Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
Vad gullig du är! :)
Så, då har jag pratat med dr. Hon tyckte att menopur inte var något för mig pga hur mina äggstockar ser ut. Jag har ju pco-äggstockar med många ägganlag. Allt handlar eg om att få igång dem och det har de ju inte alls lyckats med. Hon tog mitt förslag om att göra långt protokoll i beaktning. Hon bedömde att det var osäkert om jag hade endometrios eller inte. Två andra doktorer har sagt att jag har det plus att jag berättade lite om mitt förflutna med lite problem med tjejmagen och då ändrade hon sig och tyckte att vi ska prova långt protokoll inför vårt sista försök. Hon sa att hon även ska hålla mig under ordentlig uppsikt med blodprov.
Idag lär ju mensen komma igång så då ringer jag in så får vi se när vi får börja. Vilken jäääkla tur att den drog ut så. Hade inte varit kul att vänta till nästa mens för att sen vänta igen till nästa för att kunna börja!! De utgår efter sista mensen i planeringen.
Det känns faktiskt bra. Jag menar, de andra två försöken har ju inte varit bra alls. Vem vet, med ännu högre dos så kanske det hade funkat men nu tror jag vi kör den dosen ändå plus nedreglering. Känns ändå skönt med en ny plan! Hade varit lagom kul med ett liknande resultat på det sista försöket. Då skulle man ångrat att man inte gjorde på annat vis.
Trevlig helg!
Kram
Kram!