må mycket bättre av det och bli en lyckligare person  

Nyfiken som jag är, vad är det du inte kan tumma på som du säger??  

Jag är en hund..nejdå. Hehe,man måste ju bara göra vissa saker som vuxen..men iaf.

Jag tror jag känner mig trängd? Att jag hela tiden får vara ett stöd för någon annan..men tillslut känner att jag inte får mycket tbx? 
  • Anonym (men)

För ett par år sedan mailade jag med en kille..vi halkade in i samma tråd och hade roligt..högt och lågt. Men hade ingen bild på hnm..Men oj,vad jag gillade hnm,innan vi ens hade setts. 
    Ytligt eller ej..vi sa att vi skulle träffas på skoj,för vi hade kul och då hade vi säkert pratat något år.. Så jag bad om en bild dagen innan bara(måste ju veta vem jag skulle leta efter) Och när jag såg bilden så tänkte jag nog.."nämen,hmm"..hehe

Men det var bättre i verkligheten. Men ärligt,hade aldrig träffat hnm,om jag bara sett ett foto . Hade bara tänkt "inte min typ" och gått vidare.
    Men nu skrev han ju så bra..och det var inte på en dejtingsida,utan mer som här :)
    Och det är världens schysstaste kille..som jag fortfarande har kontakt med.  

• Anonym (men)
    Anonym (Lotten) skrev 2013-01-10 11:23:53 följande:
    Usch... när jag var ny på nät-dejting så var jag verkligen kass!!  ( Inser jag nu! alltså har jag lärt mig mera om mig själv nu när jag tänker efter ) De första killarna jag dejtade var ju katastrof - man pratade o mejlade först och det kändes väl ok, trodde man då ( för då hade man ju inte smakat på de andra goda godisarna som låg i skålen )  och sen när man träffade dom var det bara "usch, jag vill sjunka genom jorden,ta mig härifrån nu! " 
    Hatar den känslan... men som sagt, nu är jag bättre på att sortera.  

Jag veet..herrejösses. Nu dejtar jag ju inte..men när jag sist gjorde det,så var det inte ofta och det var iaf lite genomtänkt och gick på bra känsla.

Men ibörjan när jag dejtade på någon dejtingsida..som sagt,de var väl ok,trevliga..men sedan typ en fika på stan..och man bara "när får man gå hem"..urk,vad jobbigt! Och så vill de ha en kram när man skiljdes åt och man vet inte vart man ska ta vägen. 
  • Anonym (men)
    Anonym (Lotten) skrev 2013-01-10 11:35:57 följande:
    Fast det känner man av rätt så fort om killen "bara" går efter kortet... säg att man börjar mejla med värsta hunken, och jag känner direkt om han bara är "ytlig" och det inte finnas något innanför pannbenet. Då tappar jag intresset direkt. Ok, kanske kan vara fin att titta på men jag vill inte ha en partner jag bara kan titta på... 

Ja,som man kan snacka med efter sexet också..
  • Anonym (men)
    Anonym (Lotten) skrev 2013-01-10 11:40:28 följande:
    Just det ja, sex ska man ha oxå Där har jag iallafall lärt mig att jag inte vill ha en blyg och osäker kille!! Jag vill ha en "riktig" man i sängen. Oops, säger jag för mycket nu kanske Skäms Hm, borde jobba lite oxå kanske ObestämdFlört Eller iallafall gå på lunch nu!

Hehe,ja,klart man ska!
    Trevlig lunch!Glad 
  • Anonym (men)
    Angelven skrev 2013-01-10 11:44:40 följande:
    8 mil och 1.5 timme - det är Stockholm-normalt.

Bilar går inte så fort här - och de går ändå snabbare än kollektivtrafiken så skall man ta sig till någon på andra sidan stan så blir det de tiderna ibland (förort till förort) 

Mmm..typ 45-50min till migFlört

Nämen så jag skriverSkäms 
  • Anonym (men)
    Angelven skrev 2013-01-10 11:51:47 följande:
    Tveksamt - jag har 50 minuter till Kista med bussen ...

Men det är klart, med bilen när barnvakten tagit över ... Oskyldig 
    Mm,jag räknade med bil..MIN bilFlört Då kör jag på 40-42min.
  • Anonym (men)
    Angelven skrev 2013-01-10 11:58:19 följande:
    Och du har räknat med att det är en hel del fartkameror då ? Tungan ute
    Nope..jag hinner väl nästan fram innan de första dyker uppFlört
  • Anonym (men)
    Angelven skrev 2013-01-10 13:17:59 följande:
    Varför är alla de söta tjejerna här alls ? Ni borde ju redan ha en trevlig kille - ni är roliga att prata med, öppna, trevliga, kommunikativa, OCH söta ...

Papito, det är ett misstag att inte träffa henne  

Vad gulligt!

FegPapito! Flört
  • Anonym (men)
    Anonym (Lotten) skrev 2013-01-10 13:57:18 följande:
    Äsch, han spelar bara svår.. Flört

Tungan ute
  • Anonym (men)
    Angelven skrev 2013-01-10 14:18:46 följande:
    Den verkar vara färdiggranskad - jag skrev om den helt efter en totalsågning av en tjej jag mail'ade.
    Men vad folk håller på. Vem sågar någons text så?
  • Anonym (men)

Åh, ingen här längre :( Jag var med mycket i början av denna tråden, vi hade så trevligt tyckte jag :D

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!