• ulfsas

Ärliga nätdejtingstråden!

NooneBird skrev 2012-10-21 13:51:01 följande:
    För min del så är jag studerande och kan välja bort att jobba och tex åka till honom och ha hemstudier de dagar jag inte har något i skolan och jag är barnledig. Så det finns en hel del möjligheter att ses. Nu ska jag tex på två veckors semester utan att det drabbar studierna, så så länge jag pluggar funkar det med longdistance. :)

Du har tur du som inte är så låst av ''allt''.

Får söka mig till en studerande?! kvinna då om longdistance skall funka. Tungan ute
    Man, 192 cm, 48 år, Sundbyberg, singel ;)
  • ulfsas
    Little Miss Fucking Sunshine skrev 2012-10-22 12:41:33 följande:
    Haha! Vi bor ju på varsin kust har vi konstaterat sen tidigare!
    Tack! Det känns jättebra. Läskigt är det också, men bara lite. Och mest känns det helt klockrent rätt.

Men nu vet jag ju inte om jag får stanna här eller inte när jag inte är singel längre? 
    Vill du vara kvar? Så får duSolig
  • ulfsas
    Little Miss Fucking Sunshine skrev 2012-10-23 10:42:08 följande:
    Jag förstår nog hur hon tänker. Min syster är en sån person. Hon har nog inte varit singel en minut i hela sitt liv. Hon har bara gått från ena förhållandet till nästa, och på ett bra sätt. Inget desperat heller. 
    Hon bara är sån.
    Och vissa verkar vara det. Det bara flyter på.
    Vi andra.... not so much. Flört

Jag ska träffa hans bästa vänner på fredag. Det känns bra. Glad 
    Håller med om det där med ''not so much'' Förvånad
  • ulfsas
    Isnogood skrev 2012-10-23 13:10:31 följande:
    Vanliga netlog, karlarna där verkar ju tycka att det är ren köttarknad, o att allt är på rea... Obestämd
    Kollade just.
    Har aldrig haft några kontakter där förut men såg nu en tjej som exempel. Du hittar mig på Twoo stod det då? 
  • ulfsas
    Isnogood skrev 2012-10-23 14:25:00 följande:
    Jo, man kan vara kopplad till Twoo via netlog. men man behöver inte sammankoppla dem om man inte vill, jag har båda, men ingen sammankoppling

Folks bilder överlag är väl av det mer vågade.
    Ja e nog rena rama nunnan om man jämför    Tungan ute
    Oj vad jag har missat det. Flög under min radar tydligen.

Nu däremot så blir det Geneve. 
    Hej på et tagSolig 
  • ulfsas
    Little Miss Fucking Sunshine skrev 2012-10-24 07:41:06 följande:
    Jag hade samma problem. Så jag vägrade konsekvent att prata sex innan jag träffade någon, för då märktes det fort vad de var ute efter, och de tröttnade när de märkte att jag inte ville.
    Förutom en på HP som uttryckligen sa att hans mål var att få mig i säng eftersom jag sa nej till honom (trots att han överöste mig med bilder på hans extremt vältränade kropp, vilket bara fick mig lätt till medium illamående). Han lyckades inte ska jag tillägga.
    Mitt tips är att försöka att prata om allt utom sex, få igång ett snack. Och inte falla för "jag vill inte maila i evigheter jag vill träffas direkt". Så jävla bråttom kan man inte ha att man inte kan känna sig för med några mail innan man träffas. Då vill de bara ligga.
    Och gå på magkänsla. Känns det som att han bara är ute efter sex är han nog det.  
    Sexsnack har jag aldrig försökt med, verkar lite väl desperat men det där med att ses tidigt är jag lite mer inne på.

Har haft ett antal kontakter där både via mejl/sms/dejtsajtschatt och telefon där det av olika anledningar inte gick att ses så fort. Efter en tids trevligt ''pratande'' så kommer då dejten, Kan säga att det hade varit bättre med en träff på tidigt stadium så att vi sluppit en massa chattande då förutsättningar för en andra dejt iaf från min sida inte fanns.
    Chattandet/telefonandet hade väl byggt upp förväntningarna och så blev det noll som resultat. Slöseri med bådas tid att inte ses snabbare. Kanske inte ses samma dag men inom en vecka kanske.

Det där med sex i allmänhet. Sådana olika nivåer som jag och xet låg på vill jag heller inte ha igen. Hon åt medicin som dämpade hennes libido. Inte bra. Om en ny tjej inte är lika (någorlunda) intresserad som vad jag är så är ju helor inte det något att bygga upp ett förhållande på. Skulle nog avbryta det med på ett tidigt stadium. Samma där alltså, något att reda ut tidigt. 
  • ulfsas
    Papito skrev 2012-10-24 09:47:07 följande:
    Ja, jag tror att i de allra flesta fallen kan det vara bra att ses relativt snart (iaf inom två-tre veckor kanske?). Som du säger byggs luftslott upp och även om de flesta vet att det är skillnad och att det är kemin som gäller när man träffas, kan man känna att man slösat bort sin tid.

Samtidigt kanske det är bra som filter, så att man inte dejtar sönder sig. Det blir ändå som ett litet ekorrhjul och man ska in och kolla om man fått mail hela tiden och kan knappt kolla på en film eller göra saker på kvällarna för att det ska svaras på miljoner mail. Tror att man lätt hamnar i den spiralen. På det sättet kan det vara ett positivt filter att man "slösar" tid på luftslott...blir en ofrivillig broms. 
    Ja, kanske det.
    Jag kan ju ändå inte ses var dag då jag har barn, jobb och hus att sköta som så många andra.Solig
  • ulfsas
    Little Miss Fucking Sunshine skrev 2012-10-24 10:25:30 följande:
    Gift mig?! Det var mer än vad jag visste om! Skillnaden är väl att min arbetsmoral är extremt låg för tillfället och att jag inte behöver hänga på nån dejtingsida längre utan kan fokusera på att tjattra med er. Flört

ulfsas: Klart att det är viktigt att man är samspelt när det kommer till sex. Annars är det ju helt kört. Men det är skillnad mellan att ta reda på det på ett diskret sätt och att skriva "du ser ut att ha stora bröst, vad är det för storlek och gillar du att få en k*k mellan de?". *suckar*
    HAHA, skriver någon så?
    Det är ju inte så däringa vidare supersubtilt skrivet... 
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!