• Papito

Ärliga nätdejtingstråden!

monty skrev 2014-01-07 23:13:12 följande:
    Jag tycker iof det är hett med kvinnor som tränar. Men håller med.

De man mailar och träffar är dock vettiga, oftast.

Det är klart att det är trevligt att de tränar och gillar att resa....men det gör ju inte profilerna/presentationerna roligare
  • Papito
    Anonym (singelmorsa) skrev 2014-01-08 18:13:07 följande:
    Papito min käre vän! Glad
    Haha....vad gör du här???
    Du är ju ringmärkt
  • Papito
    modesto skrev 2014-01-08 00:45:41 följande:
    Presentationer behöver väl inte vara roliga, huvudsaken att man ser att man passar tillsammans och det fallet räcker det att säga vad man brukar göra. Oftast räcker det att ha snygga bilder både för män och kvinnor för att väcka intresse, sen kan man utveckla diskussionen privat.
    Nja...visst är det en fördel om man gillar det man ser men jag blir även intresserad om jag ser en profil där det inte enbart står att hon gillar att träna & resa, det skriver ju alla.

Många tjejer vill ha brev som fångar upp lite av vad de gillar men då får det ju stå lite mer än så.
  • Papito
    Anonym (singelmorsa) skrev 2014-01-08 21:57:09 följande:
    Äsch jag bara läser lite Glad
    Ringmärkt är väl att ta i men osingel det är jag allt Glad
    Gå nu inte och sabba detta när du äntligen hittat ett vettigt offer
  • Papito
    Anonym (singelmorsa) skrev 2014-01-08 22:50:16 följande:
    Jag har inga som helst planer på att sabba nåt Glad 
    Det känns verkligen som att jag hittat rätt. Innan när jag dejtat någon kille i ett par månader så har jag fått panik och känt ett behov av att vara själv men så känner jag inte alls nu. 

Vi umgås nästan varje dag när jag inte har min son hemma och när han är hemma så hörs vi varje dag och ses nån gång den veckan. 

Han är så fin så det är inte klokt! Glad

Hur går det för dig då? Har du någon dam på g tro? 
    Är glad för din skull, verkligen!

Nej, ingen dam på g. Har dejtat men inget som kommer att bli något mer seriöst. Just nu har jag lite uppehåll och ägnar mig åt andra saker. Får se om jag tar upp dejtandet i februari/mars eller senare
  • Papito
    Anonym (tomt) skrev 2014-01-08 23:31:45 följande:
    Ok som man möts man av detta:

En väldigt stor del tjejer som endast är där för bekräftelse, de har inget intresse av dejt.
    En nästan lika stor del tjejer som är väldigt tråkiga: (De vet inte vad de ska skriva, skriver samma sak som alla andra eller skriver 2 rader)
    Väldigt många som söker humor, men är tråkiga som väggfärg.

Det finns en liten del (1/100) som har lite vett.

De flesta tjejer på de sidorna lider av skev självsyn. De har extremt höga krav men har väldigt lite att ge tillbaka.

match.com - Svåraste sidan att få kontakt, flest som söker bekräftelse, extrem skev bild och höga krav.
    Happy Pancace - Aningen bättre. Men fler bimbos.
    E-darling - inte provat.
    Mötesplatsen - Väldigt mycket bönder eller folk med underliga idéer.
    Matchaffinity - totalt värdelös.
    xSpinell skrev 2014-01-09 01:02:59 följande:
    Finns det ett samband mellan det namn du valt Anonym (tomt) och det du skriver i ditt inlägg ?

Jag har själv inte kommit ut på någon dejtingsida ännu , men jag funderar på det .
    Men sedan läser man vad ni mer erfarna grabbar skriver , då börjar man ju fundera ??????????
    Är det verkligen värt besväret att leta runt i denna djungel efter den rätta om man
    ständigt blir blockad och får höra hur ful o dum i huvudet man är hela tiden .(hu jeda mig).

Kan du utveckla det där med att dom söker humor , men är jättetråkiga själva .
    Att gå ut med någon sådan blir ju lite avslaget , båda måste ju hjälpas åt till att få en positiv dejt .
    Eller har jag missat nåt här Obestämd

Det där du skriver om skev självsyn 
    De har extremt höga krav men väldigt lite att ge tillbaka ,  Obestämd ja hmmm
    Det mönstret tycker jag mig känna igen även på andra ställen här i samhället .
    Men det är klart , det är väll samma personer där som också sitter bakom dataskärmarna Cool
    Haha...nja...
    Okej, anonym (tomt) är kanske lite väl bitter och har troligen haft väldig otur, jag tror absolut inte att en majoritet av tjejerna är såna.

Men visst, han är inte helt ute och cyklar, han har en liten poäng och även om jag inte tror att det är riktigt så många som han beskriver, så finns det en hel del som stämmer in i hans analys.

Men om man som man sållar ganska hårt, hittar man en hel del guldkorn, det har jag gjort, sen att vi av olika anledningar inte valt att bli ett seriöst par, det är en annan femma.

• Papito
    modesto skrev 2014-01-14 02:10:29 följande:
    haha, du har sååå fel!! De som inte klarar av att ragga irl kan göra det med framgång på datingsidor. För blyga som går aldrig på fester och krogen kan internetdating funka alldeles utmärkt. Man kan ta det i lugn och ro i sin egen takt, det är lättare att öppna sig genom att skriva först och visa sina bästa sidor än att försöka överrösta musik i någon bullrig miljö med berusade människor.

Precis!

Känner dessutom flera som har det omvända problemet, att de ser bra ut men inte är hälften så bra på att ragga när lite djupare snack kommer in i bilden.

Tror att världarna kompletterar varandra.
  • Papito
    Anonym (tomt) skrev 2014-01-14 23:17:09 följande:
    Lät som en ganska tråkig person för mig. "Djupare snack" är ju det som gör en människa intressant.
    Inte tråkiga men kanske inte lika bra på att plocka fram sin djupare sida, sina känslor etc.
    Det är ju det som är själva poängen, att vi alla är olika och olika metoder passar olika människor.
  • Papito
    Anonym (Äldre) skrev 2014-01-22 17:35:51 följande:
    Vad är det som är så spännande med äldre kvinnor? 

För min del så vill jag inte bli kontaktad av yngre för de är alltid bara ute efter sex. Oftast har de inte barn heller och saknar förståelse för vad det innebär att ha barn. Jag vill ha en man som helst är 5 år äldre än mig, så att de har hunnit mogna lite i alla fall.
    Här är jag
  • Papito
    ulfsas skrev 2014-01-22 22:43:51 följande:
    Bra att du är på hugget. :) Har själv tyvärr gjort en tjej väldigt ledsen när jag sa att vi inte kunde fortsätta att ses mer. Det var ett tungt samtal sannerligen. Jobbigt när hon tyckte så mycket om mig redan. Hon ligger i skilsmässa och hon hade varit hemma hos sitt x och pratat om advokat mm. Hon hade gråtit en massa där. Uppe på det kommer jag. Antagligen en av hennes livs sämsta dagar.
    Du går numera under alias Mr Sensitive

Klart att jag är på hugget, rädda pojkar får inte kyssa vackra flickor
  • Papito

Apropå ålder så ligger det lite i sakens natur att man inte riktigt förstår skillnaden förrän man faktiskt är den äldre.

Kolla av med närmaste 15-19-åring och du pratar med stålmannen/kvinnan, i deras värld är de jäkligt mogna (många är givetvis det, för sin ålder)....men när man är 30 ser man vilken skillnad det faktiskt är.

Detsamma gäller givetvis från 27 till 45, framförallt om den äldre dessutom har barn. De flesta får helt andra perspektiv på tillvaron när de får barn.
    Har 27-åringen barn ökar chansen att 27 & 45 är kompatibelt.

Sen spelar åldern mindre roll ju äldre man är. 15-25 är sjukt, 25-35 funkar, 35-45 är i nästan samma sak etc...

Sen finns det alltid undantag och idag har det blivit betydligt mer socialt accepterat med större skillnader men jag tror ändå att det ofta finns en generell mognadsdifferens från 20+ till 40+...som sagt, det minskar med ökande ålder och andra faktorer spelar också in.

Finns ju en sån trappa som förklaringsmodell, minns inte hur den är men något i stil med att:

1. Man är omedvetet, omedveten och tror att man kan allt om ämnet.
    2. Man lär sig mer om ämnet ifråga och inser hur lite man kan om det. Man blir alltså medvetet omedveten.

Hm..okej...den har fler steg men jag minns inte nu, haha...får läsa på innan jag ska köra psykologiföreläsningar
    Men är ni med på själva poängen? Den trappan går ju att tillämpa på många olika plan, situationer och ämnen. Jag fick den förklarad för mig i jobbsammanhang men den går att överföra till livet och mognadsprocessen också.

Kort sagt, ju äldre och kunnigare man blir, desto mer inser man hur lite man kan och vet

• Papito
    Anonym (glasberget) skrev 2014-01-23 15:42:53 följande:
    Jag är inte rädd för yngre. Har ett ex som var nio år yngre än jag, och jag blir snarare irriterad på att de flesta män har ett önskat åldersspann som inte ens innefattar deras egen ålder...

Haha, det kan jag förstå!

Men du ska veta att den gruppen finns även hos kvinnor. Senast igår såg jag en profil där kvinnan sökte i en ålder som låg 25-15 år yngre. Jag somnade ändå var flera år yngre befann mig alltså inte inom målgruppen
  • Papito

Jag är en av dem som tyckt att man åtminstone kan svara tack men nej tack. Att det lika gärna kan skickas ut en standardmail.
    Jag tycker fortfarande att det är jäkligt ohyfsat att inte ens säga nej tack om man märker att någon ansträngt sig lite extra.
    Men nu kommer nästa fenomen, att många inte ens läser brevet man skriver.

Sen klagar tjejerna på att 95% av männen skriver oneliners och korta tråkiga brev...men det är väl inte så konstigt?

Numera har jag accepterat att det funkar så på nätet, att tjejerna struntar i att svara även om man skriver lite kreativt.
    Jag tycker inte om det men accepterar det.
    Dessutom har jag anpassat  mig och skriver endast i undantagsfall längre än tre-fyra rader. En direkt effekt av tjejernas oengagemang faktiskt.

Så idag är jag inte lika rabiat i frågan, gör som du vill skulle jag säga...men jag tror att det uppskattas om du skickar ett tack men nej tack. Skulle kunna vara ett standardsvar: "Tack för att du valde att skriva till mig men jag skriver redan med flera och känner att det är tillräckligt." Eller "Tack för ditt brev men jag är tyvärr inte intresserad".

Men som sagt, gör som du vill, bara du inte är otrevlig.

Jag har en teori om att många (inte alla, det har jag lärt mig) tjejer drabbas av överflödets förbannelse på nätet. De kan hela tiden välja mellan flera olika och klarar inte av det. Det blir att de hela tiden är på jakt efter någon som är lite snyggare, lite coolare, liiiite bättre. Och i längden tror jag att många av dem tjejerna får svårt att hitta någon på riktigt, det blir mest en massa smådejtande eller hyfsat korta relationer (max något år) stup i kvarten.

Samma gäller givetvis för killar men jag tror att det är betydligt färre som har samma "möjlighet" eftersom män är kraftigt överrepresenterade på sajterna.

• Papito
    Anonym (tomt) skrev 2014-01-30 16:25:10 följande:
    gör ett test. skapa en fejkad tjejprofil, sno en rätt snygg tjej som bild.

Börja säg nej tack till alla som mailar.

Sen får vi se hur länge du orkar.

Jag kan förstå att det är så för vissa men alla kan inte få 40 mail om dagen.

Sen pratar jag om såna mail där man ansträngt sig lite mer. Skickar jag en tvåradersflirt så räknar jag med att kanske inte få svar men skriver jag 10-15 rader med innehåll, kopplat till tjejens profil, ja, då tycker jag faktiskt att tjejen åtminstone kan skicka ett standardsvar med nej tack.
  • Papito
    Anonym (hur gör man?) skrev 2014-01-30 15:43:53 följande:
    har alltid försökt svara artigt och tackat nej om det inte kändes intressant men min erfarenhet är just som nån skrev, att de svarar igen då och antingen försöker i alla fall, eller svarar lite surt/förolämpat

Har varit med om en som surt skrev att jag kunde väl åtminstone läsa igenom hans profil innan jag dissade. Men jag insåg direkt att det inte var nåt för mig så varför skulle jag?

Eller killen som mailade 3-4 ggr till trots mitt "nej tack" "varför tackar alla tjejer nej"? hehe tja inte vet jag, jag vet bara varför jag tackade nej...bla annat för att han bodde för långt bort. Då började han tjata om det, att det var inte SÅÅÅÅ långt bort väl? Och vi kunde väl skriva lite ändå. När jag förklarade att det inte är nån ide att skriva en massa och engagera sig när det ändå aldrig kommer bli ett möte så gav han sig (motvilligt)

Den typen hade nog mått bättre av att inte ha fått nåt svar alls tror jag

En del tar vilket svar som helst som att det ff finns en chans

Det där har vi pratat om innan och jag förespråkar ett (1) mail med nej tack. Om killen ändå fortsätter tycker jag absolut att ni kan strunta i att svara. Då är det som du säger, han fattar inte oavsett. Klart att ni inte ska behöva förklara er mer än så.
  • Papito
    Anonym (HOho) skrev 2014-02-17 10:35:24 följande:
    www.vadmenarhan.se kan man få hjälp att tolka sms och textmeddelande och textkonversationer. asbra!

Nja...väldigt "farligt" med såna mallar. Det är bara i amerikanska collegefilmer & romantiska komedier som det finns ett speciellt kodsystem, inte i verkligheten

Blir ofta missförstånd när man skriver det man menar och tjejen tolkar efter en kodmall
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!