• ulfsas

Ärliga nätdejtingstråden!

För min del så här det varit så att antingen har det varit noll dejtandet i några veckor för att det sedan dykt upp flera nära nog samtidigt som verkat bra och fikaintresserade. Hade varit bättre med en jämn ström men det kan man ju inte styra över.
    Har hållit kontakt med flera fast på en chattnivå men jag har prioriterat den som velat ses först eller om det varit något annat skäl. Jag vill inte blanda och dejta flera samtidigt för det är inte riktigt ok och själv vill jag ge både mig och dejten en ärlig chans.

Att det om dejten inte blir till mer än en fika finns någon kvar som man kan ta upp kontakten med är ju lite som det är med nätet.

• ulfsas

Relativt nära. Fem mil eller en timme ca.
    I Stockholm kan det ta lång tid att komma till andra sidan stan bara.
    Här finns ju också ett brett urval så att söka sig långt bort blir för jobbigt. Man vill ju kunna ses ofta och sedan är jag oflyttbar för övrigt.
    Man får göra en individuell bedömning.
    Tror att om det inte skall rinna ut i sanden så skall det vara behändigt.

• ulfsas
    dilog skrev 2013-05-17 09:43:00 följande:
    Jag får kännslan av att folk bara fråga rakt ut. ska vi dejta å sen är det liksom klappart och klart för en träff. Är det bara jag som är gammalmodig att jag vill lära känna personen först via brev och tele några veckor först?

Lite klurigt detta med att ses snabbt eller mejla o ringa först en tid. Har gjort båda. Det kan bli vilket som. Hade ringt och talat i telefon med en tjej. Långa och trevliga samtal om allt. Hon var lättpratad. När vi såga så var hon som en helt annan person mot hennes bilder på Match. Blev en fika och inget mer. Har då känt att man lika gärna kan ses direkt. Faller sig pratet lättsamt och man ser den andre IRL så kanske det finns lite kemi också. Tillräckligt för en andra träff iaf. Om inte så har man inte slösat tid på någon som var fel IRL ändå. Inte lätt detta.
    Man, 49 år, Sundbyberg.
  • ulfsas

Kan det ha att göra med att de bor på en något mindre ort?
    Skriver man Stockholm så är det ju rätt anonymt ändå.

• ulfsas
    Hawaiikossan skrev 2013-06-17 07:09:22 följande:
    Ja, man önskar att ni kunde chatta privat istället för att ta upp massa plats i den här tråden.
    Vaknat på fel sida idag? En{#emotions_dlg.flower}och en Kaffe kanske lättar upp liteSolig
    Man, 49 år, Sundbyberg.
  • ulfsas
    Anonym (nybörjare 2) skrev 2013-06-17 22:58:40 följande:

jag tänker att de är glömska
    Jag tror att du har rätt. Ofta iaf. Man kan glömma att man varit inne på en profil som man gillat men inte haft tid att skriva till eller så. Behöver inte vara stalking om det inte är jättemånga besök på kort tid. Gäller iaf migSkäms
    Man, 49 år, Sundbyberg.
  • ulfsas
    Anonym (Måsen) skrev 2013-06-18 10:27:12 följande:
    Är väl jag som inbillar mig. Jag fick ju nobben av henne. Hade hon velat nåt hade hon ju skrivit. Idag har hon varit inne på profilen två gånger.
    Skriv ett ''hej, fika?'' så får du se. Om nu du ännu kan tänka dig det förstås?
    Man, 49 år, Sundbyberg.
  • ulfsas
    Anonym (Måsen) skrev 2013-06-18 10:42:12 följande:
    Självklart så kommer jag inte göra det Skrattande
    Solig
    Man, 49 år, Sundbyberg.
  • ulfsas

Då var det ju lite underligare. Trodde de ville bli sedda och kontaktade då de kanske inte vågade ta det första steget själva.

Då är det värre. Jag skulle ringa hemvärnet och kanske FRA direkt. NSA med

• ulfsas
    Pycke skrev 2013-06-19 11:18:57 följande:
    Hur skriver man en presentationstext? Står still i huvudet.
    Tror att ''kåt, glad och tacksam'' skulle funka bra.

Alla tränar, reser och vill ha killar med fötterna på jorden ändå.

Vad tror du om detFlört 
    Man, 49 år, Sundbyberg.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!