• Cina84

Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

Pusheen skrev 2015-10-23 08:55:58 följande:

Vad gullig du är! :)

Så, då har jag pratat med dr. Hon tyckte att menopur inte var något för mig pga hur mina äggstockar ser ut. Jag har ju pco-äggstockar med många ägganlag. Allt handlar eg om att få igång dem och det har de ju inte alls lyckats med. Hon tog mitt förslag om att göra långt protokoll i beaktning. Hon bedömde att det var osäkert om jag hade endometrios eller inte. Två andra doktorer har sagt att jag har det plus att jag berättade lite om mitt förflutna med lite problem med tjejmagen och då ändrade hon sig och tyckte att vi ska prova långt protokoll inför vårt sista försök. Hon sa att hon även ska hålla mig under ordentlig uppsikt med blodprov.

Idag lär ju mensen komma igång så då ringer jag in så får vi se när vi får börja. Vilken jäääkla tur att den drog ut så. Hade inte varit kul att vänta till nästa mens för att sen vänta igen till nästa för att kunna börja!! De utgår efter sista mensen i planeringen.

Det känns faktiskt bra. Jag menar, de andra två försöken har ju inte varit bra alls. Vem vet, med ännu högre dos så kanske det hade funkat men nu tror jag vi kör den dosen ändå plus nedreglering. Känns ändå skönt med en ny plan! Hade varit lagom kul med ett liknande resultat på det sista försöket. Då skulle man ångrat att man inte gjorde på annat vis.

Trevlig helg!

Kram

Yeaj tjejen, du har flyt!! :D. Nu går det åt rätt håll! Det låter verkligen som att hon lyssnade in dig och du fick bra svar på dina frågor. Det får väl ändå bli lite firande ikväll för er del ;).

Kram!
  • Cina84
    Kajo skrev 2015-10-23 11:53:09 följande:

Hej tjejer! Jag har inte varit här inne på ett tag. Var är du Cina84 i processen? Och du pisten, väntar du på att köra ivf3? Jag har haft bruna flyttningar i 1 vecka nu. Väntar på att mensen ska komma igång. Kram på er!

Hej hej :). Jag är på ruvardag 5 å än är jag någorlunda sund i sinnet ;).

Då är du nära! Spännande!

Kram kram!
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-10-23 19:58:11 följande:

Hej kajo! Har tänkt på dig att det borde vara dags för dig med mens. Jag fick min idag! Ringt in och nu ska vi testa långt protokoll i vår IVF3!

Som Cina sa.. Hade verkligen turen på min sida idag. Har också haft bruna flytningar länge nu. Längre än vanligt. Tack gode gud för det. Då hann jag prata med dr och byta stagedi och ringa in vid mensstart! Nu får vi avvakta och få brev hem som jag förstått det. Hoppas att vi får försöka nu igen annars kanske det inte blir förrän efter jul? Ja ja.. Jag tar det lite med ro nu när allt gick så bra idag. (Skiftar fort ;))

Gjorde någon av er långt protokoll?

Kramar!

Ps. Cina, gubben är bortrest så jag "firar" själv med katterna som sällskap och lite god mat ;)

Jag har bara gjort kort protokoll.

Det låter som ett alldeles utmärkt firande det med :).
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-10-24 15:29:51 följande:

Men vilket flyt! RMC ringde idag och frågade om jag var med på noterna gällande att vi skulle göra långt protokoll. Sa att jag pratat och kommit överens med dr.

De sa att vi nämligen skulle få starta igång redan på denna cykeln! Äggplock är planerat till v 51! Yes!

Börjat googla än cina? ;)

Gött Pusheen! då är det bara till att koppla av nu för ett tag :).

Ja.. Jag har inte kunnat hålla mig borta.. men faktiskt så lägger jag inte så mycket vikt vid det för det kan vara vilket som, tecken kan vara tecken eller biverkning av pillerna. så jag gör det mest för man ska det... ;).

Jag jobbar hårt med att koppla bort hjärnan och lyckas ganska bra men tankarna smyger sig på emellanåt med att jag snart står där igen med testet i handen och ska få domen och det gör mig skitnervös! Tänk om det inte går vägen denna gången heller, då ska jag behöva skrapa upp mig från golvet ännu en gång..
  • Cina84
    Regnbågsdröm skrev 2015-10-25 07:38:22 följande:

Koppla av? De skulle ju precis köra igång

Jag skulle inte kalla processen för att "koppla av", även om jag fattar att du syftade på att äggplocket är planerat till ett tag framåt. Men allt annat med synarela och sprutor är ju inte särskilt avkopplande..

Den här tiden emallan försöken har dock på sitt sätt varit avkopplande. När det gått ett tag inser man att man inte har mycket annat till val. Rent fysiskt har det framför allt varit skönt att låta kroppen vila. Men vill verkligen komma igång snart igen alltså. Ska få mens snart, men är ytterst tveksam om vi hinner faktiskt med tanke på julstängt och så.

Nä det är klart att den biten inte är speciellt avkopplande men hon kan koppla av på det viset att hon har en plan framför sig och slipper oroa sig för om hon ska få plats, det var så jag menade :).
  • Cina84
    Regnbågsdröm skrev 2015-10-25 08:38:27 följande:

Jaha, du menade så haha! Ja det är ju förstås helt rätt! Önskar själv jag var i samma sits. Vill också veta nu om vi får börja på den här mensen eller om vi måste vänta till nästa..

Det är en så jobbig känsla innan man vet! Håller tummarna att pusheens flyt smittar av sig för dig
  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-10-25 09:29:25 följande:

Ja koppla av = Inte behöva oroa sig över hur nästa försök kommer att se ut och om och när det blir! ;)

Så ja -jag känner mig avkopplad på den biten nu. Nu vet jag vad som kommer hända närmsta tiden.

Att det tar så jäkla lång tid? Äggplock v 51? Då ska jag hinna få en mens till under behandlingen eller?

Jag får hem alla papper på hur det ska gå till i veckan.

Rätt inställning Cina. Jag tänker att jag ska tänka så om jag hamnar där igen.

Jag mådde bara sämre över att tänka för mycket på det men det GÅR ju inte vissa dagar!! Lättare sagt än gjort. Jag är iaf glad att jag inte testade tidigt.

Kämpa på! När är td?

Nä men exakt! Vissa dagar är den tanken för stark. Jag tror att det kommer bli tufft denna vecka, för varje dag som närmar sig. Har testdag på lördag, lite tidigt tycker kag men antar att läkaren har koll. Kajo vilken dag hade du testdag?
    Regnbågsdröm skrev 2015-10-25 09:43:51 följande:

Tack fina du! Det sjuka är att jag fick mens nu precis efter att jag skrev här Ska ringa in och meddela RMC på telefonsvararen sen

Ja men se där :). Då är det bara att fortsätta att hålla tummarna :).
  • Cina84
    Kajo skrev 2015-10-26 08:02:44 följande:

Jag fick min mens idag, då ska börja med tabletterna ikväll. Ska ringa till rmc och få tid för ul. Jag har ingen testdag än:) hur mår du? Känner du något? Kram

Skönt!! Då är du också igång igen :). Nu ligger vi på plus alla här igen ännu det som :).

Ah jag tänkte förra försöket. Jag har fått på dag 13 men är inte det lite tidigt? Jag vet inte om jag känner något, tycker det emellanåt men så tänker jag att det säkert är lutinusen som spökar :|. Kan inte denna vecka bara rusa förbi..

Kram
  • Cina84

Kajo och Mirabell jag har också haft 17 dgr på de andra försöken. Har dock tyckt att det varit lite konstigt att man ska testa efter lika många dagar oavsett om det är en tvådagars eller en blastis.

Man är ju lite orolig att det ska vara för tidigt men de måste ju ha koll på läget. Har läst lite om att man ska kunna testa redan på dag 8-9 om mam ruvar på en blastis.. Men jag väntar..

• Cina84
    Kajo skrev 2015-10-27 16:59:01 följande:

När är det testdag? Du har säkert redan skrivit det men är lite virrig:)

Ingen fara ;). På lördag..
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö