Anonym (Fia) skrev 2012-09-13 15:54:46 följande:
Alltså nu måste jag skriva något! Har läst i denna tråd sedan den startade (!!!!!!!!!!) och nätdejtar själv på HP! Så intressant att få höra hur andra tänker! Jag är nu i situationen att jag träffat en kille 2ggr, ska träffas igen på Lördag.. Men är totalt osäker på hur han "egentligen" är. Han har varit den perfekta dejten; rolig, snygg, urtrevlig, etc.. Och jag är helt klart intresserad.. Men så berätta han om gamla förhållanden (jag frågade! Ps. Rainbow - fråga bara, det gör jag! Om allt! Och ingen har misstyckt. Jag skämtar ofta lite om det och gör det lättsamt genom att berätta nåt kul om mig själv, sedan drar jag allt ur dom.. sakta men säkert., hehe), hur som.. Hans senaste var 10 år yngre än oss! (vi är 31/32), jag menar vad ska en 32 årig man med en 22 årig tjej?? Jag skulle aldrig kunna relatera till en så ung kille. Så där började mitt tvivel.. Sedan att han aldrig haft ett långt förhållande eller bott ihop - själv har jag haft flera långa förhållanden! Den här killen har ju ingen erfarenhet av vad som krävs tänker jag då.. Och han är värsta gym fanatikern, super tränad - jag är smal men sportar inget alls! Vilket han inte verkar bry sig om, men vi är så olika tänker jag.. Han är lixom lite "Stureplan", medans jag är "Söder" ;) Stockholmare uppenbarligen, haha Ja! Så detta är mitt dilemma med honom. Därför ska jag på en annan dejt med en "ny" ikväll! Ska bli spännande..
Jag brukar inte ha svårt att fråga alls. Tvärtom- jag är normalt sett skitbra på det! Men ändå får jag inte riktigt till det här och det gör mig osäker. haha
En av mina närmaste killkompisar sa till mig "Se till att du kan prata med nästa kille du träffar" (mitt ex är som en jäkla mussla!) och de orden förföljer mig. Pallar inte en till...!