• Papito

Ärliga nätdejtingstråden!

Hade en 23-åring som tjatade om dejt och jag tackade nej flera ggr med hänvisning till hennes/min ålder men hon vägrade ge sig....tanken hann slå mig att dagens unga tjejer säkert inte är så hämmade och att det kunde bli rejäla åkturer..haha...men nej, det finns inte på kartan

• Papito
    Isnogood skrev 2013-01-26 16:13:59 följande:
    Bara att gå in i tråden om vilken ålder på män man vill dejta (var någon omröstningstråd), vanligare än man tror att unga / yngre tjejer söker sig till äldre män.

Om jag bara hade varit ute efter sex och båda var medvetna om det så kaaaaaaaanske (tror ändå inte)....men skulle inte inleda något seriöst med en så ung tjej, nej. För bådas skull, tror man är på olika ställen i livet och hon behöver gå igenom stadier jag känner mig klar med....samtidigt som jag inte vill hämma hennes utveckling.
  • Papito
    Angelven skrev 2013-01-26 17:17:07 följande:
    Just nu har jag nog +/- 10 år men det är mera en riktlinje.

Har nog aldrig provat utanför +/- 5år dock.

Tror mera det handlar om var man är i livet - barn på heltid/deltid i tweenie ålder vore perfekt - gärna nära Sedan spelar ålder inte så stor roll egentligen, fast jag ser gärna ett seriöst förhållande med intentionen att man skall bli gamla tillsammans - tufft om det är 20 års skillnad, men om hon tror att det fungerar för henne att hon jobbar och jag fixar med rosorna i trädgården om 25 år, så visst

Kanske är trevligt med en vältränad äldre hemmaman när hon är 40+, som plockar upp henne på jobbet i den  tvåsitsiga och drar iväg till något trevligt på helgen... 

Eller så dumpar hon dig för den unge virile kollegan....nej tack!
  • Papito
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-26 19:59:32 följande:
    Barnet är under 5 år om vi säger så. 

Men det kan ju också vara så att han inte alls mörkar utan helt enkelt inte tänker att barn är ett problem, att han inte reflekterat över att någon skulle välja bort honom pga ett barn.
  • Papito
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-26 21:23:41 följande:
    Jag tänker att han och barnets mamma båda fortfarande står på samma adress på hitta.se. Alltså vet jag inte ens om han är singel (kan man dölja ett barn borde det väl inte vara särskilt svårt att dölja även en sambo?) 

Sedan har jag svårt att tro att han inte nämner det av den anledningen. Har är uppenbart smart, han pratade mycket om andra i familjen. Det måste ha varit ett aktivt val.  

Dumpa i så fall, ödsla ingen tid på honom.
  • Papito

Ska börja ta betalt för mina hobbypsykologtjänster nu alla damer, haha!
    En dejt per sejour..haha, antingen med er eller någon väninna

Har svarat!

• Papito
    Angelven skrev 2013-01-26 23:04:05 följande:
    Okej, hemma efter trevlig familjemiddag ;-.)

11 har läst sina mail
    6 har besökt min profil
    0 har svarat

Dvs ingen ändring mot hur det fungerar med bra genomtänkta personliga mail  
    Men NÅGOT svar måste du väl ändå få med den andra metoden?
  • Papito
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-26 23:11:17 följande:
    Med tanke på såväl avstånd som din dejt så tror jag att jag får försöka förhandla till mig någon annan form av gentjänst? Cool Även om jag nu råkar vara ett förträffligt middagssällskap. 
    Och att jag har barn....vilket du har kraftig allergi mot
  • Papito
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-26 23:26:36 följande:
    Haha, där har vi ett till yrke som jag helst inte dejtar. Psykologer.

En god vän till mig är psykolog och vi har festat ihop en del. Minns en fest då hans kompisar gick omkring och skulle analysera oss enbart genom handpåläggning. Inga smickrande analyser heller (tyvärr stämde dock slutsatserna rätt bra haha) 
    Haha...du är så rolig!

Du har en miljon krav och begränsningar...du kommer att vara singel länge kära regnbåge
  • Papito
    Anonym (33-åring) skrev 2013-01-26 23:22:25 följande:

Då återstår att testa det som så många andra killar verkar köra med, korta eller halvkorta meddelanden som inte är speciellt personliga. "Hej du verkar trevlig. Jag gillar att ... Har du haft en bra dag?".
    Eller:

Tjena bruden!
    Knulla eller dejta, vad gör vi först?

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!