• ulfsas

Ärliga nätdejtingstråden!

Kreativt kaos skrev 2013-02-20 21:17:49 följande:
    För att han samtidigt är helt perfekt så vill inte förlora honom :( och antar att han ändå är en trygghet för mig därför skickar jag...:/
    Du får kanske ta och bestämma dig. Inte kul att bli hållen på halster heller för honom. Bara för att du skall känna dig trygg.
    Man, 192 cm, 49 år, Sundbyberg, singel ;)
  • ulfsas
    Thyla skrev 2013-02-22 08:51:48 följande:
    ... tänker på en komedifilm när jag läste det där. Så han är deprimerad samtidigt som han är harmonisk med livet och söker en samtalspedagog på telefon? Extra viktigt att påpeka att "idag är det bra relation" med exet. Påminner lite grann om de mail jag fick för länge sedan om en feeder och en strippa. Gjorde faktiskt en serie av det (Jag är bl.a. illustatör) - ;P

Urk, sådana typer det finns. Kräks
  • ulfsas
    Anonym (Tabula) skrev 2013-02-24 23:08:15 följande:
    Herregud, 1 år! :-O Och än har ingen av oss lyckats på nätet, eller har jag glömt en massa nu?? Grattis till oss att vi har lyckats hålla liv i en tråd utan att den har spårat ur totalt mer än högst tillfälligt någon gång i så fall! Det måste ju betyda att vi är ett trevligt gäng så hur kommer det sig att vi fortfarande är singlar då? .
    Antagligen för att vi sitter klistrade vid våra skärmar och aldrig går utanför dörren om vi inte måste kanskeSkrattande
  • ulfsas
    Angelven skrev 2013-02-25 10:34:34 följande:
    Jahaja. Det blev ingen tredje dejt med hon som var lite långt bort.

Känner mig rätt så trött på det hela, kanske lite bitter. Jämrans spill av tid faktiskt. Ganska ledsen också. Har inte barnen på sportlovet och vi skulle träffas. Nåja, får jobba istället och hobbypyssla. Skall nog laga lite god mat åt mig ikväll helt enkelt.

En kvar av fyra. Hela högen som jag testade att skriva halvkort till har inte svarat. Dejting suger just nu.
    För min del så tror jag mer på naturliga möten som i vardagen eller på krog,sport, hobbysammanhang än internetdejting.
    Har varit på rätt många internetfikaträffar och det är inte så lätt att träffa rätt. Chattande kan vara trevligt, telefonerande likaså men det hela avgörs otäckt snabbt när man ses. Det kan ju funka ibland förstås.

Keep trying, keep keep tryingSolig

Nä, en kaffe får det bli innan jag drar till FrankfurtKaffe 
  • ulfsas
    Papito skrev 2013-03-03 11:05:08 följande:
    Hej gott folk!

Papito kommer att gå i graven inom en snar framtid. Skål
    Kanske att jag väljer ett annat nick, kanske att jag lägger ner FL, inte bestämt ännu.

Vill passa på att tacka alla som förgyllt tråden, den har varit kul att hänga i. SkålHjärtaSkrattande

Även om jag inte tycker att den goda stämningen (som gjorde den så speciell) finns kvar, önskar jag er alla ett stort lycka till, förutsättningar borde finnas då våren får många att känna sig som brunstiga älgar Tungan uteFlört

ps. om ngn har intresse av att hålla kontakten kan den inboxa mig, så kan jag höra av mig från det nya nicket) d.s
    Tjaba.
    Att ev lägga ner kan jag förstå möjligen om man nu tröttnat på FL men förklara gärna syftet med att komma tillbaka med ett nytt nick? Vad blir bättre då?
    Kanske måste jag byta också?

Annars så all lycka till framöverSkål 
  • ulfsas

NooneBird: inget är väl skrivet i sten heller.
    Börja och håll på så länge det känns bra för dig.
    Kanske fortsätter ni som KK eller särbos.
    Kanske tar det slut eller så kanske ni bara har glidit in i ett förhållande där ni inte vill/kan vara utan varandra.
    Tiden får utvisa så länge du mår bra alltså.
    Lycka till.

• ulfsas
    Anonym (kvinna32) skrev 2013-03-09 12:54:34 följande:
    Avskyr att få meddelanden  på dejtingsajter som bara är ett "hej" och sen inget mer. Jaha, vad svara man då? Jag skriver "hej" tillbaka. Då kommer "vad gör du". Jag svarar kanske "tittar på tv". Då kommer "gött!".
    Alltså, jag blir knäpp! Vad hände med: "Hej! Jag såg på din profil att du är intresserad av... Hur ofta...berätta mer..."?

Oj så spirituella killarna verkar vara. De KAN kanske ha tröttnat lite då många tjejer är sparsamma med att ens orka svara eller på att ta första kontakt tycker jag.

Nu skriver jag själv inte bara ett **hej'' men jag kan förstå att det till slut blir så. Om ni tjejer läser igenom killens profil och ser på bilderna så kan ni kanske orka svara med ett hej eller gärna mer. Därefter så rullar det väl på eller inte. Det kan man ju aldrig heller veta.Solig
  • ulfsas
    Anonym (33-åring) skrev 2013-03-10 10:50:23 följande:
    Fast... om en kille är intresserad av att prata med mig, men inte anstränger sig mer än att säga "hej" i första meddelandet, varför ska jag svara med mer än "hej" (om jag svarar alls)? När han sen i meddelande två enbart skriver "Hur är läget?" (varför jag över huvud taget ska berätta för nån helt okänd hur läget är förstår jag inte heller), då har han ju bevisat att han inte uppfyller det jag söker, den jag vill träffa ska kunna ta initiativ. 
    Jo, jag personligen håller med. Jag försöker skriva lite om något i hennes profil och inte bara hej.
    Tror att en del killar inte är så duktiga på att skriva som er tjejer generellt.

Vad vill du prata om då? Som man inleder en vanlig kommunikation på ex krogen eller någon mer djupare disskussion? 
  • ulfsas
    Papito skrev 2013-03-11 11:28:42 följande:
    Du är troligen tvåa eller trea då... Skål
    Sorry boys, strax efter mig dåFörvånadSkrattandeSolig
  • ulfsas
    Anonym (Tabula) skrev 2013-03-11 13:22:45 följande:

Haha, kanske därför så få som visar intresse för mig, en 41-åring med en 2-åring .
    Det beror faktiskt på hur man passar ihop helt enkelt. Det med mängden barn är i mitt tycke svårare att förhålla sig till. Jag träffade en tjej som hade 4 barn som alla bodde hemma.

Där finns det många praktiska problem om man skulle försöka att flytta ihop. Mycket enklare då med en liten bara.

Särbo kan vara ett optimalt förhållningssätt en andra gång. Man kan ändå ses när man kan och vill men behöver inte bry sig om hur den andre har det heller.

Jag har ju idag stora barn så visst kan det kännas enklare med en partner som också har det men det är ingen exakt vetenskap detta för min del iaf. Har tom snuddat vid tanken på att skaffa en ny egen pyssling till men man blir ju inte yngre heller.

En tanke från min sida dock är att om man inte skaffar fler gemensamma barn så är det enklare att dela på sig igen. Det var mycket jobbigt första gången och jag skulle gärna se att det inte skedde igen men det finns ju noll och inga garantier för det.

Vilken ålder som passar mig är heller inget jag hänger upp mig på fast jag kan ju undra när spannet på de kvinnor som velat ha mig ut på fika numera är 21 till 75. Där jag alltså inte hört av mig först utan fikaförfrågan bara damp ner från en klarblå himmel. 
    Tjejer är lustiga, de är inte som andra killarSolig
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!