• Papito

Ärliga nätdejtingstråden!

Afro hur menar du, kan man ha slutna trådar?

• Papito
    Filipis skrev 2013-02-16 20:14:51 följande:
    Det där med att IPhone ändrar ord.. Det är väl ord man använt ofta, inte sant!;)

• Papito
    Kreativt kaos skrev 2013-02-17 20:48:58 följande:
    En fundering jag dock har. Nu har jag inte skrivit med min idiot-kk sedan i början av februari, dock har ju vi alltid varit öppna mot varandra tidigare, så borde jag kanske nämna att jag dejtar hans kollega? :S För även om jag bor i en stor stad (dock inte sthlm eller gbg, men ändå bland topp 10 av största tätorterna) så springer man på folk då och då. Speciellt när han och jag bor bara 15 minuter ifrån varandra och jag åker förbi hans jobb dagligen...

För jag tänker annars på den skumma känslan om jag och dejten springer på idiot-kk:n =/ mina favoritfik och restauranger ligger i idiot-kk:ns kvarter...=/

Nämnde igår lite folk jag känner som jobbar på dejtens jobb men dom hade han inte koll på, dock frågade jag inte om min kk för ville nog inte veta svaret, men vad jag gissat mig fram så jobbar dom inte samma pass. Min dejt har ju bara jobbat i min stad sedan september så han har inte hunnit lära sig alla 500 kollegor ännu :P Men kan tänka mig att min fd kk kanske har mer koll på nykomlingarna....

Hur hade ni gjort? Misstänker att min fd idiot-kk har träffat någon för han har inte varit inne på hp sedan en vecka... men ses vi ute tvekar jag inte att han skulle komma fram och snacka även om jag hade en kille med mig, speciellt inte om han känner igen min dejt som en kollega till honom :P

God kväll Tussen, kul att det går bra. Om du ska berätta för kk eller inte tror jag att du måste känna efter själv, däremot kanske det är bra om du berättar för den nye om kk så att han slipper hamna i märkliga situationer...helst om han är ny på jobbet och i stan.
  • Papito
    Anonym (hur gör man?) skrev 2013-02-17 20:53:32 följande:
    hm, känner mig lite "sådär"...exet har åkt iväg på en liten tripp med sin nya, får han givetvis göra men insåg plötsligt att det gjorde att jag kände mig lite extra ensam. Och så kommer negativa tankar: "min träff i veckan kommer nog bli inställd" eller nåt...jag som är så positiv alltid annars, stark i mig själv, mår bra.  Varför blev det sådär just nu...?

Tror att det är fullt naturligt att man har en svacka då och då..helst när exet verkar ha det bra...men du känns stark och positiv i dina inlägg så låt dig ha en liten svacka, slicka såren och sen är du tillbaka lika stark igen.
  • Papito
    Afrodita1979 skrev 2013-02-17 20:59:45 följande:
    Såklart att du blir påverkad av det. Hade nog de flesta blivit. 

Men du är ju fullt medveten om det och det ju är toppen. Låt bara känslorna och tankarna få finnas där, inte agera på dom eller mata dom mera negativtet utan bara ställa sig utanför sig själv och betrakta det. Som fåglar på himlen typ, som kommer och går, så brukar jag tänka om tankarna Såsmåningom lägger det sig.. nu känner du såhär. Imorgon kommer det kännas annorlunda, likaså på tisdag osv..känslorna är som vågorna på vattnet, efter stormen infinner sig lugnet

Och det finns ju inga indikationer på att din dejt i veckan kommer bli inställd. Bara din sinnesstämning just nu som skapar det. Så försök att släppa det. Och skulle det bli så att den blir inställd så tar du det då Jag vet, enklare sagt än gjort men det kommer kännas bättre redan imorgon tror jag   

Mycket bra inlägg från Afros sida. Tänk så (hur gör man).
  • Papito

Hej gott folk!

Papito kommer att gå i graven inom en snar framtid. Skål
    Kanske att jag väljer ett annat nick, kanske att jag lägger ner FL, inte bestämt ännu.

Vill passa på att tacka alla som förgyllt tråden, den har varit kul att hänga i. SkålHjärtaSkrattande

Även om jag inte tycker att den goda stämningen (som gjorde den så speciell) finns kvar, önskar jag er alla ett stort lycka till, förutsättningar borde finnas då våren får många att känna sig som brunstiga älgar Tungan uteFlört

ps. om ngn har intresse av att hålla kontakten kan den inboxa mig, så kan jag höra av mig från det nya nicket) d.s

• Papito

...och en riktigt skön låt såhär i Melodifestivalsyran...

...dejtar man Papito slipper man såna problem

• Papito

Haha, min dotter gillar Anton Ewalds frisyr "pappa, bara du sparar till lite längre hår så liknar du Anton Ewald.."

Då vet ni brudar, ni som var tantsjuka av alla söta smågrabbar....nu kan ni få hela paketet, i rätt ålder

• Papito
    Anonym (33-åring) skrev 2013-03-10 11:29:45 följande:
    Nu får jag lov att erkänna att jag typ aldrig varit "på krogen"... Klarade inte av röken förut, sen det blev rökfritt har jag endast varit ut enstaka gånger för att umgås med folk jag känner. Men nej, jag är nog inte så intresserad av att föra djupare diskussioner av typen politik, världsekonomin eller dylikt. Däremot vill jag inte bara svara på och ställa ytliga frågor. Bästa beskrivningen är nog att jag vill föra diskussioner på ungefär samma nivå som vi gör här (fast inte om samma ämne, förstås).

Vi har ju diskuterat det förut och min analys av det är att många killar är usla på att ta kontakt men att många tjejer kräver saker av killen de själva inte kan/vill leverera. Flera av killarna i tråden (vi är ändå några stycken som får anses vara verbala) vittnar om tjejer som själva inte ens orkar bidra till samtalet.

Pratade med en för ett tag sedan, hon ville inte att jag skulle ställa frågor utan ville mer att det skulle flyta på men hon gjorde absolut ingenting för att bidra till flytet så allt ansvar låg på mig...behöver jag säga att jag la ner? Hon kommer troligen bara träffa på dem där "tjena, läget?" grabbarna i längden
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!