• Papito

Ärliga nätdejtingstråden!

Beya skrev 2013-01-24 20:42:20 följande:
    hahahaha!

Trist med tjejen!  

Kaxa inte upp dig Beya!
  • Papito
    Beya skrev 2013-01-24 20:39:16 följande:
    Kul att du äntligen fick ett bra erbjudande!

Jo du det känner jag allt för väl igen. Kan säga som så: de fattar inte. Jag har gjort så och inte ställt en endaste fråga tillbaka men de fortsätter ändå. Så länge man inte säger nej tack... fast det hjälper inte alltid det heller. En kille ville chatta med mig och då lyser det och blinkar, så det stör så mycket så man måste kolla vem det är. Skrev till honom att jag inte vill chatta tyvärr. Då skickar han en massa flirtar! och sen skickar han ett mejl: men jag vill ändå hemskt gärna prata med dig om det går bra?

Ja jisses    

Ni är ändå många som berättar liknande saker...herregud, inte undra på att man klarar sig bra i konkurrensen trots att man kör utan kort
  • Papito
    Anonym skrev 2013-01-24 21:05:50 följande:
    Att nätdejta funkar inte så bra för mig... I verkliga livet är mest unga killar intresserad av mig, men på nätet mest 15 år äldre, eller mer, män.  Verkar som att killar i min egen ålder är upptagna? Jag är 33.

Intressant! Vad tror du det beror på att du attraherar så olika åldrar i olika forum?

Ser du väldigt ung ut irl? Är du lite ung i sättet? De unga kanske tycker att du ser ung ut men ser inte djupet? På nätet kommer djupet fram men inte den ungdomliga stilen..eller tvärtom? Vad tror du?
  • Papito
    Anonym (nybörjare) skrev 2013-01-24 21:35:10 följande:
    Jag funderar på en sak. När ni börjar maila med någon, hur ofta skriver ni då?

Om jag blir intresserad av någon tycker jag att det är trevligt att skicka meddelanden fram och tillbaka under kvällen men vissa skickar en gång och sen får man vänta ett dygn till nästa. De kanske inte är så intresserade då? Eller upptagna kanske?

Ja, när det väl finns flow kan det bli som en pingismatch. Ett dygn funkar ibland men det går ju inte att bygga upp en stämning på det sättet.
  • Papito
    Anonym (nybörjare) skrev 2013-01-24 21:28:47 följande:
    Då måste du ha en riktigt bra presentation. Jag har knappt svarat på meddelanden jag fått från killar utan bild.

På HP har jag en kass presentation och på Spray Date en klart bättre.Har inte kort på någon av sajterna. Blir givetvis ratad av många pga att jag inte har kort men brukar skriva ganska bra brev och får oftast bra svar.
  • Papito
    Anonym (nybörjare) skrev 2013-01-24 21:57:33 följande:
    Det är klart att man inte behöver prata mycket varje kväll men någon gång i alla fall.

Brukar ni prata med flera samtidigt eller tar ni en i taget? Dejtar ni kanske flera samtidigt med? 

Jag kan prata med ett par tre stycken samtidigt men dejtar bara en i taget...men det känns som att de flesta dejtar flera på en gång.
  • Papito
    Anonym (nybörjare) skrev 2013-01-24 22:00:21 följande:
    Skickar du bilder till de som är intresserade innan ni träffas?

Ja, självklart.
  • Papito
    Tusse85 skrev 2013-01-25 13:14:20 följande:
    Helg snart! Någon som ska på dejt?

Vi fortsätter sjukstugan... Men hittat en lovande kille i min stad... Dock har jag nog snart lyckats förstöra de innan vi ens träffats för han lyckas skriva varje gång jag är på hemskt humör pga febern och trots att jag försöker låta trevlig så låter jag otroligt bitter men förhoppningsvis märker han inte de :)

Hur går det med grannen då, han som bor tre hus bort?
  • Papito
    Angelven skrev 2013-01-25 15:46:19 följande:
    Ingen helgdate på gång och får väl erkänna att jag känner mig lite bränd just nu. Tror jag skall ägna helgen åt att samla ihop mig, mysa med barnen, gå på biblan och promenera om det inte är för kallt.

Tvåan & fyran är helkörda, ettan verkar du sval till...trean är den kvinnliga Angelven som du klickar så bra med?

Tappa inte hoppet, du har ju kvar go'biten.
  • Papito
    Angelven skrev 2013-01-25 16:32:00 följande:
    Jupp, trean har jag mycket gemensamt med. Det som kan gå snett där är att hon verkar vara mycket mera en doer än vad jag är - å andra sidan så är det i och försig jag som är pådrivande i kontakten så jag får väl se vart det kan leda. Problemet med ettan är avståndet. Det går inte att ta en långlunch och träffas eller flexa ut lite tidigare. Jag är helt klart skeptisk till just avstånd. Fyran verkar skulla landa och hitta sig själv, fick ett mailmed den innebörden - eller vad säger ni tjejer, är det bara ett nytt hövligt sätt att tacka för sig?

Fyran är körd, lägg henne åt sidan.

Det med doer kan funka om du inte är rent lat...haha...att du orkar och vågar köra i hennes tempo ibland.

Om inte annat att du inte bromsar alla försök till effektivitet
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!