• Cina84

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Mirabell skrev 2015-10-27 19:11:11 följande:

Ja, det gör ju alla i den här tråden? Jag har inte varit så aktiv eftersom vi gör ett syskonförsök. Jag hängde mycket i tråden för ca 2 år sedan då vi gjorde vår första IVF och vet hur stöttande och fantastiska alla tjejer här var. Det man behöver när man går igenom sånt här är någon i samma situation att fråga och älta med! Men jag vet också att det kan vara jobbigt med andra som har barn så jag försöker hålla låg profil.

Men nu när jag ruvar så kunde jag inte låta bli för alla tankar kommer tillbaka igen, analyserandet av symtom och all oro osv.

Transfer blastocyst i måndags, testdag på fredag RD 11.

Kollade och det var samma som vi fick sist också så då var jag inte "orolig" mer men nu när ni alla säger att ni har testdag 17 dagar efter osv så börjar man ju undra.. 

Räknas inte återföring som dag 1? Isåfall har jag td dag 12. Är säkert som det ska vara men man kan inte låta bli, som du skriver att bli lite orolig när de flesta har dag 17 när man googlar rundor..
  • Cina84
    Mirabell skrev 2015-10-27 21:22:38 följande:

Jag är inte säker, men jag har räknat dagen efter återföring som RD1.

Då verkar det som om du och jag har samma planering, nu känns det lite bättre, Tack!

Det är säkert så. Det är bara jag som missförstått. Gogglandet ledde fram till det med ;).

Tack detsamma :). Alltid skönt när någon mer har samma.
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-10-29 17:52:54 följande:

Så du menar att du har googlat? ;)

Jag läste på RMC's sida att återföringsdagen räknas som dag 1 hittar dock inte det nu igen när jag letade.

Japp jag har trillat dit... ;).

Ja men det hade jag för mig att jag fick veta vid första försöket men blev osäker då det var så längesen jag fick höra det.

Har du fått någon mer info om upplägget?

Kram
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-10-30 12:08:46 följande:

Jadå, men minns inte allt nu dock. Ska börja spraya med nässpray den 12/11 sen tror jag det var vul typ en månad senare på sprutdag 8 eller nåt sånt. Blodprov innan det. Lite mer att styra med denna gången! :)

TD imorgon och ingen mens? Känns som att jag kommer få gratulera dig imorgon!! Hoppas hoppas!

Kram!

Ah okej, då är det ett litet tag till innan det drar igång på allvar.

Tack, vad gullig du är :). Tyvärr så håller progynontabletterna mensen borta om jag förstått det rätt så det är inte tecken. Åååh vad jag hoppas! Positiva och negativa tankar slåss om platsen i huvudet kan jag säga. Jag både vill att det ska bli imorgon och inte...Tur jag köpt mig en massa gott att äta ikväll och att sambon är hemma så har jag att distrahera mig med ;).

Kram!
  • Cina84

Upptäckte att jag inte hade något gravtest hemma så jag fick köra ner till byn och köpa... Har en känsla av att det skiter sig :(. Tanken att "varför skulle det gå vägen nu" är väldigt stark..

• Cina84
    Pusheen skrev 2015-10-30 21:28:29 följande:

Visst, det är olika men jag fick ju mens trots proggisarna!

Åh så spännande!!!!

Positiva tankar nu! Tror som sagt att jag kommer få gratta dig imorgon ;)

Hör av dig direkt!

Kram!

Jasså det fick du. Då finns det kanske hopp ändå.

Tack för peppen, den behövs <3. Jag hör av mig direkt!

Kram tillbaka!
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-10-30 21:28:29 följande:

Visst, det är olika men jag fick ju mens trots proggisarna!

Åh så spännande!!!!

Positiva tankar nu! Tror som sagt att jag kommer få gratta dig imorgon ;)

Hör av dig direkt!

Kram!

Det var negativt..skit också! Bara till att på det igen och köra på. Frågan är om vi får köra på denna mens som kommer eller vi måste vänta till nästa mens. Har du koll på det Kajo?
  • Cina84

Tack fina ni för er omtanke <3. Det är värt så mycket! Tack för infon kajo :). Jag väntar in papperna sen ringer jag dit och pratar med dem så får vi de vad de säger :).

Regnbågsbarn: I början tänkte jag att det var bäst att ställa in sig på det värsta så blev man inte så ledsen om det blev så, fast det blev inte bättre av att tänka så alls snarare värre. Mitt tips till dig är att försöka koppla bort alla tankar om vad som oroar dig i denna process. Hur gärna man än vill så kan man inte påverka detta på något vis så då är det bättre att bara koppla bort och ta det som det kommer. Det har gjort mig lugnare men visst, dipparna kommer ibland ändå, det går tyvär inte att undvika.

Kram och håll ut :).

• Cina84
    Regnbågsdröm skrev 2015-11-01 17:32:15 följande:

Lika svårt att bara koppla bort som att ställa in sig på det värsta, tycker jag. Jag tänker mest att oavsett vad så kan det vara bra att veta att man kanske inte får köra igång den här gången. Även om beskedet sen kommer vara skitjobbigt oavsett. Men om man inte ens tänkt tanken på att man får vänta, så tror jag att fallet blir hårdare.

Just nu verkar de ha kö på RMC i alla fall. Så de som får mens i dagarna och ska köra långa protokollet lär få vänta. Kram till alla!

Ja ja helt klart! Det säger jag inget om :). Man ska inte förneka att det inte kan hända absolut inte. Det är klart att tanken alltid finns i mitt huvud med( speciellt dagarna innan). Det jag menade var man får bestämma sig hur mycket plats oron kring det ska få.

Kram
  • Cina84
    Mella79 skrev 2015-11-04 10:46:28 följande:

Har varit hemma från jobbet igår och idag ! Jobbigt den här gången ska på provtagning imorgon! Har svårt att hitta energin till allt !

Du har det tufft! :(. Hoppas du får positivt besked imorgon.

Skickar styrkekramar till dig.
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö