Inlägg från: Anonym (rainbow) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rainbow)

Ärliga nätdejtingstråden!

Xmag skrev 2012-09-17 18:55:43 följande:
    Om du inte har hans mail kan du även skriva ett vanligt brev. Tror ett SMS blir lite kort. Eftersom du ändå tycker killen är en bra person och han är trevlig men att känslorna saknas tycker jag att han förtjänar att förstå det. Vågar du ringa kan du göra det också men är du konflikträdd och osäker finns alltid risk att man inte får gram det man vill. Jämför med Alex i Solsidan för ett extremfall. Då kan det vara bättre att skriva så man får det formulerat så som man vill ha det. Det är alltid bra att få ett avslut så att man kan gå vidare. Personligen hatar jag "rinna ut i sanden" metoden. Ingen styr över känslor och har man dem inte så kommer förhållandet inte att bli bra även om allt funkar praktiskt. Jag skulle nog uppleva det mer jobbigt om man blev dissad pga någon annan. Håller med föregående skribenter om att vara rak och ärlig.
    Jag skulle kunna skriva på dejtingsidan (han använder den fortfarande men skriver inte till mig och jag inte till honom), men jag tycker varken att sms eller mail är bra sätt att "göra slut" på även om det skulle kännas som en lättare utväg för mig. Att ignorera honom är inte ett alternativ, tänkte mest bara hur man "brukar" göra när man nätdejtar eftersom jag är ny på detta. 
  • Anonym (rainbow)
    Johnny Mnemonic skrev 2012-09-17 19:20:11 följande:
    Det vet man ju aldrig, det är mycket möjligt det blir som du säger. Har han känslor så är det förmodligen svårt att fortsätta som vänner. Men vad jag menar är att om du låtsas som ingenting är risken betydligt större att situationen blir knepig i slutändan såvida du inte ändrar dig och får tycke för honom på ett annat vis än dig.

Det är vad jag försökt säga, att vara rak och ärlig är den högsta form av respekt du kan visa någon. Men jag kanske missuppfattat situationen?
    Jag tror inte att det gått så långt som till känslor, men han kanske tror att allt flyter på bra medan jag går i helt andra tankar? Jag kan inte gå och låtsas som om det regnar, måste ta tag i detta nu i veckan i alla fall. Ska fundera vidare på hur jag gör det på bästa sätt...
  • Anonym (rainbow)

Hörrni kloka människor, nu måste jag fråga en grej!
    Jag har skrivit lite med en kille och han verkar helt ok, och säger att han vill träffas, MEN, det kan ibland dröja flera dagar innan han går in och läser mina meddelanden och nu senast hade han läst ett men inte det andra (tecknen tog slut). Han är inte inloggad mellan de gånger han skriver men det kan ta uppemot en vecka mellan gångerna. Utifrån det han skrivit har han det väldigt körigt på jobbet just nu, men borde jag vara på min vakt här? Eller är han bara lite försiktig med någon han inte ännu träffat?  

• Anonym (rainbow)
    Xmag skrev 2012-11-10 11:09:05 följande:
    Han kan säkert ha mycket att göra på jobbet. Själv känner jag i bland stressad och "tvingad" att logga in när jag mailar med någon fast jag egentligen inte orkar eller hinner. Så behöver inte vara något konstigt med det. Men var lite vaksam på hur pass mycket tid hans jobb tar. Hinner han inte maila och träffas nu hur blir det då om tillsammans. Har han tid med dig då?
    Som jag förstod det var det en tillfällig grej pga av en händelse på jobbet som innebär VÄLDIGT mycket övertid. Och han skrev från början (efter första uppehållet på en vecka) att hans frånvaro ej berott på att han inte var intresserad. Samtidigt funderar jag i samma banor som dig & en del andra här, hur lågt prioriterar han ett ev. förhållande? Tar han sig tid för mig sedan eller kommer jag att komma i sista hand?

Men men, den som lever får se. Händer det inget snart så lägger jag ned honom... 
  • Anonym (rainbow)
    Xmag skrev 2012-11-13 22:56:09 följande:
    Hur gör ni på dejtingsidorna? Jag har nästan bara haft kontakt med kvinnor som kontaktat mig. Några få kontakter har varit initierade av mig. Men hur gör ni för att hitta någon att kontakta? Använder ni någon sökfunktion/Matchning med några kriterier som ni tycker är viktiga och sen läser igenom ett antal profiler? Eller surfar ni runt bland bilder och sen läser profiler? 
    Jag kollar bilden & läser presentationen, är personen attraktiv kollar jag om han har barn, om han vill ha barn, om han röker, äter kött och hur lång han är. Typ. 
  • Anonym (rainbow)
    MrC skrev 2012-11-14 17:41:12 följande:
    Du hänger på HP?
    Det där med barn är en sak jag funderat på. Det borde finns ett val till: "Har barn, men kan tänka mig fler om rätt erbjudande dyker upp" typ.
    Japp!
    Men jag har inga barn och vill (helst) att den jag träffar inte heller har det. Skulle jag ramla över en riktig pangkille så KANSKE jag skulle överväga att träffa honom ändå, men det ska mycket till...
  • Anonym (rainbow)
    MrC skrev 2012-11-14 18:17:46 följande:
    Hur vet du att han inte är en pangkille bara för att han har barn? Att han har barn är väl ett tecken på att en kvinna någon gång ansåg han vara en pangkille att hon valde att skaffa barn med han? De som inte har barn å andra sidan har ingen kvinna ännu tyckt vara en pangkille som man kan skaffa barn med?
    Är du med?
    Av samma orsak som den där tråden med kvinnan som bara ligger med upptagna män. Dom är "okejade" av någon redan.

Djupt.
    Haha, nej jag tror att du missförstod mig.

Jag vill helst inte träffa någon som har barn för att:
    När vi får vårt första gemensamma barn vill jag att det ska vara lika stort för honom som för mig. Lite som att förlora oskulden, när man väl gjort det kan det vara mys första gången med någon ny, men aldrig samma sak som allra första gången. Tidigare barn innebär ett ex som påverkar mitt liv indirekt: jag kan inte flytta vart jag vill, hon kanske påverkar rutiner i mitt hem osv. Tidigare barn skulle påverka vår gemensamma ekonomi.  Skulle känna stor press att det "måste" funka om barn är inblandade Är jätterädd för att fästa mig vid barn som jag har "noll rätt till" om vi går ifrån varandra Men! Om jag skulle träffa någon av en slump, och han verkade 1000% rätt men råkade ha ett eller kanske två barn, så skulle jag nog ge honom en chans ändå.
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (nyfiken!) skrev 2012-11-14 19:49:35 följande:
    En fråga till er tjejer som finns på hp sd osv vad vill ni se i ett mail från en kille? ska man skriva långt eller kort ? 
    Vet ju att dom flesta tjejer kan få upp imot 2-400 mail om dagen! vad har ni fått som har fått er att faktiskt öppna mailet och kanske tom svara på det!  
    Det där är inte helt lätt att svara på, men jag är inte jätteglad åt superkorta meddelanden (en mening) eller de som känns som ett copy+pastejobb som går runt till alla tjejer. Gärna något lagom personligt som går att bygga vidare på men sedan ska det helt ärligt vara annat som klaffar också. Jag ska tycka att killen ser någorlunda attraktiv ut, han ska vara i rätt ålder osv. 
  • Anonym (rainbow)
    Tavelkrok skrev 2012-11-14 21:15:06 följande:
    Nej jag menar de som är 45+ och inte har barn alls. Det gör mig lite misstänksam.
    Precis som du skrev kan det ju finnas olika skäl till det. Kan ju också vara ren otur, har man inte träffat någon som känns rätt är det kanske inte helt ansvarsfullt att avla en massa barn bara för att inte andra ska kolla snett på en när man blir 45?

• Anonym (rainbow)
    Tavelkrok skrev 2012-11-14 21:24:19 följande:
    Jodu, det har man provat... Det är som om de flesta sitter och fönstershoppar och väntar på att någon snyggare eller bättre ska kontakta. Det tråkiga är att de mail man skickar som ger bäst respons är de korta, lite avmätta, typ:  Vad är det för ras på dina hundar? Tävlar du?

Försöker man knyta an till något som står i presentationen så verkar flertalet inte ens förstå att man läst deras pres.. Jag skiter i nätskiten nu. Antingen skrämmer man bort folk med fotot eller så är jag fullkomligt oförmögen att föra en vanlig normal konversation. Antar att man antingen ser så okristligt ful ut att man blir dissad innan någon ens läst vem man är eller så tycker de att man är så jävla snygg att det inte är någon idé att involvera sig för de tror att man har 200 st på G samtidigt...

Det går ju liksom heller inte att fråga, "varför dissade du mig"? Näfyfan nu är det nog med den här jävla skiten.
    Kan hålla med om de där avmätta svaren...det känns inte jätteinspirerande att svara på för man vet med största sannolikhet att samtalet kommer att rinna ut i sanden om man inte själv gör ett jätteryck för att hålla skiten över ytan...

Tror att det kan vara bra att ta en paus ibland, eller byta dejtingsajt. Det gör jag när jag lessnar...dessutom träffar jag inte enbart nätkillar bara för att jag har en profil på nätet. Lika bra att se möjligheterna överallt när jag är på det humöret... 
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!