Inlägg från: Anonym (men) |Visa alla inlägg
  • Anonym (men)

Ärliga nätdejtingstråden!

Angelven skrev 2013-01-08 23:34:53 följande:
    Längre utbildning heter det

... om den är högre är ju rätt tveksamt just nu med tanke på skolans resultat i internationell jämförelse.

Visa mig ett exempel på en människa, med en egen-skapad rikedom, som inte är intilligent.

Var det något program på tv.." Svenska miljonärer?" Vad hade han blivit rik på..skrot? Kul att kolla på iaf. Han hade väl inte ens gått gymnasiet,men smart var han, på sitt sätt.
  • Anonym (men)
    Angelven skrev 2013-01-08 23:46:13 följande:
    Not me (har ingen Ifån)

Nej, men barnen måste ha ett ställe att bo, mat, kläder etc. Visst, jag kunde säga upp mig, söka till handels och ta en MBA, det vore kul

... men vem skall betala ?

Så jo, för barnens skull, gör jag inte mycket av det som jag egentligen skulle vilja. Det är ett val, jag får välja mellan att självförverkliga mig själv genom att fördjupa min hur var det nu, analytiska förmåga över min emotioner och empati - eller genom att vara med två lyckliga knoddar - jag har valt det senare och det ger konsekvenser.

Äkta converse är överskattat - det är working class priser i USA på dom ... 

Hmm,men ska man göra saker man inte vill göra? TIll viss mån..men nog måste man göra saker bara för sin egen skull också? Eller skulle barnen må dåligt av det? Vem ska priotera dig,om inte du gör det?

Converse kanske överskattat..men inte för barn. Eller jag älskar de också,men jag skulle ju inte reta någon som väljer att lägga sina pengar på annat. Ska man handla i USA,måste man ju åka dit? För på nätet blir det föga billigare...   
  • Anonym (men)
    Angelven skrev 2013-01-08 23:48:40 följande:
    Ni ville ju inte heller ?

Det var väl inte den bästa förmiddag jag upplevt. Jag tycker det är rätt tufft, jag försöker verkligen lära känna den andre och vara öppen och lyhörd, det är ansträngande och kostar emotionellt när det sedan inte fungerar.

Tappar man en liten bit av sitt hjärta varje gång ? 

Nä,usch..jag blir för påverkad. Blev ledsen för någon i tråden förut. Kände, nä,usch,inte vill jag ut till det där.

Åh,jag vet inte..det gör ju ont om man är förtjust i någon och denne inte vill samma...  
  • Anonym (men)
    Angelven skrev 2013-01-08 23:54:42 följande:
    Exakt - knappast ointilligent, eller hur ?

Verkligen inte. Fast i skolans värld,hade han nog blivit stämplad som ointelligent.
  • Anonym (men)
    Angelven skrev 2013-01-09 00:05:28 följande:
    Men jag prioriterar ju mig - det är bara att en del val är så stora och påverkande att de inte går att göra.

Barnen skulle behöva flytta till en lägenhet på en mindre ort om jag skulle följa några andra av mina drömmar. Så visst skulle det påverka dom mycket, ryckas upp igen, nya kompisar, ny miljö, ny skola, nytt boende med betydligt mindre utrymmen och inte alls samma möjligheter (läs inga) till fritidsaktiviteter.

Barnen är en av mina viktigaste drömmar. 

Okidoki..Vad vet jag?..Mina får bo i storstan och ha fritidsaktiviteter.Men rycka upp de skulle jag inte göra i första taget kanske,men det är mest för att deras far inte skulle hänga medFlört
  • Anonym (men)
    Tusse85 skrev 2013-01-09 00:12:39 följande:
    Och den här killen på hp med det där dumma yrket känns alltför lovande.... kanske 3:e gången gillt med en polis som gäller? :P

Och sen måste jag fråga, är ni precis som jag som lyckas klura ut vissa småsaker på HP och sen googlar och söker på fb? ;)

Skam den som ger sigFlört

Har varken HP eller FBTungan ute 
  • Anonym (men)
    Angelven skrev 2013-01-09 00:15:56 följande:
    .

Jag har faktiskt inte sagt att jag tjänar riktigt bra, bara att jag har bra marginaler i mitt liv  - det är ni andra som hävdar att ingenjörer lätt tjänar 50-60  

heheSkål
  • Anonym (men)
    Angelven skrev 2013-01-09 07:17:47 följande:
    Fast, det där är bara en variant av den kulturella elitism som finns.

Det är bara värt att respektera om du inte tjänar pengar på det ? Man kan bara lära sig något om man inte tjänar pengar på det ?

Säg så här, jag har jobbat ihop med min beskärda del av doktorander och professorer - och när deras vackra teorier de tänkt fram i sin respekterade kammare träffar verkligheten - då inser dom att de inte lärt sig någonting och att nej, i industrin gör vi inte så för det fungerar inte i den krassa verkligheten där man inte kan lämna över småproblemen med sin teori till den flitiga studenten, utan faktiskt måste tänka på hela problemet och lösa allting för att det skall fungera, på riktigt.

Men det är väl inte värt att respektera ....

Det vore jätteroligt att doktorera och gräva ner sig i ett kul problem utan att behöva tänka på detaljerna och praktikaliteter i problemet - men ...

Det betyder en doktorandlön på 20-25 kanske - vilket gör att jag igen, måste byta boende till någonting mycket billigare, och tro mig, det är inte lätt i Stockholm, att bo billigt. Kanske flytta till Enköping, hyresrätt? Betydligt längre resväg, träffa barnen mindre på dagen, mer timmar på fritids eller ensamma hemma för dom.

Men jag skulle vara "lyckligare" och "mer värd att respektera" för att jag då gör något jag inte tjänar pengar på, right ?
    Vänta nu..en hyresrätt i Enköping..hemska tanke,kan folk verkligen bo så? :P Skojar lite med dig. Jag är från Sthlm och vet precis hur det ser ut..
    Men klarar man sig själv med allt det innebär(för inte fan är det en dans på rosor iaf) så lär det ju inte bli sämre om man träffar någon att leva med..även om denne ändå "bara" tjänar 20´? 
  • Anonym (men)
    Angelven skrev 2013-01-09 09:47:07 följande:
    Men att se ner på andra som inte väljer något idealistisk, det är inte nedvärderande ?

För ärligt talat, det är så det framstår från min sida, att bara för att jag inte väljer att jobba ideelt eller kulturellt, så är jag inte i kontakt med mina känslor, inte värd att respektera, har sämre kontakt med mina barn och både de och jag är mindre lyckliga.

För det är vad ni skriver ...  

Tror jag lägger ner det här med dating, det verkar ju kört om det är den attityden jag har att kämpa mot  

Det jag skrivit är att jag tror (av erfarenhet) att det är svårt att få ett ekonomiskt ojämnbördigt förhållande att fungera bra och att jag därför väljer bort människor. Självklart har studenters kunskap värde och verklighet i sig - men det finns så mycket mer att lära sig än det man lär sig i den begränsade teoretiska världen på ett Universitet - det upptäckte jag själv för många år sedan när jag var klar - och upptäcker varje år när jag handleder studenter i deras Master Thesis. 
    Eller vad du läser inObestämd 
    Däremot känns du lite olycklig just nu..men man har ju sina upp och nedgångar. Igår var jag bläää..men idag mycket bättre. Hjälper att prata med sina goda vänner.

Lägg inte ner nu! Men döm inte andra för hur ditt ex var ,kanskeSolig

Kan det vara lite så..OM man tjänar bra eller har en förmögenhet blir man mer försiktig..man är rädd för att de ska gilla en för det? Man vill ju bli omtyckt för sin personlighet liksom.       
  • Anonym (men)

Rainbow...Han kunde ju varit en skit iaf va? Så du kunde ogillat hans sätt och lättare gått vidare. Nu var han to.m schysst när han gjorde slut! 
    Nädå..det var en bra kille såklart..men snart kommer det en som passar dig ännu bättreGlad 

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!