• Papito

Ärliga nätdejtingstråden!

Angelven skrev 2013-02-13 08:59:47 följande:
    Jupp, börjar inse det. Tråkigt för hon och hennes intressen är en väldigt bra match.

Att det skall vara så svårt:

"Sökes - fikasugen tjej som har hittat sig själv, städat sin garderob på gamla skelett och bor inom en timmes avstånd med möjlighet att träffas mer än 1 ggr i månaden så inte tokmånga aktiviteter på gång...

Du bör vara söt, rik, smart, besöka ett gy ibland och ha bra ironisk humor ..." 

Låter som en bra presentation, har du skrivit så?
  • Papito
    Angelven skrev 2013-02-13 09:05:30 följande:
    Nope, jag har den presentationen som jag fick tjejerna här att hjälpa mig med.

Kanske borde lägga till det som avslutande rad ... 

Ja, alltså...vi har ju diskuterat det tidigare att vi inte är överens pm kraven men det är ju vad du söker och då är det kanske lika bra att allt står med, många sållar bort sig själva av en eller annan anledning men du ska ju inte hitta många, du ska hitta rätt.
  • Papito
    Angelven skrev 2013-02-13 09:04:20 följande:
    1. Vi dejtar lite och SMS'ar mycket. Jag tror inte riktigt på planen , det går inte att flytta ihop efter ett halvår om man träffats 1 ggr per månad några timmar...

2. Inte hört ett ljud, hon verkar behöva leta

3. Det var lite mera komplicerat än så - hon var inte mottaglig för känslor vid fikat (egna ord efteråt, familjehändelse tydligen)

4. Bra match, försöker få till en fika men slingrar sig. 

Nej, ska planen gå i lås får man träffas betydligt mer. Kan inte flytta ihop med en okänd person, inte när man har barn.

Trean med känslospärren, var den tillfällig eller pågår den ännu? Finns det ngt att hämta framöver?

Hm..var försiktig med ormen (hon som slingrar sig, haha)...gör hon det av rätt anledning kan du ha henne i periferin, man vet aldrig när rätt läge dyker upp. Men annars ska du nog ha ett slutdatum och sen tacka för dig.
  • Papito
    Angelven skrev 2013-02-13 11:10:39 följande:
    Jag får köra på haremstanken...

1 som är söt, 1 som är smart, 1 som är smal och 1 som är rik  

Haha...nu snackar vi!
  • Papito
    Beya skrev 2013-02-14 14:03:06 följande:
    Puss på er alla som vill ha på Alla hjärtans dag 

Puss & hångel på dig!
  • Papito

Noone Bird och (33-åring), vilka konstiga killar ni råkar på. Noone du måste ju ha världsrekord i otur på den fronten. Okej för att en kille kan vara kass och/eller inte intresserad men att höra av sig hör ändå tid vanligt hyfs. Nu har jag inte dejtat så mycket men det skulle aldrig falla mig in att inte höra av mig efter en dejt, oavsett vad jag tyckte om den.

Eller är det så illa att det vanliga är att killar gör så?

• Papito

Jag har egentligen inga direkta krav jag heller....bara hon är 171 cm, 67 kg, blond, normalbyggd, har humor, charm och tar för sig i sängen. Hon måste iofs vara hyfsat smart, djup och klara av att reflektera över sig själv och andra. Hon ska vara empatisk och ha förmågan att prata om sina känslor.

Jag vill att hon är klar med partylivet och inte längre behöver spendera längre perioder i Asien för att hitta sig själv. Men hon ska givetvis tycka att det är kul att gå ut ibland och resa tillsammans med mig och mina barn. Som hobby ska hon helst ha jogging...allt annat går fetbort...möjligen kan hon få spela tennis.

Hon ska passa i jeans, kjol, klänning och sportiga kläder.

Hon ska inte vara fööör fotbollsintresserad men ha lite koll iaf.

Hm...inte jobba kvällar eller helger, inte resa för mycket i jobbet och det ska vara ett jobb med flextid.....och hon ska vara bra på att laga mat och gilla grillat.

Hennes familj ska vara stabil och välkomnande.

Så egentligen är jag rätt enkel att ha att göra med

• Papito
    Anonym (singelmorsa) skrev 2013-02-14 19:43:45 följande:
    Det vanliga är att killen inte hör av sig efter dejten om han inte är intresserad. Väldigt sällan man får ett tack men..

Helt sjukt!

Trodde jag faktiskt inte.

Skäms och ber om ursäkt för vårt släkte
  • Papito

En allmän tanke till bara.

Vi diskuterar ofta det här med att svara eller inte svara på mail och att messa eller ringa efter dejt.
    Det som slår mig...och förvånar mig väldigt mycket är att det verkar vara ganska många av er tjejer som inte tycker att ni behöver svara på mail eller ens att man behöver höra av sig och tacka nej efter en dejt. Att man inte svarar på ett brev kan jag ändå köpa men det känns konstigt att man efter en dejt inte ens hör av sig för att tacka nej.

Nåja, reflektionen är den att om man läser en hel del av inläggen här så är det många som är sura, nervösa, ledsna, besvikna, uppgivna och frustrerade över att killen inte hör av sig i tid, när han ska, tillräckligt ofta etc etc.

Men samtidigt tycker alltså flera att det är okej att inte höra av sig efter en dejt...hur tänker ni då?
    Ni märker ju själva vad jobbigt det är att inte få svar i tid eller tillräckligt ofta...är ni med?

Det är inget påhopp nu men lite kritiskt är det givetvis...och framförallt ärligt undrande

• Papito
    Anonym skrev 2013-02-15 20:34:31 följande:
    Du tänker för mycket.
    Anonym skrev 2013-02-15 20:56:15 följande:
    Jag håller med.
    Haha
    Mycket möjligt att jag gör, är beredd att hålla med...men jag gillar att tänka
    Dessutom var det här en reflektion på en uppenbar dubbelmoral.

Tycker det är väldigt märkligt att gå på en dejt och sen inte höra av sig, oavsett vad man tyckte och oavsett om det är kille eller tjej som beter sig så. Jättemärkligt i min värld!

Men visst..håller med om att jag kanske tänker för mycket..men undra om det inte är det som skiljer mig från fårskocken

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!