Anonym (mia) skrev 2013-02-16 14:11:57 följande:
Jag har hängt med en del i tråden sista tiden och imorse har jag läst hela tråden , kul att läsa om er.
intressant att läsa dina inlägg Papito.Tycke du skriver många bra inlägg och har bra synpunkter att komma med men du är inte så personlig i tråden. Du tycker och tänker massa hela tiden men skriver aldrig om dig själv. Dom andra skriver hela tiden väldigt ärligt om sina känslor i tråden och vad dom går igenom men kan nog inte hitta ett enda inlägg där du delar med dig så mycket av just dig själv som alla andra i tråden.
hoppas du tar inte tar detta som ett påhopp , men fastnade för dina inlägg då du som mig också verkar tycka om psykologi.
Ni vet han jag bertta om som jag träffa häromdagen och åt rabarberpaj?vi ska traffas ikvall igen.. tänkte ge det en chans till.
Haha...du vill alltså ha sagt att jag är en charlatan?
Tack för komplimangerna!
Du har helt rätt (mia), dina iakttagelser är korrekta, jag tycker och tänker mycket men har inte varit så personlig..eller, det tycker jag nog att jag varit, jag har delat med mig rätt mycket av hur jag tänker och varför (framförallt tidigare i tråden)...men jag har inte varit så personlig när det gäller dejtandet och att berätta runt det, det är sant.
Jag tror att det beror på lite olika faktorer. Jag var t.ex. en av de första "stammisarna" som skrev utan att vara anonym, det är klart att det begränsade (och begränsar) en del. Vi var inte så många som skrev regelbundet och av oss var ännu färre icke-anonyma, samtidigt kunde man se att tråden lästes av enormt många, det begränsade också.
Läser man inlägg från en random fredagskväll kan man nog få intrycket av att jag är en ytlig spelevink som stöter på allt och alla men det är ganska långt ifrån sanningen. För mig är humor viktigt, jag har aktivt försökt stötta, vara positiv och skapa god stämning i tråden (även om jag misslyckats ibland och fått be om ursäkt) men jag har också en djup, reflekterande och allvarlig sida som är lika stor som den spralliga, den kanske inte alla lyckats se. Den visade jag kanske mer i början av tråden men tråden har som sagt ändrat karaktär en hel del och jag håller ganska hårt på min integritet, känner mig mycket mer begränsad idag när allt man säger tas som påhopp. Jag tror att många av de lite nyare läsarna, som kanske inte läst ikapp hela tråden (respekt att du orkade) inte heller förstår att jag haft lite den jargongen, oskyldigt flirtig, lite "elak" & rå humor men med kärlek och värme utan att mena något illa, tvärtom.
Förutom de faktorerna finns det en väldigt praktisk och reell anledning och det är att jag under en ganska lång period helt enkelt inte dejtade, haha..så jag hade åsikter och teorier men ingen praktik
, då är det svårt att dela med sig. Sen är det också så att jag haft en ganska bra träffprocent så de få jag träffat har det blivit fortsättning med och det gör att jag haft få dejter och ju mer jag träffar någon desto mindre info ger jag, vill inte lämna ut någon sådär bara.
Idag, när jag faktiskt dejtar känner jag tyvärr som jag sa tidigare, att trådens karaktär är lite råare och hårdare och då känner jag inte för att ge för mycket detaljer, då håller jag mig till generella diskussioner. Du som läst hela tråden har säkert också noterat att jag i stort sett lagt ner skojandet och flirtandet...tråkigt men det blev för många missförstånd helt enkelt, det var inte värt det.
Det finns några få jag inboxar med och de får givetvis höra mer om de är intresserade
Oj, känner att jag svamlar nu...har knappt koll på vad jag skrivit, ställ följdfrågor eller inboxa om något är oklart