• ulfsas

Ärliga nätdejtingstråden!

Grätchen skrev 2012-12-09 04:08:14 följande:
    Jag tänker analysera dig nu MrC

Jag upplever det som att du försöker FÖR mycket.
    Varför är det så viktigt att jaga efter kärleken, tror du inte att den kommer till dig? När den vill?

Jag upplever det som att du har svårt att vara singel(näää, jag stalkar inte dig på FL men jag har läst en del)

Slappna av?

Tror du har rätt. Lätt att vilja för mycket.
    Man, 192 cm, 49 år, Sundbyberg, singel ;)
  • ulfsas
    Anonym (rainbow) skrev 2012-12-09 23:58:11 följande:
    Massuppfittade?! Oj oj. Nytt ord. 
    Nej, inget nytt ord alls. Inte för mig iaf. Hördes i Gbg på 80-talet redanSkrattande Åtminstone. Var och när det uppstod vet inte jag.
  • ulfsas
    modesto skrev 2012-12-15 22:43:28 följande:
    de du fattade djupare intesse för är dåliga på sex och du behöver ha sex med dina dejter tidigare?
    Bra tanke därSolig
  • ulfsas

Noone: jag hade vågat men det kanske inte hade varit så passande. Jag menar ni har ju knappt ens börjat att lära känna varandra ännu.
    Att i det tidiga läget bli presenterat som "pojkvän?" kan ju kännas konstigt för er båda. Speciellt som det är familj inblandat.
    Så tänker jag.

• ulfsas

Mycket att läsa ikapp men kul.
    Tjejer är lite lustiga. På nätet så har den övre gränsen som skrivit till mig varit en framåt dam på 63 och en på 75 år som ville fika. Jag avböjde. Den undre gränsen som skrivit till mig har varit 21!!!!! Träffade inte henne heller.

Observera att det inte var jag som skrev till dem först. Har varit på dejt med tjejer från 48 ner till en på 23. Även där var det 23-åringen som skrev till mig. Det var en fantastiskt vacker ung tjej som sa att hon faktiskt kunde räkna och hon undrade om jag hade problem med hennes ålder. Lustigt. Trevlig tjej verkligen men jag såg inte en framtid med en så stor åldersskillnad.
    Den dimension som man kan kalla ''kemi'' på en dejt är svår att förmedla via nätet på en dejtingsajt tycker jag. Det känner iaf jag bara vid ett möte IRL.

• ulfsas
    NooneBird skrev 2013-01-08 11:21:37 följande:
    Känns som en paus i dejtandet är bra för mig just nu också, känner mig fortfarande bränd efter min exdejt. Känns som att jag inte är i det bästa stadiet att dejta någon nu. Ska väl slicka mina sår och komma igen längre in på våren när känslorna börjar spira igen. Fattar inte vad jag gör fel, något är det iaf. Kanske testa på speeddating istället, snabbt och effektivt så får man veta omdelbart om attraktion och intresse finns omedelbart istället för dessa mail och bilder för att sen bli besviken iaf.
    Har varit på Speed Dejting en gång på Josefinas ute på Djurgården.
    Ca 150/150 var av killar och tjejer. Rätt bra alltså. Egentligen. Man delades upp i två omgångar så den ena halvan med tjejer såg man bara i minglet som hela tiden höll på i baren.
    Där fanns alla åldrar. Efter en sållning (av mig)där de som var för unga eller för gamla för mig sorterades bort så återstod det några som var fina men rätt unga samt en mer passande tjej.
    Vi hamnade på Speed dejtingborden. Jag vid det ena bordet och hon vid det andra. Detta på andra sittningen.
    Jag kunde då se att alla vid mitt bord var helt fel på olika sätt för mig iaf. För unga, för gamla eller annat.
    Kan säga att det var rätt meningslöst. Efter en paus mitt i så hade det gått så många att det hela nära på avbröts då många luckor vid borden gjorde att folk fick sitta utan motpart emellanåt. Tjejen jag spanat in var inte heller kvar så jag drog mig också hemåt.
    Bra idé kanske men jag går knappast på någon med Speeddejt. Jag är inte heller så blyg at jag inte vågar prata med tjejer ute på krogen. Tror Speeddejting är bäst för de som behöver hjälp med att bryta isenSolig 
  • ulfsas
    NooneBird skrev 2013-01-08 12:02:27 följande:
    Det stämmer inte för mig. Jag skulle inte dra hem en tjej om jag inte såg en möjlighet till fortsättning. Det skulle hänga ihop för mig. Tyvärr är då kraven högre.
  • ulfsas
    NooneBird skrev 2013-01-08 12:24:58 följande:
    Jag är inte den killtypen då antagligen.
  • ulfsas
    Anonym (Lotten) skrev 2013-01-08 15:26:31 följande:
    Usch, tänk va hemsk jag är då. Jag skulle nog ens aldrig skriva med lastbils-chaffisar. Jag föredrar att prata med folk som har en högre utbildning så att säga. Usch, nu kommer jag väl få en massa elaka kommentarer ang detta... 
    Vad har du själv för utbildning då?
  • ulfsas
    Anonym (Lotten) skrev 2013-01-08 16:25:49 följande:
    Själv har jag en högre ekonomisk utbildning. 
    Låter ju utmärkt.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!