Anonym (Tabula) skrev 2013-03-11 13:22:45 följande:
Haha, kanske därför så få som visar intresse för mig, en 41-åring med en 2-åring
.
Det beror faktiskt på hur man passar ihop helt enkelt. Det med mängden barn är i mitt tycke svårare att förhålla sig till. Jag träffade en tjej som hade 4 barn som alla bodde hemma.
Där finns det många praktiska problem om man skulle försöka att flytta ihop. Mycket enklare då med en liten bara.
Särbo kan vara ett optimalt förhållningssätt en andra gång. Man kan ändå ses när man kan och vill men behöver inte bry sig om hur den andre har det heller.
Jag har ju idag stora barn så visst kan det kännas enklare med en partner som också har det men det är ingen exakt vetenskap detta för min del iaf. Har tom snuddat vid tanken på att skaffa en ny egen pyssling till men man blir ju inte yngre heller.
En tanke från min sida dock är att om man inte skaffar fler gemensamma barn så är det enklare att dela på sig igen. Det var mycket jobbigt första gången och jag skulle gärna se att det inte skedde igen men det finns ju noll och inga garantier för det.
Vilken ålder som passar mig är heller inget jag hänger upp mig på fast jag kan ju undra när spannet på de kvinnor som velat ha mig ut på fika numera är 21 till 75. Där jag alltså inte hört av mig först utan fikaförfrågan bara damp ner från en klarblå himmel.
Tjejer är lustiga, de är inte som andra killar