Inlägg från: Anonym (rainbow) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rainbow)

Ärliga nätdejtingstråden!

Foreverlove skrev 2012-08-25 00:31:45 följande:
    Något jag verkligen stör mig på är när män i 40-50 årsåldern skriver: jag är ungdomlig och alla säger att jag ser minst 10 år yngre ut...ja där har vi självkänsla så det stänker om det :)
    De går såklart fetbort.
    Sen är "jag ser bra ut enligt andra" lite rolig.. Vem skulle säga till karlstackarn att han inte ser bra ut?
    Haha, det där är ju jättevanligt också Kan bara skriva under på det du säger!
  • Anonym (rainbow)

Jag är här!
    Jag tycker du gör rätt i att träffa killen, antingen är det rätt eller så kan du med gott samvete säga att nej, det klickar inte och fokusera framåt.

Jag har lite problem. Har nu halvstyrt upp en träff med en tredje kille, och vet inte riktigt hur jag ska göra med han jag träffade igår. Jag fick känslan av att han inte heller tyckte att det var klockren matchning, vi var lite för lika i vissa avseenden och i andra kändes det som om vi drog åt heeelt olika håll. Det var även han som avrundade och ingen av oss har hört av sig idag. han sa i och för sig i går att han ville ses igen, men så säger väl alla? Jag fick även känslan av att han träffar fler men jag kanske är ute och cyklar där...Vet som inte riktigt hur jag ska tänka här, borde jag höra av mig och säga tack men nej tack, eller ska jag träffa olika killar tills jag hittar något som känns intressant och då avveckla övriga? 

• Anonym (rainbow)
    Anonym (b) skrev 2012-08-25 20:47:43 följande:
    Tycker du ska göra vad som känns rätt för dig helt enkelt... inte tänka på vad han vill och känner utan bara vad du har för känsla. Tycker personligen att man känner väldigt snabbt om det känns intressant eller inte...

Ja vi har ju pratat lite mer nu och han har skickat fler bilder, och han ser nog väldigt bra ut faktiskt. Vad ytlig jag låter nu! återstår att se hur han är i sättet.
    Jag tycker inte att du ska behöva ha dåligt samvete över att utseendet har betydelse. Klart att det har! Se bara till att han är vettig i övrigt så är det ju lugnt

Jag håller med. Det som stör mig är att jag har så svårt att läsa kille nr 2 (han som jag inte vet vad jag ska göra av). Jag TROR att han testade mig lite igår, ställde frågor där han hade ett svar uttänkt om du förstår hur jag menade. Fick även intrycket av att han nog försöker jämföra mig med andra han skriver till/dejtar och även om det är ganska naturligt så känns det inte så charmigt. Sedan har det varit lite småsaker som att jag tycker att han tar lite för lång tid på sig att svara på mess samtidigt som han är rätt så på när han väl skriver...känns som mycket spel och det är i så fall inget för mig. Men det här är ju enbart spekulationer från min sida, han kan likaväl ha varit supernervös...Men känslan idag är nog övervägande att den här killen är mer kompis- än pojkvänsmaterial för mig. Skulle dock kunna tänka mig en andra dejt för att känna efter men det beror isf på hur det går med kille nr 3. Känns han rätt från början är det ju inte aktuellt att träffa 2:an något mer...
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (sara) skrev 2012-08-25 21:14:16 följande:
    Imorgon är det dags för min träff. Får se hur det går. Jag har ställt in mig på en trevlig stund, men tyvärr så tror jag inte att vi är speciellt rätt för varandra.

Anonym (rainbow) Jag tycker att du på ett lättsamt sätt ska höra av dig till honom. Då får du ju veta om han är värd att lägga ner mer tid på, eller om du ska leta vidare. Förut var jag alltid den som väntade på att den andre skulle höra av sig, men efter att ha lagt ner sjukt mycket tid och energi så känns det inte så kul när det visar sig att det bara var jag som var intresserad. Så nu föredrar jag att få veta rätt tidigt. Men å andra sida, hur var han när ni sågs? Sa ni något om att ses igen? Har det alltid varit du som hört av dig förut (inte för att det egentligen behöver betyda speciellt mycket)?        
    Vad är det som gör att du tror att ni inte är rätt för varandra?

Han sa att det var dags att avrunda och även att vi borde ses igen, men har inte hört något sedan dess (det var alltså igår). Jag känner inte att jag vill pressa fram något från hans sida utan han kommer att få höra av sig om han vill ses igen.  Jag funderar mest om jag borde meddela att jag inte vill ses igen om jag skulle komma fram till det, eller hur folk gör? Ska man bara vara tyst och ta det OM han faktiskt gör slag i saken och vill ses? 
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (b) skrev 2012-08-25 21:15:38 följande:
    Oj oj det låter lite rörigt lite imponerad faktiskt, att du kan hålla reda på 3 dejter, jag reder bara ut en åt gången jag tänker att det måste bli lätt att bli just förvirrad och så att man inte blandar ihop vad de sagt och hur man känner tänkte jag säga men jag har lärt mig att magkänslan är i 99% av fallen rätt... känner du känslan av spel och att han testar dig så är det säkert så. Och att det är avtändande håller jag fullständigt med om. Men det är ju inget fel att träffas iaf en gång till så du får lite mer klarhet(förhoppningvis)
    Jo kan hålla med om att det kanske blev väl mycket på en gång. Men har skrivit med alla dessa och alla killarna har velat byta telefonnummer. Har liksom varit svårt att neka om man vill hålla dörren öppen. 1:an kändes som sagt inte helt rätt i telen men han vill ses fastän jag sagt detta till honom. 2:an träffade jag igår och du har nog rätt angående magkänslan.

3:an kommer jag antagligen att träffa snart, inom de närmsta dagarna. Hittills bäst intryck av honom i telefonen, men den som lever får se...*håller tummarna*
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (sara) skrev 2012-08-25 21:30:25 följande:
    Jag håller med om att det nog är bra att träffa kille nummer två en gång till och det mest för att säkert veta att han inte är något för dig. Ibland kan det vara så att våra tidigare erfarenheter spelar oss ett spratt och att det blir lätt att tolka in för mycket i någons sätt att vara. Jag vet i alla fall att jag inte alltid ska låta magkänslan styra utan försöka vara rätt så neutral.
    Jag tänker också så. Men att det får vara på hans initiativ i så fall och att det är förutsatt att det inte känns helt fullträff när jag träffar 3.an. I så fall måste jag ju vara ärlig. Vet inte heller riktigt vad jag gör av 1.an i det läget...lite av ett i-landsproblem kanske men ändå. Vill ju inte leka med någons känslor...
  • Anonym (rainbow)
    Foreverlove skrev 2012-08-25 21:18:25 följande:
    Jag funderar lite på åldrarna här, av alla som skriver.

Det kanske är så att man har lite olika inställning till dejtandet pga åldern? 

Men det  beror ju såklart också på hur man är som person .

Jag är 44 och känner att jag vet vad jag vill ha när det gäller ett förhållande...och vad jag inte vill ha.
    Orkar inte tramsa med nåt som jag inte känner 100% för. Jag är för gammal för det.

Jag trivs med mig själv och har bra vänner så är hellre själv än i ett halvdant förhållande. Jag vill ha hela paketet eller inget alls :)

Jag skulle nog inte dejta flera samtidigt. Jag vill nog avverka en i taget.. :)

Möjligtvis att skriva till flera samtidigt men annars skulle det bli för många bollar i luften för mig.

Jag tycker, för min del, att jag känner vid 2.a dejten om det finns potential. Då har man pratat en del, känner om det finns någon attraktion osv.       

Jag är också rätt säker på vad jag är ute efter, trots att jag är lite yngre än vad du är. Problemet är att jag är färgad av mitt ex, som jag å ena sidan har väldigt starka känslor för men å andra sidan aldrig skulle kunna leva ihop med. Därför kan jag känna att en del "bra" killar kanske inte får en helt rättvis chans eftersom jag jämför känslan för dem med hur jag kände när jag nyss hade träffat mitt ex. Men när jag träffade exet hade jag inga känslor för någon så den situationen var ju helt annorlunda. Och det har gått tillräckligt länge sedan uppbrottet med mitt ex att jag känner att jag måste börja försöka blicka utåt.

Det var så det började, att jag skrev till flera och de ville sedan träffas. Utom nr 3, han ville ha mitt nummer men det är jag som föreslagit att vi borde ses. Kanske borde jag ha väntat ut en andra dejt med nr 2 men jag kände att håller jag nr 3 på behörigt avstånd i ett par veckor till så finns risken att han helt enkelt satsar på någon annan i tron om att jag inte är intresserad...
  • Anonym (rainbow)
    Johnny Mnemonic skrev 2012-08-25 21:39:58 följande:
    Vad ni analyserar.
    haha
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (sara) skrev 2012-08-25 21:43:28 följande:

Haha, måste bara berätta. En person går in på min sida och skriver sedan "Hej" och inget mer. Jag känner att jag inte riktigt orkar och bestämmer mig för att inte svara. Nu har han skrivit igen, "Hi" och inget mer. Och så finns det killar som gnäller över att vi tjejer får så många mail! Jag skulle med glädje slippa alla dessa ickemail! 90 procent av allt jag får är opersonligt, ointressant, oinsatt.

Jag får idiotmail. Typ killen som jag skrev om tidigare som ville ha någon att vara otrogen med. Eller han som bara ville ha sex...trots att han förstod att risken för inget svar började vara ganska stor eftersom han redan skickat 3 mail till mig innan och inte fått svar då heller. Och så killen som redogör för vad han ätit varje dag, i detalj...

haha 
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (b) skrev 2012-08-25 21:47:57 följande:
    Anonym(sara) ja det känns bra, för han har sagt att jag får all den tid jag behöver. Känner mig inte pressad men jag vet inte rikigt hur han lyckades ändå ja det är lite spännande och fruktansvärt nervös. Vi ska bara gå någon promenad, och han kör en timme för att komma hit så man känner ju lite att man kanske borde göra något mer. Men vad? det är frågan...

haha ja du har rätt men det är ju vi kvinnor i ett nötskal och är det inte det tråden är till för?
    Gå en promenad och gå och sätt er på ett fik/uteservering efteråt kanske? Eller så kan ni spela minigolf eller något sådant om det finns där du bor? 
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!