• Papito

Ärliga nätdejtingstråden!

Angelven skrev 2013-01-21 23:45:34 följande:
    Jag vet, jag skall inte skriva till de långt bort - men hon lurade mig Hon var inte så långt bort i profilen och så på dejten berättade hon att hemorten inte stämde ... (och åldern, jag kan vara lite pissed över det men vad fan, hon är söt, trevlig, intelligent och hade en _väldigt_ bra anledning). OCH hon hade en plan för hur avståndet skulle fungera på sikt. 

"Hon lurade mig"

Hur gammal är hon då? Du är 43-44?

Har någon av dem barn?

Förresten....har du kollat upp inkomsterna?

Ta den som tjänar närmast dig

Obs!!!

Innan jag blir påhoppad....

Sista meningen skrevs i väldigt skämtsam och vänskaplig ton
  • Papito
    Angelven skrev 2013-01-22 08:29:42 följande:
    Ett år yngre, inte sex år som i profilen. Det spelar inte så stor roll. Alla har barn.

Och du känner mig Papito, feta inkomster

Ok, hade hon en väldigt bra anledning så ok....hon får vara kvar Annars är det farligt med rena lögner i presentationen.

Alltså, du verkar ha extremt angenäma problem och hellre åt det hållet....men jag skulle inte vilja byta med dig. Blir nästan för svårt att välja när alla verkar kanon. Det är väl där min akilleshäl finns, jag vill inte såra någon, samtidigt som jag vägrar spela dubbelspel...och jag är ganska framåt och engagerad om jag är intresserad så jag skulle få ohyggligt svårt att fortsätta dejta om jag gillade den första....men i ditt läge hade jag ändå velat träffa alla fyra.

Enligt lagen om alltings jävlighet (eller vad den nu heter) får jag dessutom känslan av att du är mest intresserad av tvåan som inte är redo och minst av ettan med planen, kan känslan stämma?
  • Papito
    Filipis skrev 2013-01-22 10:11:52 följande:
    Man undrar ju vilka förklaringar som är ok,om man ljuger att man är 6år yngre än man är?  Inte min typ av människa

Någon är sotis....
  • Papito
    Beya skrev 2013-01-22 10:20:14 följande:
    Instämmer totalt... det är f-n inte lätt.

Nu känns det helt ärligt som att jag inte kommer att träffa någon. Önskar för första gången att man bodde närmare en större stad, här lär det inte hända något. Så jäkla trist   

Klart att du kommer att göra!

Men jag kan förstå er som bor på mindre orter, att ni blir något mer frustrerade än vi i storstan. Här dyker det då och då ändå upp någon som verkar bra. Kanske visar sig att det inte är det man söker men man får ju upp hoppet och energin igen.
  • Papito
    Tusse85 skrev 2013-01-22 11:49:29 följande:
    Har kommit fram till att jag vill bara ha en varannan vecka pojkvän.... hmm, hur får man en sån? ;)

Imorse så kom mina söner in till min säng som dom brukar på morgonen och vi ligger då och gosar innan vi startar dagen... och då insåg jag att när mina barn är hemma vill jag inte dela dom med någon ju... tanken att någon annan skulle ligga där i sängen med oss kändes mest jobbigt :P känner ni med barn så också?

Men igår började jag iaf snacka med en urgullig kille på badoo... och efter ett par timmar så inser vi att vi bor typ 3 hus ifrån varandra :P haha....

Ja, kan känna igen tanken. Kanske får överväga långdistansare...då har man ju varannan helg och barnen behöver inte dela med sig

Men du kanske hittar den ultimata lösningen, han får helt enkelt sova hos sig när du har barnen men eftersom ni bor så nära kan ni träffas varannan dag när du har barnen och äter middag ihop (som han fixar). Sen leker ungarna en stund, ni pratar och sen går du och grabbarna hem. Perfekt!!!
  • Papito
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-22 14:29:42 följande:
    Det finns då en del skummisar

Först en som lackade ur totalt för att jag sa att jag var intresserad av någon annan "Han är säkert en idiot!", sedan en annan som försökte öppna konversationen med att han var på väg att skriva till en tjej i en öststat men att han blev intresserad av mig istället. Allvarligt?!
    Haha..skrattade gott, tack för att du delar med dig
  • Papito
    ander25k skrev 2013-01-22 17:07:46 följande:
    För att komma någonvart , så måste alla våga chansa lite , släppa på lite spärrar .

Jag kan nämna att jag flyttade 120 mil för 10 år sen , sa upp mig från jobbet och drog , nu är jag singel igen , men jag ångrar mig inte .

För min del skulle det innebära att ge upp den regelbundna kontakten med mina barn och jag är hellre singel resten av livet än gör det.

Men så fantastisk som jag är ska jag nog få ihop både och. Just nu känner jag mig inte det minsta orolig, trivs skitbra som singel...men på sikt gillar jag tvåsamheten bättre......tror jag
  • Papito
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-22 17:26:25 följande:
    Träffar du fortfarande hon där som du inte riktigt visste med?

Ja...men vi träffas sällan. Inte ens varannan helg..så det är svårt att veta vart det bär.
  • Papito
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-22 17:25:24 följande:
    Så, fick tag på honom nu och det var precis som jag misstänkte, han tyckte inte att det stämde helt. Trist så klart men ändå skönt att veta. Känns rätt segt att ladda om igen, förstår verkligen vad ni menar med att man behöver pauser ibland. 

Tråkigt..men du tvekade lite själv också. Du har ju två bra kandidater kvar...och nu slipper du tänka på om den här hade varit bättre när du väl hookar upp med en av de andra
  • Papito
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-22 17:57:19 följande:
    Ja, fast (och jag vet inte om det här är typiskt mig men) nu när jag bestämde mig för att börja med den här killen så blev ju de andra på något sätt nedprioriterade, och om det inte ens stämde 100 med han jag helst ville träffa, kommer detta att bara vara slöseri med vår tid? Vill att den jag träffar är "nummer ett", inte "det bästa jag kunde få" eller "det bästa som fanns att välja på vid just den tidpunkten även om ingen var riktigt bra". Usch, nu låter jag lite småbitter också
    Så ska du inte tänka!
    Han verkade bäst på pappret men visade sig inte vara det i verkligheten, en av de andra kan ju vara tvåa eller trea på pappret men visa sig vara hur bra som helst när ni väl träffas.

Tycker du ska vänta med bitterheten till efter tredje killen. Är det samma läge som nu, ja..då har du haft dejt med tre killar som verkade skitbra och inte kunnat stänga dealen...då kan du få vara bitter ett litet tag...men inte nu, inte en chans!
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!