Inlägg från: nelly82 |Visa alla inlägg
  • nelly82

Ärliga nätdejtingstråden!

bönan32 skrev 2013-08-02 12:19:13 följande:
    min erfarenhet är att killen inte är så intresserad då.

Fast då känns det konstigt att de slösar tid på å skriva? Jag är inte ute efter brevvänner utan vill gärna ses irl om det känns bra efter några mail. 

Jag blev tillsammans med en från nätet och vi var ihop i nästan två år. Jag var attraherad efter första dejten, men resten var något som växte fram.  
  • nelly82
    spinellX skrev 2013-08-02 20:25:56 följande:
    ses efter några dejter  ?

Nu när ni erfarna av det här med dejtandet skriver .

Så undrar jag hur många mejl är lämpligt att skicka
    till varandra innan man ska föreslå att ses irl

Har ni några förslag ??

Så fort som möjligt egentligen, när man känner att man vill träffa personen. Bara för att det klickar när man skriver till varann är det ju annorlunda att ses irl =) Men spännande!!!
  • nelly82

Det är svårt att skriva om sig själv....tex e jag ganska envis. Det gäller att lägga fram det snyggt annars skrämmer jag bort pojkarna =)

Men låt vänner kolla igenom texten, å läs igenom den ett par gånger själv med ett para dagars mellanrum!

Och lägg gärna in en liten twist =) jag avslutar min pres med "jag litar inte helt på killar som kör japanska bilar..... =)" (jag e väldigt bilintreserad, hehe).

• nelly82
    cali80 skrev 2013-08-07 15:39:09 följande:
    Nån mer som varit med om detta? Jag har aldrig varit med om det, och inte heller hört talas om att tjej kommer fram och säger att en man ser fräsch ut.

Jag skulle nog inte använda ordet fräsch, men har inget emot att gå fram och börja prata med en kille som attraherar mig och försiktigt ge en komplimang eller två =)
  • nelly82
    ander25k skrev 2013-08-07 20:53:16 följande:

Sånt får man räkna med, jag reste 120 mil, enkel resa men då var man ung och Lite tokig

Haha, gjorde jag oxå, när jag testade nätdejting för första gången =) Bodde i södra Sverige, tog tåget till Köpenhamn, flyg till Oslo, bytte flyg och flög vidare till en norskt kuststad halvägs upp i landet, haha!! Det blev inget förhållande av det hela, men väldigt fina dagar och jag lärde mig mycket om mig själv =)
  • nelly82
    Anonym (lizen) skrev 2013-08-09 12:43:13 följande:
     Är det någon som uttryckligen sagt sådär?  Att dom säger att dom är svårflörtade?

Haha, i såna fall borde jag skriva att jag är lättflörtad (men det kan lätt låta fel Tungan ute), men förstår inte det där med att dissa och vara svår och kall...blir jag nyfiken på nån så vill jag ju få igång ett samtal å byta blickar =)
  • nelly82
    JM1980 skrev 2013-08-10 23:18:14 följande:
    Jag måste ju oxå skriva här då jag är en singel tjej på 33 utan barn som inte vet längre vad jag vill med allt......man saknar ju någon men jag har blivit så sjukt skrämd för killar så jag tror jag kommer att förbli singel....men jag vill ju oxå kramas i höst mörkret men.... Blir skit deppig när jag tänker på att jag aldrig kommer att få känna närhet igen pga av rädsla. O en kk visst men kramarna då Rynkar på näsan Ja ni ja vet inte. Mitt sista rötägg träffade jag på HP blir de inga mer internet dejter. Det värsta är att jag kan ju inte dejta om jag inte vet vad jag vill. Men skulle Han med stort H dyka upp så självklart.....men hur troligt är de..... Ja ja jag hoppas ni alla som vill möter den stora kärleken{#emotions_dlg.flower}

Känner lite igen mig i din sits! Men har gjort några större förändringar de sista två åren, bland annat bytt job och land, och på köpet lärt känna mig själv på ett nytt sätt =) Har utmanat mig själv och trivs ganska bra med mitt egna sällskap och med mina vänner.

Ibland kan det bara vara läge att lägga ner, unna dig själv saker och upplevelser, skriva ner en plan ang de närmsta åren och sen kanske kasta sig in i det på nytt =)  
  • nelly82
    JM1980 skrev 2013-08-12 19:53:58 följande:
    Ja vi får se hur jag gör.....men just nu blir de nog o försöka fixa barn själv då jag gett upp detta med kärlek. Men all lycka önskar jag dig Glad

=)

Men du är ung (om du är född 1980)!!! Jag e hela två år äldre och borde ha mer panik gällande barnfrågan...men jag har bestämt att jag ger det ett par år till (hahaha, när jag var yngre sa jag att jag skulle ha barn senast då jag var 27), om jag nu ens vill ha barn, får se vad som händer... =)  
  • nelly82
    modesto skrev 2013-08-16 11:49:41 följande:
    Mystiskt.
    Andra saker som är vanliga som jag avskyr, bilder där man dricker öl eller visar sig med en fisk.

Eller med en kungskrabba, en hummer eller ett nerdrogat lejon =)

Ett lamm eller en get tycker jag dock kan vara lite charmigt!! =)  
  • nelly82

Ofta e det inte så att man inte orkar, men ser man en som skrivit några rader, e 25 år, hatar att jobba och lever för att festa å spela dataspel så har jag inte hittat en snäll formulering än som säger ungefär "nej tack, inte över min döda kropp".... =)

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!