• ulfsas

Ärliga nätdejtingstråden!

Tusse85 skrev 2013-01-09 10:34:08 följande:
    Okej, hur gärna jag än vill så börjar jag misstänka att jag helt enkelt inte ska ha en man i uniform.
    Eller så är det mitt dåliga tålamod som är problemet igen.

Mailade massa med han den där igår, slutade iaf med att han fick mitt nr då han skulle skicka en bild (han har bara en på hp). Han läser mailet med mitt nr, men inget sms får jag... detta var ju dock 1 på natten så han orkade kanske inte helt enkelt.
    Idag såg jag att han va online så mailade och frågade bara hur de går med min bild och en liten flirtgubbe. Skrev sen och skojade om mail jag fått på morgonen från en 50-årig gift man som vill ha mig som älskarinna (asså jösses vad folk de finns på hp) och detta har han läst för en timme sedan och fortfarande inget svar. Och han sitter inte upptagen på jobbet för han är ledig ett par dagar nu....

Jag hatar helt enkelt att vara singel för jag orkar inte med alla dessa gissningar om vad en annan människa tänker!!
    Män i uniform är inte illaSkrattande
    Man, 192 cm, 49 år, Sundbyberg, singel ;)
  • ulfsas
    Anonym (men) skrev 2013-01-09 11:10:13 följande:

Sa han lite insäljandeFlört
    Sa en anonym och modig människaTungan ute
  • ulfsas
    Anonym (men) skrev 2013-01-09 22:41:34 följande:

Jo,jag vet..men 193cm..tycker inte folk är så långa. Jag nöjer mig med minst 10cm klackar i värsta fallFlört
    Bra för killen att vara hyfsat lång om tjejen vill ha klackarSolig
  • ulfsas
    Tusse85 skrev 2013-01-10 01:13:49 följande:
    Anonym: självklart har dom flesta av oss begränsningar, i mitt fall är jag ensamstående med barn.
    Men samtidigt kan man inte kritisera nätdejting för mycket heller för det växer ju av orsaker. Och med dagens samhälle vi lever i så är datorn ett perfekt redskap.
    För inte kan man träffa någon på krogen för dom flesta super skallen av sig så fort dom får chansen så de inte går att prata med dom, skulle någon gå fram till någon på stan för att flirta så anses dom väl vara psyksjuka eller får pepparspray i ögonen och på jobben har folk för mycket att göra så dom hinner knappt äta lunch ens och ännu mindre hinna umgås med kollegorna. Så nu är det hemma vid datorn man letar vänner och förhållanden...och plötsligt får man enligt mig chansen att verkligen lära känna folk...
    HAHA, pepparsprey, ja det gör att raggande ute på stan är riskabelt. Vet inte heller hur man uppfattas om man har gasmasken på när man flörtarFlört
  • ulfsas
    Anonym (40+) skrev 2013-01-10 07:31:54 följande:
    "I ditt fall är det kanske det ökar chanserna.." Flört 
    Kanske detSkrattande
  • ulfsas
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-10 10:22:57 följande:
    Killar- en fråga till er. jag har just nu (och inte tidigare heller) haft varken profilbild eller text. Har privata bilder på HP som jag visat för de jag pratat lite mer med, och har fyllt i annan info, typ civilstånd, vad jag söker efter etc.

MEN, nu till frågan. vad är viktigare, bild eller presentation? Är avsaknaden av endera avgörande för er? Och vad ska stå med i en presentation egentligen om jag får för mig att skriva en sådan? 
    För mig så gör det stora antalet med bildlösa profiler att jag inte ens orkar att läsa dem. Det skulle ta för mycket tid att hoppas att det döljer sin någon trevlig bakom den ena eller andra profilen som alla ser lika dana ut. Naturligtvis kan man missa en pärla men inte ens det vet man ju. Känns lite som att slå upp telefonkatalogen och ringa på ett random kvinnonamn. Liten risk att det blir bra. Men det är ju jag det. 

Som jag ser det så har man olika nålsögon som den tilltänkta partnern skall passera igenom varav utseendet är ett. Alla är vi olika men någon sorts smak har väl alla. Sedan finns det ju många fler men de är lättast att reda ut IRL tycker jag. Lita basfakta i textform är ju alltid bra som tex har/har inte barn, vill/vill inte ha fler barn osv. Stora saker. Att alla skriver att de gillar att äta på restaurang samt resa och träna ger inte så mycket. inte särskilt unikt precis.
  • ulfsas
    Ernst Hugo skrev 2013-01-15 22:28:00 följande:
    Jahapp, då är man åter på HP efter lite paus
    Samma här. HP är Ok för att vara gratis. Verkar vara många där som tröttnat på att kasta bort pengar på betalsajterna.
  • ulfsas
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-15 23:42:44 följande:
    I alla fall här där jag bor är utbudet betydligt större på HP än på betalsajterna. Lägg då till att nära nog alla på betalsajterna också har HP, så känns det inte riktigt motiverat
    Sant. Jag har Match också. Hade tänkt att inte förlänga men det blev 6 mån till där. Match fungerar också bra som sajt. Man skall bara ha lite turFlört
  • ulfsas
    Papito skrev 2013-01-16 07:35:34 följande:
    Har inte heller kk. På ett sätt hade den relationsformen kanske passat mig bra i nuvarande livssituation men dels tror jag inte på konceptet (ngn blir alltid sårad) och dels är jag för engagerad. Jag har svårt för att umgås och ligga med en person utan att bry mig om henne på andra plan, har också svårt att träffa flera samtidigt...så då faller hela tanken med kk. Jag är för blödig helt enkelt
    Tror samma som du. Lätt att någon blir ledsen. Sedan har jag lite svårt att ha sex med någon som jag inte känner för på riktigt. Vad skall man ha sex med någon som är fel? Jag skulle kunna tänka mig det om det var helt öppet och helt ömsesidigt.
    En KK skulle då kanske kunna vara en fin tjej som är för ung för ett seriöst förhållande kontra min ålder för om hon inte är ''rätt'' men ändå ''fel'' så kan man ju ha ett normalt förhållande istället. Det vore att föredra för mig.
    Är heller inte sugen på upptagna kvinnor att ha som KK. 
  • ulfsas
    modesto skrev 2013-01-16 12:28:53 följande:
    Det som förvånar mig här när jag läser andra om KK, att man inte få ha känslor med sin KK. Jag fattar inte varför? Eller så fort man börjar bry sig hetter det särbo? Jag tycker att kk är en bra relationsform där man kan också ha känslor och bry sig om varandra och göra saker tillsammans men inte planera att flytta ihop och vända det till något "seriöst" även om man har känslor. Man kan ju göra sin egen relationsform som passar en bäst ifall vanliga traditionella former inte duger. För mig kk med kärlek men utan krav och drömmar att vi ska bo ihop någon gång är den bästa relationsformen.
    Blir inte skillnaden på KK och särbo den att om man är särbo så är man exklusiv sexuellt och känslomässigt i en person och man letar inte efter en ny. Som KK kan man väl känna vad man vill men man är KK i brist på en bättre part och då kan man fortsätta att leta vid sidan om om man vill för att ev hitta den man vill leva med om det är vad man söker. Om den ena kärar ner sig i en KK så riskerar ju det att bli ledsamheter när/om man blir dumpad eller utbytt. Detta om känslorna. Som KK har man väl inget exklusivitetsavtal heller?

Tycker att skillnaden ligger där ca, (kärleks)känslor och inte bo ihop=särbo // andra känslor och inte bo ihop=KK.

Eller har jag fel? 
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!