• Cina84

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Pusheen skrev 2015-09-08 12:45:17 följande:

Så underbart för dig! Håller tummarna att den trivs hos dig nu och vill stanna.

Jag själv har varit på vul idag. Jag är så besviken. Dels för att jag inte fått fler äggblåsor så min kropp har inte svarat bättre på doshöjningen. Tre blåsor. Precis som vid första försöket.

Även besviken för att läkaren lovade mig att vi kunde avbryta behandlingen om det inte hade blivit fler. Hon tycker att det känns retfullt när det finns så många ägg att då försöka med så få. Men neeej då. Då får jag träffa en annan manlig läkare som kör helt enligt boken då tre äggblåsor är ett minimum för äggplock så ja.. Äggplock blev inbokat och det känns för jävligt rent ut sagt.

Jag påpekade vad jag blivit lovad och hon hade även skrivit det i mina papper. Men nej. Inget skulle avbrytas enligt honom.

Sen kanske det är jag som är känslig men jag kände för att vända och springa åt andra hållet när det kom en manlig läkare och ropade upp mig PLUS att han hade en manlig student i 25:årsåldern med sig som skulle vara med. Fy fan vad hemskt.

Jag storgrät efter besöket. Kände mig kränkt, förnedrad, besviken och ledsen.

Nu ska jag ta ovitrellen ikväll och chanserna till att försöka få tag på doktorn som lovade mig möjlighet att avbryta känns omöjligt.

Jag ska alltså ödsla ett försök till mot min vilja.

Jag vet att något av de tre äggblåsorna kan innehålla mitt framtida barn och det får vi nu bara försöka hoppas på..

Stor kram till dig!!!! Hinner inte skriva något långt, återkommer ikväll! Det jag dock vill skriva är kanske helt korkat förslag men jag skriver det ändå. Du kan inte bli riktigt "sjuk" typ maginfluensa uppochner och inte kan genomföra plocket pga det?? Det kan de ju inte veta att du fejkar. Hörde nämligen talas om en kvinna som fick avbryta vid äggplock för att hennes barn blev väldigt dåligt. Bara en tanke.
  • Cina84

Återigen kanske helt korkat men tänkte som en nödlösning ifall du inte får tag på henne.

Cina84 skrev 2015-09-08 13:21:05 följande:

Stor kram till dig!!!! Hinner inte skriva något långt, återkommer ikväll! Det jag dock vill skriva är kanske helt korkat förslag men jag skriver det ändå. Du kan inte bli riktigt "sjuk" typ maginfluensa uppochner och inte kan genomföra plocket pga det?? Det kan de ju inte veta att du fejkar. Hörde nämligen talas om en kvinna som fick avbryta vid äggplock för att hennes barn blev väldigt dåligt. Bara en tanke.

• Cina84
    Pusheen skrev 2015-09-08 16:36:12 följande:

Hihi, den tanken slog mig med! Fick tag på en sköterska.. Hon tyckte så klart att dr hade gjort en korrekt bedömning. (Varför skulle hon våga säga annat.)

Hon tyckte även att förra dr hade uttryckt sig för tidigt i behandlingen om att möjlighet att avbryta fanns. Nu menade de på att jag har kört en ganska lång stimulering så äggen har fått god tid på sig att mogna.

Grejen var ju att vi skulle få fram fler ägg.. Ja ja. Det är bestämt nu så vi får bara hoppas på det bästa.

Man är ju så satans utlämnad och kan inte påverka något själv. Läste att man inte kan påverka vem som behandlar en heller och inte ha några krav.

Nej fy fan, dagens besök går till historien som det mest obekväma.

Han nämnde oxå att jag hade endometrios. Har aldrig hört det innan. Jag orkar inte reflektera över det. Som sagt, någon ny upptäckt för var gång jag är där. Blir det något på detta försöket så är det ju bara bonus alltihop.

En del av er tycker säkert att jag är en idiot som inte uppskattar hjälpen mer och att jag ska vara tacksam för de tre blåsor som finns.

Så kan det kanske vara men idag har jag en jävligt dålig dag!

Skickar en riktigt stor kram till dig! Fy vilken dag för dig :(. Processen är jobbig som den är, de måste verkligen tänka på vad deras patienter går igenom!! De behöver inte göra det hela värre :(.

Du är verkligen inte en idiot som känner som du gör! Sen tänker jag att dina känslor och tankar är dina och det har ingen rätt att ifrågasätta. För övrigt vill du ju bara maximera dina chanser.

Håller tummarna hårt nu för att ert guldägg är ett av dem :).

Kram
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-09-09 08:09:01 följande:

Tack för fina ord och stöd Cina84 <3

Imorgon vid den här tiden är vi på RMC och gör plocket :) Bara att hoppas på att man slipper gå igenom det här fler ggr! :)

Hur känns det för dig? Seg väntan?

Kram

Fingers crossed!! :).

Jo det känns rätt okej men visst det är segt att vänta!Det ska bli intressant att se när mensen dyker upp denna gång., kan bli allt från tre till fem veckor... Jag hade önskat att vi haft en chans på naturlig väg denna cykel som kommer( har ju helt snöat in mig på att vi kanske kan lyckas naturligt igen..) men sambon jobbar borta så det blir inte så mycket med det. Så det är bara till att förbereda sig för den stimulerade proceduren.

Kajo, hur går det för dig?
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-09-10 11:13:54 följande:

Jaha, du har också en sambo som är iväg en del.. :)

Du får hålla dig sysselsatt så att tiden går fort.

Jag är precis hemkommen från äggplock. Trött och mörbultad. Gjorde mycket mer ont denna gången.

Resultatet blev ynka två ägg. Precis som förra gången.

Skillnaden är att de kommer göra ICSI denna gången. Det känns ganska tryggt även fast det inte är några garantier för det men då lämnas inget åt slumpen iaf :)

Ja; Kajo.. Hur går det med ruvningen?

Jepps gräsänkling varannan vecka ;).

Då blir de väl befruktade ?Så är det bara delningens också? Tänk om man kunde fått något lugnande att ta under all väntan :p eller varför inte bli bjuden på spa, för att verkligen se till att vi tänker på annat ;).

Håller tummar och för ett positivt besked imorgon!

Sov gott :).
  • Cina84
    Kajo skrev 2015-09-11 08:29:10 följande:

Ska du ringa eller ska rmc ringa? Usch en nervös väntan. Jag håller tummarna att det blir befruktning och återföring! Vi får tänka att varje försök är ett steg närmre vårt mål! För bebisar ska det bli :)

Vet någon vilken dag som är ruvardag 1? Är det samma dag man får tillbaka ett embryo, eller dagen efter?

Jag har test dag 23/9. Känns som en evighet dit.

Hur mår du Cina84?

o

Du skriver så himla bra kajo! Bebisar ska det definitivt bli, vi ger inte upp! :). Jag har nästan bestämt för mig att återföringen är rd1. Ja alltså tiden till td är såå dryg. Kämpa på!! :).

Jo jag mår bra. Tänker lite på det emellanåt men tänker att jag måste hålla fokus framåt och inte bakåt.
    Pusheen skrev 2015-09-11 10:45:35 följande:

Jag ringde och frågade. Båda var befruktade :)

OM de börjar dela sig så ska jag få tillbaks ett av dem imorgon! Ska ringa dit vid 09 så vi vet om vi ska komma eller inte.

Vet inte det där med dagarna. Går det inte att googla fram?

Yeaj!! Då kan du bocka av det :). Håller återigen tummar och tår för att ni får återföring imorgon :).

Trevlig helg alla!
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-09-12 14:24:09 följande:

Vill be om ursäkt för mitt dumma svar om vilken rd 1 är Kajo. Hade det gått att googla så hade du ju inte frågat. Så förlåt mig!

Men kan ni tänka er; jag ruvar för första gången i mitt liv!!!

Det blev ett jättefint embryo av de två. Det andra dog.

Mycket märklig känsla, vågar ju knappt andas!

Stor kram och tack till alla hållna tummar! Fortsätt hålla hårt, det verkar hjälpa <3

Fy vilken jobbig väntan det blir nu.

Kram!

Grattis grattis grattis!! Så glad jag är för er skull :D. Lev i nuet och fokusera på att du faktist är gravid just nu sen vad testet säger om x dagar kan du inte på något sätt påverka. försök att hålla dig från googleträsket ;).

Grattis igen!
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-09-12 18:35:28 följande:

Tack!

Hehe, ska försöka låta bli att googla för mkt ;)

Nu får det bannemig vända för oss här i tråden!

Håller med dig, nu måste vi väl ändå också ha lite flyt :).
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-09-15 17:38:51 följande:

Jo tack Cina84.. Tipset om att inte googla för mycket har jag allt annat än följt ;)

Om mitt embryo ens lever längre så är det fem dagar idag och dr sa att det fäster runt dag 5-6 så det får vi väl hoppas att det gör. Är ju bara på ruvardag fyra så jag vet inte vad jag ska tro. Känns inte som att några "symptom" ändå inte är på riktigt. Kan ju inte ha symptom innan det ens har fäst :)

Kastas mellan hopp och förtvivlan.. Vill så mycket men vågar inte hoppas för mycket heller..

Äh! Skitjobbigt! Kan man inte bara få testa plus eller få mensen så man kan få gå vidare i sitt liv :)

Ja men det låter som det ska vara ;). Ha ha ja det där googlebegäret är svårt att göra sig av med ;).

Ja, du får nog vänta några dagar till på symtom ;).

Jo jag vet, man vill så gärna och hoppas samtidigt som man är rädd för att hoppas för mycket.. Nä du får hålla dig till tåls och lida som vi andra ;) skämt åsido ;).
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö