• Papito

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (hur gör man?) skrev 2013-01-27 11:34:22 följande:
    Apropå detta att artigt säga nej tack...su har jag en igen som inte vill ta ett nej för ett nej...varför ska jag då vara ratig och svara (igen)?

han har mailat tre ggr. Första för ett tag sen då svarade jag att han bor för långt bort. Igår kom mail nr 2 och det svarade jag inte på, då kom det ett mail till med "värst vad du ska vara svårpratad:)" så då svarade jag. Bad om ursäkt att jag inte svarade på förra mailet, men han bor för långt bort och jag tycker inte det är nån ide dra igång nåt då. Fick ett mail till där han lite beklagande skriver "man får så många liknande svar, hur ska jag då kunna visa vad jag har att erbjuda?" så jag svarade igen att han kanske borde filtrera så han bara får de i närområdet? Hoppas han tar det på rätt sätt....

Men det där med att vara artig och tydligt säga nej tack, det är ju första gången. Fortsätter han kan du givetvis ignorera honom, då har du ändå försökt.
  • Papito
    Apollo skrev 2013-01-27 13:28:10 följande:
    Så har det hänt något intressant här senaste tiden eller står alla och stampar på samma ställe som tidigare?

Haha...så dyker gubben i lådan upp!

Välkommen tillbaka, lyckats slita dig från tanterna?
  • Papito
    Anonym (singelmorsa) skrev 2013-01-27 17:53:24 följande:
    Ett sånt här mail skulle få mig att svara, killen har ju humor! 

Så tänkte jag med, jag hade lätt kunnat riva av ett sånt meddelande...mer för att visa prov på humor. Många skriver att de har bra humor men det är ju så himla individuellt så man får nästa visa det på ngt sätt, det tycker jag den här mannen gör.
  • Papito

Äh, man kan ha olika skäl till att inte vilja ha presentationsbild. Jag har som sagt ingen men förstår givetvis att det gör att jag får färre svar.

Så länge man är införstådd med det och inte surar tycker jag att det är okej. Kommer jag förbi första eller andra introbrevet kan jag öppna upp det dolda kortet.

• Papito
    Benone skrev 2013-01-29 19:41:29 följande:
    Good points hehe

Du är ny här va?

Jag skriver till allt som rör sig!!!

Haha, skojar bara! Jag är ganska selektiv faktiskt. Är det bara ett snyggt kort skriver jag generellt sett inte. Jag gillar att läsa presentationen och få en första känsla. Finns ingen presentation känns det som att tjejen bara förlitar sig på sitt utseende och det faller jag inte för. Bara presentation funkar om den är bra eller charmig.

Helst vill jag se både och..men som sagt, jag är ganska selektiv och eftersom jag själv valt att inte ha kort i förstaläget kräver jag inte heller det av tjejen.

Är det godkänt tänk?
  • Papito
    Anonym skrev 2013-01-30 14:08:04 följande:
    Då ser du antagligen normalbra ut, och har nog svårt att förstå hur svårt och jobbigt det kan vara om man är riktigt ful. Jag kan definitivt förstå om man vill "charma" någon med sin personlighet innan man visar en bild. Sen finns det givetvis en massa andra skäl också till varför en del inte har bilder...

Okej okej okej okej....nu känner jag ett behov av att bromsa lite i spekulationerna....man måste inte vara ful för att inte vilja ha bild

Jag har sagt det förut, jag är inte i snyggfacket....men tror och hoppas att jag inte är ful heller. Jag ser okej ut helt enkelt, varken mer eller mindre vill jag tro. Att jag personligen valt bort bild beror på andra saker. Jag tycker att det känns lite utlämnande, sen skriver jag mycket och är en ganska öppen person så jag vill inte ha bild också...är ganska mån om min integritet trots att jag är en öppen person. Utöver det så dejtade jag inte riktigt heller när jag la upp profilerna, var mest inne för att kolla läget. Så jag hade inte bråttom eller panik, tänkte att det får bli som det blir. När jag väl dejtade lite blev det bökigt med mailande så jag la in ett låst kort...men som sagt, tror inte alls att huvudanledningen till att folk inte har kort beror på att de anser sig fula.
  • Papito
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-30 18:01:20 följande:
    Av ren nyfikenhet, hur har du skrivit det "tydligt"? och hur gör ni andra, f.f.a. de som inte har barn? Om man väljer "inga" istället för "inga, men vill ha", ska man tolka det som att de är okompromissbara på den punkten?

Jag är lite förvånad över att ni lusläser extrainfon, jag glömmer oftast att den ens finns.
  • Papito
    Beya skrev 2013-01-30 21:32:57 följande:
    Hmm hur svarar man på ett mail där killen bara skriver och berättar om sig själv? inga frågor... verkar lite intressant men bara lite så jag vet inte om det är värt besväret

Verkar kass, dumpa!
  • Papito
    Beya skrev 2013-01-31 09:45:09 följande:
    Mehh tack för ditt stöd! lätt för dig att säga som redan dejtar

Allt för dig.min sköna
  • Papito
    Anonym (Lotta) skrev 2013-01-31 09:55:02 följande:
    Jag har börjat kolla runt lite på HP,  och stöter på ett problem som jag haft irl också. Hur sjutton avvisar man någon snyggt?

Jag menar, om någon skriver ett ambitiöst mail, och jag på en gång känner att jag inte kommer få ett intresse. Det känns fel att inte svara alls.

hur gör ni andra?

Den saken har debatterats flitigt i tråden. Vi män verkar överens om att ett kort mail, där du tackar för intresset men tydligt säger att du inte är intresserad, är helt okej och att föredra framför ren tystnad.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!