• Papito

Ärliga nätdejtingstråden!

Angelven skrev 2013-01-20 22:07:50 följande:
    Kan bara instämma!

Det skall lixom vara enkelt att träffas, det skall vara önskat och naturligt, något som bara sker - man SMS'ar och kommer överens om lunch tillsammans eller att slå följe på bussen hem - eller puttrar över till den andra för att knoddarna bestämde sig för att sova hos en kompis, typ. 
    Filipis skrev 2013-01-20 23:06:05 följande:

Du förstår mig precis!Solig

Get a room!
  • Papito
    NooneBird skrev 2013-01-21 11:29:12 följande:
    Jag vet att ni har rätt innerst inne. Men jag ska nog lägga ner honom, iom att han inte hört av sig nu igen har han gjort det ganska enkelt för mig.

Med tanke på hur mönstret hela tiden upprepas och du får kämpa för precis allt, så ska det inte vara. Okej för att det kan vara svårt att ses pga avstånd och barn men i övrigt är det som flera redan skrivit, det ska vara enkelt, lustfyllt och bara flyta på i början.

Sen tror jag att det kan vara skönt för dig att faktiskt ta ditt egna beslut, oavsett vad han vill. Det kan vara skönt att säga stopp, jag vill inte mer.

Låter kanske löjligt men det kan göra skillnad, att du inte inväntar honom utan bestämmer själv.
  • Papito
    Isnogood skrev 2013-01-21 13:56:40 följande:
    Jag har lagt ner allt vad datingsidor heter, för ett tag.

Träffat en person, tycker mycket om, men samtidigt vet jag att deti nte finns någon framtid,  eller finns det..?

Vi har 80 mil emellan oss, han jobb o hus, jag jobb, hus och barn.

Tror knappast någon av oss e flyttbar, jag är det definitivt inte...

Livet e bra svårt, särskilt när det kommer till förhållandebiten       

Tråkigt att det skiter sig.

Det är därför jag inte fördjupar för mycket med såna som bor långt bort, onödigt att börja hoppas (såvida de inte är flyttbara, vilket ännu inte hänt).

Vila upp dig mentalt och ta nya tag till våren.
  • Papito
    Anonym (hur gör man?) skrev 2013-01-21 13:59:15 följande:
    jag har angenäma problem....kanske:)

mailar med tre stycken.. inga träffar inbokade men det kanske kan  bli nån till helgen. Nu är frågan vem jag i så fall ska passa på att träffa.

Tror den ena är hur seriös som helst och vill hitta kvinnan i sitt liv...och jag kanske inte är redo för nåt sånt riktigt än...är det då taskigt av mig att träffa honom, för hans skull...om han nu skulle gilla mig? Eller borde jag bara ta det som en dejt och sen bara se hur han verkar?

de andra två tror jag inte är lika seriösa, och på ett sätt kanske det är bra, men å andra sidan vill jag inte träffa nån som kanske bara är ute efter sex...men där vet jag inte riktigt hur de står

så hur sjutton ska man resonera?

Håller med isno, verkar han bra kan du alltid dejta en eller ett par ggr. Men det är klart, blir det mer får du vara tydlig med att du inte är redo för ngt jätteseriöst.
  • Papito
    Isnogood skrev 2013-01-21 14:06:23 följande:
    Jo, det är väl kanske så...

Men samtidigt så klickade det sådär alldeles jätterätt, det är det som är så jobbigt.

De män jag haft hittills, är inte någonting för någon i allmänhet, o inte mig i synnerhet.

Därför var det en sådan underbar känsla att träffa någon o känna sig så positiv.

-Men som sagt, avståndet...

Ligger ju något i det där: "För bra för att vara sann"     

Det är därför du inte ens ska inleda samtal med de såna som bor så långt bort
  • Papito

[quote=68471237][quote-nick]Isnogood skrev 2013-01-21 14:14:01 följande:[/quote-nick][/quote]

Menade inget illa...bara att man hamnar i precis såna lägen och det är nästan värre.

Men det är lätt för mig att säga som bor i en storstad med stort utbud.

• Papito
    Beya skrev 2013-01-21 19:18:12 följande:
    Hmm mitt ex son skickade nyss en vänförfrågan till mig... lite skumt  jag tog bort honom när det tog slut mellan hans pappa och mig för jag ville inte bli påmind. Känns lite som om han pappa vill få lite koll på mig på så sätt eller jag överanalyserar?

Kan ju också vara så att grabben själv tagit initiativ.....men jag tycker inte du ska acceptera....
  • Papito
    Beya skrev 2013-01-21 19:42:24 följande:

Nej han adda mig när exet och jag var tillsammans. Det tog slut i maj/juni...
    Vi kom varandra rätt nära snabbt och jag vet att han tyckte mycket om mig. Men vi var ju faktiskt bara tillsammans i drygt ett halvår.. svårt han har ju inte gjort något. Det var säkert hans initiativ men det blir ju automatiskt lättare även för mitt ex att få veta vad jag har för mig. Är iof inte så mycket numera :-/
    Säg att du har pojkvän i Göteborg Tungan ute
  • Papito
    Beya skrev 2013-01-21 20:49:36 följande:

Ups saknade tydligen mitt alter ego

Äh va fasen jag lägger till pojkstackaren jag är ju också rätt nyfiken av mig    
    Kunde gjort ett undantag men du är ju fortfarande hooked på exet...och Papito spelar inga biroller
  • Papito
    Tusse85 skrev 2013-01-21 21:01:25 följande:
    Haha du behöver inte oroa dig big-sis, jag sköter mig Cool.
    Jag läser här flera gånger per dag men helt enkelt inte haft något att skriva bara :) Och pratar med 3-4 killar just nu på mail så är aktiv, men kommer inte träffa dom närmsta tiden :) dels började ju barnveckan idag men sen har jag helt enkelt haft ett par dagar nu som jag njutit av att vara singel genom att bara umgås med vännerna och ha egentid (rensa avloppen i lördags ni vet.....Drömmer)

Skrev med idiot-KK inatt och blev igen utfrågad om jag dejtar så denna gång sa jag faktiskt helt enkelt ja (ljög alltså) för jag orkar inte med hans frågor längre. Han kommer absolut vara en svag punkt för mig för att han är så helvetes jävla snygg (Oskyldig), men att ge honom en ny chans är big no no har äntligen både hjärna och hjärta insett.

Jag har helt enkelt letat tillräckligt nu senaste månaderna så nu känner jag att någon får leta efter mig ett tag :)

Blir dessutom moster för första gången nu när som helst, jag försöker lära mina tvillingpojkar att pottan inte är läskig och dessutom ska jag för första gången i mitt liv starta ett eget företag... så de där med söta pojkar blir nedprioriterat just nu :)

Låter skitbra Tussis!!!
    Du kommer att få en bra man, som du förtjänar och som förtjänar dig..helt rätt väg att gå!
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!