• Papito

Ärliga nätdejtingstråden!

Angelven skrev 2013-01-25 16:32:00 följande:
    Jupp, trean har jag mycket gemensamt med. Det som kan gå snett där är att hon verkar vara mycket mera en doer än vad jag är - å andra sidan så är det i och försig jag som är pådrivande i kontakten så jag får väl se vart det kan leda. Problemet med ettan är avståndet. Det går inte att ta en långlunch och träffas eller flexa ut lite tidigare. Jag är helt klart skeptisk till just avstånd. Fyran verkar skulla landa och hitta sig själv, fick ett mailmed den innebörden - eller vad säger ni tjejer, är det bara ett nytt hövligt sätt att tacka för sig?

Fasiken..jag gillar ettan, får en bra känsla..men du verkar sval och då går det inte.
  • Papito
    Anonym (hur gör man?) skrev 2013-01-25 15:08:30 följande:
    jag har en dejt på lördag :)

blir en med en av mina "bubblare" nu när den där andra ställde in.  (jo..jag har bubblare:))

Haha...Annika Jankell ska jag kalla dig..med bubblare och grejer

Beya, du som alltid tycker att jag är gubbig när jag rapar upp saker du aldrig hört talas om.....AJ var programledare för ett musikprogram för hundra år sedan..minns dock inte vad det hette
  • Papito
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-25 18:27:46 följande:
    Ok, kloka människor. Jag har ett litet problem.

Dejt imorgon med den där killen jag bara pratat lite med, som ville ha dejt direkt. ni vet, han som jag tyckte verkade lite stressad av sig. I varje fall så har jag ju lärt mig av Tusse och gjorde en liten sökning på hans nummer, som var jobbtelefonen. med en liten ändring av stavningen i hand efternamn (tänk Vikberg;Wikberg fast ett annat efternamn) så får jag upp BB-bilder. Och är nästan helt hundra på att det är han. Men det står inte något om barn i profilen och är självklart inget han nämnt heller. För mig är det dessutom inte aktuellt att dejta någon med barn och än mindre om de dessutom mörkar barnet!

Försöker han vara otrogen? Ska jag ställa in? Ska jag säga varför? Ska jag gå dit, spela med och spara utskällningen till senare? Hur svårt kan det vara att vara ärlig och hur kan man tro att det inte är viktigt?!

Oj, nu svävade du iväg snabbt. Kan ju vara ett syskonbarn...man vet aldrig. Fråga honom. Jag tror fortfarande på att man ska fråga såna saker om det känns skumt.
  • Papito
    Beya skrev 2013-01-25 19:15:09 följande:
    Jag vet killarna tycker du svävar iväg men ledsamt nog är min erfarenheter när man anar att något inte stämmer så gör det inte heller det. Har faktiskt varit med om det på en datingsida, där stod det att han hade två barn. Skrev om dem kort i presentationen också. Det visade sig senare på fb att han hade tre stycken! ja jag vet inte vad du ska göra.. jag hade ju inte varit så sugen förstår om du inte är det. Vi måste komma på något sätt att få reda på hur det ligger till

Det är så tragiskt alltså?

Så himla främmande för mig att människor gör så...och tror att de kommer undan med det.

Rainbow, leta efter en ny pärla....haha, börjar tycka synd om er tjejer..men vad vet jag, finns kanske lika många bluffmakerskor.
  • Papito
    Angelven skrev 2013-01-25 18:46:14 följande:
    Si där bidde det ju lite krångligt...

.... med bägge på heltid-barn ...

Det är lixom det som är grejen, det kan inte bli något annat än några gånger i månaden med avståndet - med ett närmre avstånd hade man kunnat ta en lunch eller en flexeftermiddagsfika ibland också. Eller haft barnvakt 2-3 timmar för en bio.

Ledig för mig är 2-4 kvällar per månad. Totalt.

Jag tror jag ger upp snart  

Okej, med all ny info förstår jag dig ändå. Jag hade också tvekat. Om jag visste att det var tidsbegränsat kanske jag hade chansat (beroende på hur mkt jag gillade tjejen) men annars hade jag hoppat det.

Fördelen med att dejta henne är att ni är i liknande sits och hon förstår vad det innebär att vara ensam med barn på heltid, hon är också medveten om att det på sikt måste finnas en plan (inte den där romantiska bilden av att ni kan ha det så i tio år). På plussidan finns också att hon är intresserad och matchar alla dina krav, det är inte småskit det.

Nackdelen är att ni inte kan träffas ofta och att det kan bli för tungt ok eller att ni aldrig lär känna varandra på djupet...samt att du inte "kan" leta vidare.

Tufft val!
  • Papito
    Angelven skrev 2013-01-25 18:46:14 följande:
    Si där bidde det ju lite krångligt...

.... med bägge på heltid-barn ...

Det är lixom det som är grejen, det kan inte bli något annat än några gånger i månaden med avståndet - med ett närmre avstånd hade man kunnat ta en lunch eller en flexeftermiddagsfika ibland också. Eller haft barnvakt 2-3 timmar för en bio.

Ledig för mig är 2-4 kvällar per månad. Totalt.

Jag tror jag ger upp snart  

Okej, med all ny info förstår jag dig ändå. Jag hade också tvekat. Om jag visste att det var tidsbegränsat kanske jag hade chansat (beroende på hur mkt jag gillade tjejen) men annars hade jag hoppat det.

Fördelen med att dejta henne är att ni är i liknande sits och hon förstår vad det innebär att vara ensam med barn på heltid, hon är också medveten om att det på sikt måste finnas en plan (inte den där romantiska bilden av att ni kan ha det så i tio år). På plussidan finns också att hon är intresserad och matchar alla dina krav, det är inte småskit det.

Nackdelen är att ni inte kan träffas ofta och att det kan bli för tungt ok eller att ni aldrig lär känna varandra på djupet...samt att du inte "kan" leta vidare.

Tufft val!
  • Papito
    Beya skrev 2013-01-25 19:22:50 följande:
    Ja absolut det hade jag kört på!

Varannan helg också?
  • Papito
    Filipis skrev 2013-01-25 19:41:13 följande:
    Nu är det ju inte du som ska gilla någon annans dejt

Haha....du ÄR sotis

Du får väl bjuda ut honom....
  • Papito
    Angelven skrev 2013-01-25 19:36:33 följande:
    Det gör det

Kanske med andra saker - men ändå.

Bluffar med jobb, vad dom har för avsikter, andra killar, ålder, avstånd, BILDER, hur de ser ut idag, sade jag avsikter ?  ...

Jag är nog för ärlig och snäll för det här  

Rainbow, är det inte bara att säga till honom på mail att du hittade bebisbilderna och han kan glömma det hela ? Pang på bara, han tänkte ju lura dig, varför skall du ta minsta hänsyn ? 

Ja, klart det är så!

Jag har nog haft ren tur hittills..men så har jag inte varit aktiv så länge heller...och när jag väl var aktiv blev jag givetvis paxad illa kvickt
  • Papito
    Beya skrev 2013-01-25 19:44:25 följande:
    Ja om det hade bara varit för ett år så absolut.

Attans!

Jag med faktiskt...för ett år
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!