Inlägg från: Anonym (rainbow) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rainbow)

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (HP) skrev 2012-08-29 12:55:00 följande:
    Jag vet ju att hans yngre brorsa inte mår bra, så  min tanke var väl att det hänt nåt där.
    Gällande övernattningen har vi inte sovit hos varandra. Vi har haft sex en gång, och meningen var att han skulle sova hos mig den kvällen, så han är ju inte helt fel ute. Det jag ifrågasätter är väl att han avbokar och sen hör av sig sent på kvällen.

Och jag håller med det där med att vara trött, det kan ju alla vara. Men vi hade inget särskilt planerat, vi skulle vara hemma hos mig. Och jag vet att han jobbar otroligt mycket just nu, men att komma över en stund och prata hade ju varit okej. Han har varit så jävla på och det skulle bli så mysigt och hit och dit.

Så jag är skeptisk. Jag får väl höra av mig imorgon ändå. 

Falla pladask kommer jag verkligen inte göra. Det kan jag lova dig.      
    Jag skullen inte höra av mig till honom, utan låt honom ta initiativet nu. Skulle faktiskt vara lite tveksam kring en kille som inte ens prioriterar dig i början. Luktar strul på en mils avstånd, se till att han är värd det. 
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (HP) skrev 2012-08-29 13:38:48 följande:
    Jag håller med. Så hade jag själv gjort.
    Nej han är ute ur bilden. Finns andra. Glad 
    Tror du tänker rätt. Om han mot förmodan är något att ha så låt honom jobba för dig och visa lite mer intresse än vad han gjort hittills. Hör du inget mer så var han nog inte värd att lägga någon större energi på trots allt. 
  • Anonym (rainbow)

Tror att min dejt från i helgen var lite som singelpappan tyvärr. Ni vet, en sådan där som vill äta upp kakan och ha den kvar. Han messar och så men ser att han är online på dejtingsajten (nu kan man ju tycka att det är dubbelmoral men just för att jag inte litar på killar så skaffade jag två olika konton, ett som jag aldrig skriver från utan mer bara för att hålla lite koll på avstånd så att jag inte blir lurad).

Men jag vet inte hur ni tänker, om man träffat någon och vill se vart det leder, är man på dejtingsajten dagen efter och spanar in utbudet? Eller är det jag som inte kan det här spelets regler? 

• Anonym (rainbow)
    Foreverlove skrev 2012-08-30 18:00:40 följande:
    Jaaaa! Point taken!

Det där med mataffären..visst spanar man inte in så många där.. MEN som många sagt innan (tror jag) är det inte enbart utseendet man går på.
    Attraktion för mig är mkt mer än utseende, tror jag du håller med om.
    Mitt x hade jag nog inte tittat speciellt extra på i butiken..nog för att han ser bra ut, men ändå.
    Det var ju hela hans person som jag tände på. Hela paketet!
    Såklart man måste vara fysiskt attraherad men det är ändå ett pussel som ska läggas där jag vill att alla bitar ska falla på plats.
    Håller med till 110%. Plus att jag är så ofokuserad på att spana i matbutiken att det liksom inte skulle hända att jag raggade upp någon där
  • Anonym (rainbow)
    Papito skrev 2012-08-30 20:41:40 följande:
    Svårt det där, han kanske kollar om du är inne..ännu en kass grej med nätet. Att "alla" dejtar runt gör att "alla" blir otrygga för man vet att den andra troligen har flera på g. Blir en ganska onaturlig situation där man inte vet när man ska släppa taget och våga hoppa.
    Jag dejtade en tjej och tittade in då och då för att kolla om det kommit fler brev men som jag sa tidigare så försöker jag fokusera på en i taget och då hade jag egentligen redan avslutat det mesta redan innan..avslutade med en som bara mailade sporadiskt och efter två-tre dejter pausade jag helt enkelt och loggade inte in mer. Nu loggar jag inte heller in...väntar på att någon kommer fram vid frukt- och grönsaksdisken istället

Fråga honom rakt ut om han fortfarande är igång på sajten.
    Fast han skriver aldrig till mig på han är online ju. När han kontaktar mig är det på mobilen och det känns väl lite som att han antingen försöker hålla mig på halster eller så ser han mig som ett lämpligt tidsfördriv i väntan på något bättre? Hmm...ska ge honom en chans till veckan så har jag förhoppningsvis mer kött på benen...? Är bara rädd för att bli utnyttjad, känns som om det är lättare i nätdejtningvärlden...
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (tokkär!!) skrev 2012-08-31 11:27:14 följande:
    Jag kanske borde dra öronen åt mig nu. Skrev ju förut att jag funnit kärleken på en gång. Patetiskt? Ja kanske.
    Hade jag fel? Nej! Älskar den karl och det står jag för men börjar redan nu känna mig som ett andrahandsval för honom. Han säger en dagen att vi ska ses då och då och sedan har han annat för sig.
    Som idag är han ledig och skulle kommit hit i gårkväll. I går säger han att han ska jobba 13-18. Okej säger jag men jag kommer till dig till sju då istället. Nej, det kanske inte går , jag kanske ska träna om jag orkar eller bara slappa och ta det lugnt. Ska ju jobba lördagmorgon oxå.
    Häromdagen var det hans son han skyllde på, i början på veckan var han förkyld och inte orkade!!!

ja fan, jag har väl gått på en nit då!!

Så säg bara det bara.
    Oj, förstår att du är besviken! Så himla oförskämt!
    Förstår att det är lättare sagt än gjort, men släpp honom innan du hinner falla ännu hårdare...han respekterar ju dig inte alls. Kram 
  • Anonym (rainbow)
    Johnny Mnemonic skrev 2012-09-05 22:52:41 följande:
    Papito, bäst på vad? Att inte hitta den man söker?
    haha
  • Anonym (rainbow)
    Johnny Mnemonic skrev 2012-09-06 15:04:13 följande:
    Det gör jag stundtals nu också men jag känner oandrasidan också att jag vet var jag har mig själv nu och att jag är egentligen den enda person jag kan lita på, det handlar inte så mycket om att våga... utan att jag helt enkelt vet att jag aldrig kan utlämna mig på samma sätt jag en gång gjorde och det var nog kärlek för mig, att delge allt och det innersta jag hade med någon. När man sedan blir sviken, upptäcker att det inte var så från båda håll, att jag aldrig fått det förtroendet själv så försvann nog den illusionen av gemenskap. Jag har nog helt enkelt fel bild av vad ett förhållande och kärlek innebar, för mig var det nästan som att man var en del av varandra. Men inte som i ägande eller bestämmande rätt. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara... Och det är egentligen ganska irrelevant för jag vet nu att det inte är så det är. Jag kommer nog alltid ha den "tomheten" inom mig och eftersom jag vet att ingen kan uppfylla det på detta sätt så vill jag inte såra någon eller mig själv.
    Fast jag tror nog att det finns de som vill ha precis det där i ett förhållande. jag, och flera av mina vänner har haft det så i våra mer seriösa förhållanden...kanske inte till en början, men efter ett tag när man börjat tro på en gemensam framtid. Att släppa in någon totalt innebär ju en enorm sårbarhet så man måste som byggqa upp ett ordentligt förtroende först.
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (singelmorsa) skrev 2012-09-06 20:45:26 följande:
    Jag har en liten fråga till herrarna i tråden. Om ni har sex med en tjej som ni inte har känslor för ligger ni då kvar och kysser, pratar och myser med tjejen ifråga efteråt då och avslutar med kyssar vid dörren innan ni går? Eller drar ni snarare så fort sexet är avklarat så att säga? 

Denna fråga har diskuterats en del i mitt umgänge det sista och det vi kommit fram till är att som tjej om man enbart är intresserad av sexet så ligger man inte kvar och myser men gillar man killen så vill man fortsätta med prat och kyssar. Det blir på något konstigt sätt  mer intimt då. 

Så vad säger ni grabbar?  
    Jag är tjej men vet killar som mer eller mindre drar innan tjejen vaknat och de som stannar kvar och myser även om det bara är "känslolöst" sex. Vill man veta vart killen står, fråga!
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!