NooneBird skrev 2013-01-08 11:21:37 följande:
Känns som en paus i dejtandet är bra för mig just nu också, känner mig fortfarande bränd efter min exdejt. Känns som att jag inte är i det bästa stadiet att dejta någon nu. Ska väl slicka mina sår och komma igen längre in på våren när känslorna börjar spira igen. Fattar inte vad jag gör fel, något är det iaf. Kanske testa på speeddating istället, snabbt och effektivt så får man veta omdelbart om attraktion och intresse finns omedelbart istället för dessa mail och bilder för att sen bli besviken iaf.
Har varit på Speed Dejting en gång på Josefinas ute på Djurgården.
Ca 150/150 var av killar och tjejer. Rätt bra alltså. Egentligen. Man delades upp i två omgångar så den ena halvan med tjejer såg man bara i minglet som hela tiden höll på i baren.
Där fanns alla åldrar. Efter en sållning (av mig)där de som var för unga eller för gamla för mig sorterades bort så återstod det några som var fina men rätt unga samt en mer passande tjej.
Vi hamnade på Speed dejtingborden. Jag vid det ena bordet och hon vid det andra. Detta på andra sittningen.
Jag kunde då se att alla vid mitt bord var helt fel på olika sätt för mig iaf. För unga, för gamla eller annat.
Kan säga att det var rätt meningslöst. Efter en paus mitt i så hade det gått så många att det hela nära på avbröts då många luckor vid borden gjorde att folk fick sitta utan motpart emellanåt. Tjejen jag spanat in var inte heller kvar så jag drog mig också hemåt.
Bra idé kanske men jag går knappast på någon med Speeddejt. Jag är inte heller så blyg at jag inte vågar prata med tjejer ute på krogen. Tror Speeddejting är bäst för de som behöver hjälp med att bryta isen