Inlägg från: Anonym (rainbow) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rainbow)

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (nyfiken!) skrev 2012-11-27 19:53:42 följande:
    Kan hålla med om detta med att vara en idiot = få tjejer, 
    dom enda ggr jag träffat någon tjej ute på krogen och kommit nån vart har varit när jag varit en idiot och inte brytt mig om henne alls.
    Annars är jag en trevlig kille som aldrig är en idiot utan är alltid trevlig osv mot tjejer, men tyvärr har d gett 0 jämfört med att vara en idiot har gett i 80 % av fallen, tråkigt men sant.
    Sen att man är mer intresant när man redan är upptagen är ju en annan sak... 
    En del tjejer vill absolut ha skitstövlar, men frågan är kanske snarare varför det är den typen av tjejer som "snälla killar" dras till?
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (nyfiken!) skrev 2012-11-27 21:29:32 följande:
    är väll mer att dom "snälla" tjejerna vill ha rövhål till killar ;)  vet faktiskt inte varför det är så, är alltid "snäll" när jag är ute, håller upp dörrar, hjälper tjejer genom trånga dansgolv, håller borta fulla folk från dom när dom dansar osv.  ändå är dom enda gångerna jag kommit nån vart är när jag varit ett rövhål och inte gjort nått av d...
    Om jag ser till mig själv så gillar jag förvisso inte killar som typ mejar ned en på dansgolvet, men jag faller nog inte heller för de som är FÖR hjälpsamma, uppskattar dock den typen av beteende från en pojkvän som jag redan fallit för eller nära killkompisar. Ett nytt ragg skulle nog inte komma jättelångt med det beteendet tyvärr...:) Det är hel vetenskap det här med raggning!

• Anonym (rainbow)
    Anonym (nyfiken!) skrev 2012-11-27 22:43:59 följande:
    Gör ju inte allt för en å samma tjej, men då bekräftar du ju att man som idiot ( i vissa fall) kommer längre än som gentleman! 
    Men allt är inte svart-vitt.

Bara för att man inte är superartig behöver det ju inte betyda att man är en idiot? Jag kan tycka att de som är FÖR artiga utan att jag egentligen känner dem känns lite påträngande. Att någon håller upp dörren är trevligt men skulle en främmande kille mota bort fyllon utan att jag bett om det skulle jag nog känna att han hade ett ganska stort kontrollbehov.
  • Anonym (rainbow)
    Papito skrev 2012-11-27 23:36:48 följande:
    En träffade jag på nätet..eller vi har inte träffats men bokat dejt. Samma dag lyckades jag med konststycket att hooka upp med en tjej irl också..men det var inte meningen att det skulle bli så, bara blev, ren tillfällighet.

Och nu, snäll som jag är har jag dåligt samvete för jag tänker inte köra dubbelt så då måste jag avsluta ngt som precis ska påbörjas..med någon av dem. 
    Ok, hon du bokat dejt med, bor hon långt bort/fixar barnvakt eller annat som kräver viss framförhållning? Om svaren är nej skulle jag träffa IRL-tjejen på en dejt först, och om det fortfarande känns bra, avboka internetdejten och skriva att du tyvärr träffat någon IRL och att du vill se vart det leder...

Varför den prioriteringen? Jo, du har träffat IRL-tjejen och vet iaf att ni inte är helt off. Nättjejen är fortfarande ett lotteri tills du träffat henne och vet om det öht stämmer när ni väl ses... 
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (nyfiken!) skrev 2012-11-27 23:56:27 följande:
    klart det inte är, nu va detta ju bara ett exempel .. gör ju inte så alltid. men om jag t.ex. pratar med en tjej och hon vill dansa men inte orkar med alla påflugna utlänningar så brukar ja hjälpa henne då! 
    Det är inte många tjejer som gillar ha massa påiga killar runt sig när dom dansar heller!  
    Ok, så det är bara utlänningar som är påflugna...? Finns gott om jobbiga svenska killar på dansgolven med...kanske tycker dessa tjejer att du är lika påig om de nu inte faller som käglor? 
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (nyfiken!) skrev 2012-11-28 09:18:51 följande:
    nej men det är bara utlänningar som jagar i flock, svenska killar är inte ens i närheten av lika påiga , iaf inte i denna staden! ..... om dom hade tyckt d så hade dom inte bett mig dansa med dom....
    Jag tror jag behåller mina åsikter om din attityd kring utlänningar för mig själv, annars kommer vi att hamna ruskigt off topic här. 

Om tjejerna dessutom ber dig dansa med dem ser jag helt ärligt inte problemet. Då har du ju din öppning för att charma dem?!

• Anonym (rainbow)
    Anonym (rakoärlig) skrev 2012-11-28 12:48:25 följande:
    Var på en dejt i fredags med en tjej, som jag tyckte var jättetrevlig och mysig. Vi åt på restaurang och efteråt föreslog hon en fika, som vi gick vidare till. Vi pratade rätt så länge. Vi bokade inte in en andra dejt, men hon drog upp om att träffas i hennes stad nästa gång....

Senare på kvällen skickade jag ett sms o tackade för kvällen, och sa att jag gärna träffas igen. Hon svarade och tackade också. Igår hörde jag av mig via sms, och frågade om hon var ledig i helgen. Men hon skulle jobba.

Vad tycker ni? Ska jag avvakta nu som kille, eller höra av mig i nästa vecka, och fråga om hon vill träffas en andra gång? Om nu inte hon gjort det....

Dessa dejtingregler, urk, föredrar raka puckar. Men då skrämmer man väl bort personen...

Jag gillar raka puckar, men vet mååånga tjejer som faller för "spelet". Jag skulle backa lite, skicka något mess på söndag/början av nästa vecka lite allmänt, typ fråga om de varit snälla med henne på jobbet el. liknande. Sedan när hon svarar, fråga mer rakt när hon tror ni kan ses nästa gång.
  • Anonym (rainbow)

Jag tror inte att du ska grubbla ihjäl dig över det där. Har förvisso en del tjejkompisar som tycker att killen alltid ska bjuda, men de hade heller inte föreslagit fika efter maten då. 

Gillar man någon så gör man det förhoppningsvis även om han inte pröjsar rubbet...även om jag absolut uppskattar det som en fin gest ifall han bjuder (men då bjuder jag helst tillbaka redan samma kväll). 

• Anonym (rainbow)
    Carlito skrev 2012-11-28 21:35:35 följande:
    Hej alla!

Måste fråga killlar och män, hur mycket orkar ni gå in för det?

Har försökt lite på Happypancake och Mötesplatsen, kontaktat en del jag har varit intresserade av sådana jag skulle kunna tänka mig in IRL och de som vanligtvis kan vara intresserade av mig. No luck kan man lindrigt säga, vad ska man göra, dra ner brallorna totalt? Hur mycket ni bjuder ni upp? Sälj och åter sälj eller vad gör ni som "lyckas" enligt dejtings alla regeler och kosnter.

Jag orkar inte vara annorlunda en IRL, har väl aldrig haft problem med att få tjejer, orkar inte bara med krogen längre.
    Har inte för avsikt att ändra mig heller eller mitt beteende på nätet.

Så.....hur är det för er, gör ni annorlunda än IRL, intressant att veta.....

Ha de alla! 

Nu är jag ju tjej men jag tänker "you win some, you lose some".
    Kanske har du valt "fel" bilder som skrämmer bort tjejerna? Jag lägger ganska stor vikt vid vilken typ av bilder killen valt måste jag erkänna.  
  • Anonym (rainbow)
    singel pappa83 skrev 2012-11-28 21:56:15 följande:
    Håller oxå med, skriver inte till vem som helst utan bara dom som intreserar mig, då skriver jag ett mail på 4-8 meningar typ och visar att ja läst hennes press och skriver alltid nått me tanke på d. men tydligen är jag ful som träskmonstret i shrek eller så blir alla tjejer livrädda eftersom jag har barn.... 
    NooneBird skrev 2012-11-28 22:19:08 följande:
    Ok, hade just ett mycket skumt samtal med min dejt…. Vi satt och diskuterade helgen för vår nästa dejt och han säger plötsligt att han inte kan nästa helg då jag är barnledig. Men att an kanske planerar en suprise att dyka upp med två dagars varsel. Jag nämnde då att en vän ska åka åt hans håll helgen efter min barnlediga helg och att jag kan byta helg om det är så då vi ändå måste byta helg då jag ska ha barnen denna jul. Då säger han faaan har du pratat med….. (tystnad) nej jag kn inte säga, det var inget. Nej jag kan inte den helgen…. Jag har något planerat så då kan jag inte. Du får ha is i magen, du kommer att förstå sen.  Jag sa till honom att han får isf koma ihåg detta… Du kommer att förstå sen säger han…. ???????

Grejen är att jag fyller 30 nästa månad och jag vet att min kompis planerat något för mig, fast att hon nu säger att nej jag tänkte att vi skulle ha något i januari istället pga dålig ekonomi… Jag blir väldigt misstänksam nu. Pratade med min kompis och sa att "jag vet att du skulle vara ärlig med mig"  men hon säger att hon vet inget kanske är det en annan vän som planerat något för mig. Hmmmm

SHIT vad besviken jag blir nu om det inte är som jag misstänker…... 
    Ok, det här blev lite rörigt för mig som utomstående. Du tror att din dejts konstiga beteende har något med ditt 30-årskalas att göra? Känner någon av dina vänner dejten?

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!