singel pappa83 skrev 2013-02-01 13:12:28 följande:
har ALDRIG kommit någon vart med att vara snäll/gentleman dvs hålla dörrar, hålla bord, hålla väska,låna ut telefon,tändare,cigg osv men så fort jag inte är snäll så är d lättare att prata med tjejer då 90 % inte vill ha en kille som dom kan köra med som ni vet att ni gör ute på klubben ;)
Nu är det ju ute på krogen som jag menar att det är såhär, för där har ja iaf en chans, mot på dagen då jag alltid har sonen med mig å d skrämmer dom flesta :P
Vad tråkigt att du har såna erfarenheter. Visst kan jag hålla med om att rövhålen får oproportionerligt mycket uppmärksamhet men på sikt tror jag att det lönar sig att vara snäll.
Sen är det skillnad på att vara snäll och att vara mesig. Jag tror att de flesta tjejerna vill ha en snäll kille..men inte en mesig toffel som aldrig bjuder på motstånd. Tror att de tröttnar rätt snabbt på det. Men det tror jag egentligen inte handlar om kön, tror att det är likadant för många killar, gärna en snäll tjej men inte för mesig. hon får gärna våga ta för sig lite, säga ifrån, ha egna åsikter, ha en egen vilja och inte bara mjäka med på allt (obs, innebär inte att det måste bli konflikter, det orkar man inte med i längden, men att man får kompromissa).
Men många vill som sagt inte ha en alltför mesig pojkvän, han ska ju ändå utstråla någon slags liv, energi...han ska våga ta egna beslut, ha egna intressen, brotta ner henne och kittla henne, hångla upp henne lite oväntat...inte be om lov för allt liksom
Jag skulle få krupp om jag hade en väldigt mesig tjej..men snäll ska hon vara, det är ett grundkrav
Sen tror jag att det där med gentleman, det har ju inte heller att göra med hur snäll man är och det avgör inte om du får tjejen eller inte. Tror absolut inte att du ska spela rollen av coola, elaka killen...dels kommer folk att se igenom den och du blir bara patetisk, dels kommer du inte att trivas i den rollen och dels kommer du att få fel typ av tjej för hon väljer dig för egenskaper du egentligen inte har.