• Papito

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (singelmorsa) skrev 2013-01-16 17:00:42 följande:
    Herregud så ni skriver, lär ta en hel evighet att läsa ikapp så det orkar jag bara inte. 

Hello Morsan!

Allt bra med dig?
  • Papito
    Beya skrev 2013-01-17 09:20:14 följande:
    Papito lyser med sin frånvaro... måste gå bra med damen

På den fronten är det samma samma...mer att jag haft mycket annat och varken haft tid eller inspiration att skriva.

Så se du till att bearbeta exet så finns jag här när du flyttar upp
  • Papito
    Beya skrev 2013-01-17 09:20:14 följande:
    Papito lyser med sin frånvaro... måste gå bra med damen

På den fronten är det samma samma...mer att jag haft mycket annat och varken haft tid eller inspiration att skriva.

Så se du till att bearbeta exet så finns jag här när du flyttar upp
  • Papito
    Afrodite79 skrev 2013-01-17 18:50:29 följande:
    Hm, jag tolkade det dock som ett klockrent nej. 

Intressant hur vi tolkar så olika allihopa. 

I och med att Noonie sa att hon ville träffas, tolkade jag också det som ett nej, han kunde ju bara sagt "jag också" eller liknande....tolkade det också som ett nej

..men kan ha fel.
  • Papito

Har funderat en del på det här med tur och otur i kärlek, för ett par dagar sedan var ni ett gäng tjejer som kom överens om att ni haft otur.
    Jag säger inget om det, det kan säkert stämma.

Men ibland är det inte bara otur, ibland gör vi val som vi egentligen redan vet är fel.

Ganska ofta återkommer frågan: "Hur gör ni när ni inte är intresserade? Svarar ni eller bara ignorerar?"
    Svaren varierar givetvis men ganska snabbt kommer ni överens om att det är skitjobbigt med killarna som inte fattar att ni inte vill och därför slutar ni svara.

Kom att tänka på det häromdagen när Tusse (som för övrigt verkar vara en jättego tjej) körde sitt race mot kk:n. Då pratar vi om en man som redan från början sa ifrån att han bara ville vara kk, att han inte såg henne som potentiell partner, som dejtade en annan, som inte svarade på sms eller på facebook..
    Hade en man betett sig så hade det blivit ramaskri. Killen har ju varit supertydlig men får inte vara ifred, vad ska han göra?

Till saken då...jo, om han nu hade testat att dejta Tusse och han ett år senare hade dumpat henne. Då hade vi tyckt att hon har otur i kärlek...men är det verkligen otur?
    Killen var ju övertydlig från början.

Nu tog jag Tusse som exempel men jag tror att många agerar på liknande sätt. Alltså hoppas på något som man innerst inne vet inte är rätt.

Hm, flummar jag nu?

• Papito

Jag har nog aldrig varit kompis först, har alltid träffat någon och blivit attraherad direkt och sen har det blivit relation.

• Papito
    Beya skrev 2013-01-17 21:36:10 följande:
    Nej Papito det stämmer faktiskt det du säger...det satt långt inne att erkänna men  Man har gjort fel val många gånger. Sen kan det vara saker som att man inte har varit tillräckligt rädd om kärleken när man haft den. Tagit den för givet och inte vårdat den, det har iaf jag varit skyldig till. Samtidigt visste jag som du skriver att förhållandet inte var riktigt rätt men jag ville det så innerligt att det skulle vara det

Fast lite otur också... det är ju inte så att man springer på toppenkillar lite då och då. De är väääldigt sällsynta och bor antagligen alldeles för långt bort också  
    Missförstå mig inte...jag har gjort samma misstag. Jag har också varit för dålig på att vårda kärleken i någon relation, hoppats för mycket i en annan och valt fel ibland..så är det ju.

Det var liksom ingen anklagelse mot någon utan mer en reflektion...och håller med, ibland finns pärlorna för långt bort...men jag har ju min sommarturné...
  • Papito
    Tusse85 skrev 2013-01-17 21:42:44 följande:
    Fast jag tycker de är helt olika saker att göra något trots att man vet att det är fel och sen verkligen ha otur. När man vet att något egentligen är fel så blir man absolut ledsen när de avslutas men man är egentligen inte förvånad och lite har man gått och väntat på det så därför har man oxå mått dåligt länge.

Otur är när någon som man absolut inte förväntade sig sker. Och när man är med om det om och om med killar så tycker jag absolut att man kan säga att man har otur. För inte trodde jag när jag blev ihop med mina barns pappa att han skulle ligga med min bästa vän, inte trodde jag när jag träffade min gymnasiekärlek att han skulle avsluta vårt förhållande med att misshandla mig på fyllan osv.
    Dom flesta förhållanden där någon av dem utsätts för tex otrohet så kan man ju inte säga att dom borde fattat, nej, dom har haft otur.
    Och tjejer som faktiskt litar på killars ord och blir kära men sen ständigt blir dumpade, dom har oxå otur.

Så nej, när jag säger att jag har otur menar jag de och annars står jag för att jag får skylla mig själv faktiskt....
    Klart att man även kan ha otur, absolut!
    Och du kunde inte ha förutsett allt det där. Sen tror jag att t.ex. killen som misshandlade dig, kanske att han ändå visat vissa signaler tidigare?
    Anklagar dig inte för det, tror bara att vi ala gör så ibland, missar signaler som vi borde uppmärksamma.
  • Papito
    Tusse85 skrev 2013-01-17 22:11:22 följande:
    Fast med KKn säger jag inte att jag hade otur utan står för att jag får skylla mig själv, men situationen var ändå inte så som Papito beskrev det vilket jag reagerade på för samtidigt så visste jag visserligen till 60% att det skulle skita sig men 40% trodde oxå under denna månad att det kunde vara något för han skrev väldigt mycket gulliga sms och när vi var med varandra betedde vi oss som kära.
    Så absolut inte otur på det sättet jag menar med mina andra förhållanden men inte heller helt fel. För det var inte så att han om och om påpekade för mig att han inte ville mer och jag ändå fortsatte för känslor kan ändrats och han betedde sig ofta som han va kär i mig (även om vi alla numera vet att det var för att ligga och jag ser på situationen helt annorlunda idag). Men är man hemma och man får ett sms att han längtar efter mig, ja då är det svårt att tro något annat oxå. Så kanske hade jag oturen att träffa en kille som valde att utnyttja en tjej trots att han visste att jag riskerade att bli kär, men oxå mitt egna fel som fortsatte träffa honom. :)

Och allas erfarenheten är ju olika, absolut har du haft otur när du öppnat ditt hjärta och det blivit fel sålänge du inte gick in med känslan direkt att det skulle skita sig.
    Och mina egna erfarenheter är värre än många andras, totalt har jag varit med om 5 otroheter och en misshandel. Har ett endaste förhållande i hela mitt liv som slutat helt normalt och det var min första pojkvän och jag gjorde slut med honom när jag va 16 år.
    Tusse, missförstå mig inte, du verkar vara en jättego tjej och jag tror också att du haft en del otur i ditt liv, absolut!
    Menar bara att ibland kanske man själv bidrar utan att märka det. Ta som nu, du känns inte helt i balans. Vi är många som tipsat om att du kanske ska pausa lite (behöver inte vara ett år, kanske en månad eller två) och få balans i tillvaron. Men du vill inte det (vilket du har all rätt i världen att tycka, det är ju ditt liv) Det känns som att du vill så mycket så att jag tror att det snarare är ren tur om du lyckas hitta en bra kille i det här läget, sannolikheten att du fortsätter i en ond cirkel tror jag är stor.

Men oavsett, du kan ju ändå ha haft världens otur innan, absolut!
  • Papito
    Tusse85 skrev 2013-01-17 22:18:55 följande:
    Absolut kan man nog förvänta sig av vissa människor att det kommer bli stormigt osv. Min kompis tex älskar mc-killar och trasiga killar som nog tar lite för många piller när dom festar så att hon har de tufft i sina förhållanden är ingen suprise.

Men i många fall så finns det ingen chans alls att förvänta sig det.... och absolut har många av mina ex det gemensamma att dom varit otrogna men det är oxå det enda som dom har gemensamt för dom alla har varit svärmorsdrömmar, ordentliga och med bra karriärer annars men med helt olika personligheter.

Och jag har t.om gått i terapi för detta för att tillslut kändes det som mitt egna fel, men nu vet jag att jag gjorde ingenting för att påverka detta. 3 av dom var pga alkohol och 2 blev kära i andra tjejer och var dumma nog att ligga innan dom gjort slut med mig....
    Ja..men det är klart att man inte kan förutse allt, jag lägger ingen skuld på dig Tusse!
    Det var en allmän reflektion som gäller även mig, tog bara dig och kk:n som exempel men det kanske ar ett dåligt exempel.

Men jag lägger som sagt inte skulden på dig. Det är klart man kan ha otur.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!