• Papito

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (singelmorsa) skrev 2013-01-21 21:17:14 följande:
    Jag är lite trött på att leta efter någon intressant herre på HP. Det hade varit bra mycket roligare om någon av mina vänner fixade till en blind-date med en kille de tror skulle passa mig. Det enda kruxet är ju då att mina vänner inte känner en endaste singelkille. 
    Har en singelkompis som verkligen skulle behöva en framåt tjej som tar tag i sakerna...men han är nog för tam för dig
  • Papito
    Anonym (singelmorsa) skrev 2013-01-21 21:34:17 följande:
    Menar du för tam som i dumsnäll så nej då är han inget för mig men annars kanske. Glad
    Inte dumsnäll men passiv, varit singel länge. Tar inte kontakt med chicksen, vill inte rubba sina rutiner..haha, näää, tror inte det är något för dig.
  • Papito
    Anonym (singelmorsa) skrev 2013-01-21 21:48:43 följande:
    Jag har också varit singel i år och dar ju. Att han inte tar kontakt med brudarna först gör ju inget för jag är bra på att ta första steget Flört men det där med att inte vilja rubba sina rutiner låter inte så lovande. Så jag litar på dig när du säger att han inget är för mig. 
    Om jag säger att du och jag hade passat bättre så fattar du läget..
  • Papito
    NooneBird skrev 2013-01-21 22:32:41 följande:
    Jösses!!! Skickar ett långt sms till exdejten om att jag måste släppa honom och gå vidare mm, vad händer? Han RINGER MIG?. Fan låt mig bara gå vidare?.

Vad sa han då?

Han läser säkert tråden och vet exakt hur han ska parera dina drag
  • Papito
    Angelven skrev 2013-01-21 23:16:34 följande:
    Tro mig - tvåan har jag pratat med sedan början december på mail, långa, trevliga mail - jag har försökt på alla sätt och hon glider undan

Hon är söt, smart, trevlig, kan uttrycka sig - och nu måste hon hitta sig själv och en trygghet först för HP har varit mest att försöka fylla tomrummet

Tvåan utan tvekan men det hänger inte på mig.

Trean, gärna - jag tror vi skulle ha otroligt roligt tillsammans, massa galna upptåg och påhitt. Mycket samma drömmar och mål i livet också.

Ettan är den mest seriösa, vi har jättesvårt att träffas - och hon är miltals före mig i planeringen om hur det skall fungera nu och på sikt, hon vet vad hon vill. 
    Skitkul!

Men du får utveckla lite.
    Ettan, vad gör att du tvekar? Bor hon långt bort? Hon har en plan säger du, är den realistisk?

Tvåan, fantastiskt men håll henne som sista alternativ. Träffa dem andra och skiter det sig kanske det gått tillräckligt med tid för att hon ska ha hittat sig själv.. Du kan inte gå och vänta för då kommer hon aldrig dit eller så gör hon det med någon annan medan du stöttade och väntade.

Trean, vad är hållhaken?

Fyran? Mer info tack.
  • Papito
    NooneBird skrev 2013-01-21 23:19:24 följande:
    Hahaha,
    Såhär skrev jag:
    "Ok, du är inte redo för det du först trodde i början.
    Fine, jag förstår att min situation är skrämmande för dig som inte har har den erfarenheten.
    Hur mycket känslor jag än har för dig så måste jag släppa dig.
    Det kommer att gör ont som fan men det kommer att går över. Du har en underbar personlighet, jag är inte arg på dig. Kommer alltid att tänka på dig med ett leende på läpparna."

Sen frågade jag om en adress stämde som jag googlat fram då jag tänkte skicka hans present som jag köpt till honom. 

Tycker nog att du kunde varit lite hårdare, inte för att vara taskig utan för att vara tydlig mot dig själv också. Nu blev det lite som Afro sa, att du öppnade upp för honom.

Jag hade nog önskat ett lite rakare avslut från din sida, inte så snällt och förstående utan tvärtom. Kanske skrivit ngt i stil med:

"Jag har insett att det här är en återvändsgränd. Du är uppenbarligen inte mogen uppgiften och jag varken vill eller orkar ha en man som velar på det här sättet. Det finns inga hard feelings men jag vill inte ha mer kontakt med dig.
    Jag avslutar det här nu. Ha det bra/Noonie

• Papito
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-21 23:25:07 följande:
    Angelven -Ge trean ett försök! Se om det är lika klockrent i verkligheten! & sluta skriva med de som bor för långt bort?!

Kan bara hålla med Afrodite, lackar också ur på NB:s kille! Grrr...

Är även lite sned på min dejt, han svarade på mitt mess men efter flera timmar, sedan svarade jag och därefter tystnad. Antingen vet han inte vad han vill, eller så spelar han spel. Eller så sa jag något under första dejten som han inte riktigt vet hur han ska hantera, kan väl komma på en sådan möjlig sak som kanske får honom att tänka att det skulle kunna bli opraktiskt. Men då får han säga det, jag har inte tid/lust med en massa tjafs Demon
    Shit, du verkar väldigt bestämd..haha...du kompromissar ingenting?

Han kanske är upptagen med något också, du vet ju inte...men jag förstår dig och det känns som att det kanske är ngt som ligger och stör lite.

Ge honom till i morgon...sen har du ändå de andra två som verkar bra.

Vilken är detta? Du spaltade ju upp tre stycken där nummer tre var lite annorlunda mot 1 och 2 men du kunde ändå inte släppa honom riktigt.
  • Papito
    Angelven skrev 2013-01-21 23:34:49 följande:

Jodå, ettan har en realistiskt plan - det är nog egentligen jag som är strulet där - att försöka få till dejtingtid med en avståndsbegränsning som gör at det kostar mer tid än vanligt (jag måste ha barnvakt). Ärligt talat så tycker jag väldigt bra om henne och hon har en plan för hur vi skall göra på kort och lång sikt om allt fungerar. Ja, det är nog faktiskt en realistisk plan tror jag - eller vill tro åtminstone

Tvåan, avgjort - och det hänger inte på mig, hon har all info hon behöver för att sätta upp en fika när som helst och har haft det länge - hennes drag

Trean - hållhaken är att vi pratat i två dagar Men oj vad vid skulle passa bra <3 Tänk er att ni möter en kopia av er själv, fast sötare, smartare, vackrare, mer framåt - typ allt ni skulle vilja vara, fast tjej ? Och hon vill prata med er ? Ser er ? Samma intressen, fast en del av de saker jag drömmer om att göra  -det har hon gjort.  Vi har sett samma typer av program på tv - jag har en skiss på ett hus jag drömmer om att bo i och hon ger mig en länk till en site med sådana hus, bara för att vi pratade om den typen av saker ...

Fyran, det är nog brist på info för mig själv också, hon passar nog egentligen bra och jag henne, bra avstånd också, söt och trevlig, charmig! 
    Låter som att du inte kan misslyckas!!!

Tre kanontjejer, gå på magkänsla och dejta i den turordningen.
    När du väl fallit för en och hon för dig, ska du se att tvåan fattar att leken fick en ny ledare och börjar jaga dig

Läste om det för många år sedan, att kvinnor väldigt ofta vill ha upptagna män. Det var ngt om att de tänker att om en annan kvinna vill ha honom så måste han ha något bra. Minns inte exakt detaljerna men det var en ganska vetenskaplig grej.
  • Papito
    Beya skrev 2013-01-22 08:03:43 följande:
    Nej du så är det inte längre... jag skulle aldrig bli tilsammans med en sådan omogen strulpelle fler gånger.

Det är inte han jag drömmer om nätterna längre     och det är ju ett bra tecken

Omoget nog tog jag bort hans son igen för det kändes bara såå fel.  

Jag tycker inte att det är omoget. Ni var inte ett par så himla länge (som Rainbow som fanns med hela barndomen) och er relation gick via ditt ex.

Själv undviker jag i det längsta att adda barn. Jag vill kunna skoja och skriva med kompisar utan att barn ser, det är min barnfria zon
  • Papito
    Beya skrev 2013-01-22 08:06:57 följande:
    Aha är det därför du håller fast vid din dejt ( borde väl vara mer rätt att kalla det förhållande nu)

Haha...PRECIS!!!

Hon är bara lockbete

Njae....jag vill nog vänta med att kalla det mer än dejtande...men inser att jag får ta ett steg åt något håll ganska snart.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!